ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

برندگان بزرگترین لاتاری دنیا مشخص شدند!

برندگان بزرگترین لاتاری دنیا مشخص شدند!لاتاری اسپانیا که قبل از ایام کریسمس برگزار می‌شود یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین لاتاری‌های جهان است. برندگان لاتاری 2,846,998,017 دلاری /193,595,865,156,000 تومان (قیمت تبدیل شده) امسال در مراسمی سه ساعته مشخص شدند.

دانش‌آموزان مدرسه "سان ایل‌دنونزو" در مادرید، وظیفه بیرون آوردن شماره‌های لاتاری از گوی طلایی رنگ در سالن اپرای مادرید را بر عهده داشتند. اعلام شماره‌ها با آوازخوانی همراه بود.

لاتاری اسپانیا "Lotería de Navidad" قدیمی‌ترین لاتاری جهان است که برای نخستین بار در سال ۱۸۱۲ برگزار شد. این لاتاری در اسپانیا به "El Gordo" (ال گوردو) شهرت دارد که به معنی "چاق یا خپله" است.

امسال ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون یورو در صندوق قرار داشت که ۷۰ میلیون یورو از سال قبل بیشتر بود. این میزان پول لاتاری اسپانیا را به بزرگترین لاتاری دنیا نیز تبدیل کرده است.برندگان بزرگترین لاتاری دنیا مشخص شدند!
برندگان چگونه مشخص می‌شوند؟

در یک ظرف یکصد هزار شماره از "۰۰۰۰۰" تا "۹۹۹۹۹" بر روی گوی‌های چوبی نوشته شده‌اند. در ظرف دیگر نیز میزان برد قرار گرفته است.

هر شماره این لاتاری ۱۷۰ بار به فروش رفته است. بنا بر این هر شماره‌ای که برنده اعلام می‌شود در واقع ۱۷۰ نفر برنده دارد.

برای سال ۲۰۱۷ دارندگان برگه لاتاری با شماره ۷۱۱۹۸ بیشترین میزان برد به مبلغ چهار میلیون یورو را تصاحب کردند. این برندگان در ۱۴ شهر اسپانیا زندگی می‌کنند که بیشترشان در استان شمالی "لوگو" و همچنین مالاگا ساکن هستند.

اروپای بدون مرز

گرچه این لاتاری در اسپانیا برگزار می‌شود، اما شهروندان دیگر کشورهای اروپایی نیز شانس خود را در آن امتحان می‌کنند. به گزارش "لوتولند" یک شرکت لاتاری آلمانی، حدود ۱۵۰ هزار آلمانی در لاتاری اسپانیا از طریق آنلاین شرکت کرده‌اند.

شرکت لوتولند همچنین اعلام کرد که چهار آلمانی در این لاتاری هر یک ۲۰۰ هزار یورو برنده شده‌اند.

برنده اصلی؛ اداره مالیات

از آنجا که اسپانیایی‌ها حتی برگه‌های یک دهمی هم می‌خرند، بخش اعظم برندگان رقم زیادی نمی‌برند.

با این حال از هر کسی که بیش از ۲هزار و ۵۰۰ یورو برنده شده باشد، ۲۰ درصد مالیات کسر می‌شود.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.