ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

آکنه چیست + راه درمان آکنه با ماسک های خانگی

آکنه چیست + راه درمان آکنه با ماسک های خانگیآکنه(به انگلیسی: Acne vulgaris) یا رُخ‌جوش* یا جوش غرور جوانی، که مردم آن را با عنوان جوش‌های ناشی از غرور جوانی می‌شناسند یکی از شایع‌ترین بیماری های پوستی و شایع‌ترین علت مراجعه بیماران به پزشکان متخصص پوست است.

این بیماری معمولاً همزمان با بلوغ شروع می‌شود. در تقسیم‌بندی بیماری های پوستی، آکنه جزو یکی از بیماری‌های زائده‌های پوست یعنی مو است. ریشه مو در فضای کانال‌مانندی به اسم فولیکولِ مو قرار گرفته و رشد می‌کند. از طرف دیگر، غدد چربی به عنوان یکی دیگر از زوائد پوستی، ترشحات خود را داخل فولیکول مو تخلیه می‌کنند که به سمت بالا حرکت کرده و روی سطح پوست پخش می‌شوند.

سطحی‌ترین لایهٔ پوست، لایه شاخی نام دارد و سلول‌های پوستی که از لایهٔ سازنده منشأ می‌گیرند، به آهستگی به سمت بالا حرکت کرده و در نهایت از بین رفته، لایه شاخی را به وجود می‌آورند. این روند را روند شاخی شدن می‌گویند.

اساس ایجاد آکنه، اختلال در ترکیب و شدت چربی ترشح شده از غدد چربی و همچنین اختلال در روند و شدت شاخی شدن است.

با ماسک‌های طبیعی و خانگی ‌می‌توانید آکنه را درمان کنید و از زخم‌های آن خلاص شوید. مواد شیمیایی مختلفی در بازار وجود دارد که می‌توانید تهیه و برای درمان آکنه استفاده کنید. اما هیچ ماده یا محصولی به اندازه مواد طبیعی برای بدن سالم و بی ضرر نیست. در این مطلب همراه ما باشید تا با هم ۸ ماسک طبیعی برای درمان آکنه را مرور کنیم.
۱. ماسک لایه‌بردار پوست

در این ماسک از تخم مرغ، لیمو، خاک رس و روغن درخت چای استفاده شده است. هر چقدر پوست شما تمیز تر باشد احتمال آکنه زدن کمتر می‌شود. با لایه‌برداری پوست می‌توانید جریان خون به پوست را بهبود ببخشید و در نهایت جای زخم آکنه را نیز درمان کنید.
مواد لازم برای تهیه ماسک لایه‌بردار:
۱ عدد سفیده تخم مرغ
۱ قاشق چایخوری آب لیموی تازه
۱ قاشق چایخوری خاک رس
۷ قطره روغن درخت چای

طرز تهیه ماسک لایه‌بردار:

سفیده تخم مرغ را با آب لیمو ترکیب کنید و به آرامی خاک رس را به آن بیفزایید. در نهایت روغن درخت چای را به ترکیب اضافه کنید. سعی کنید این ماسک را با دقت روی ناحیه مورد نظر بگذارید. مراقب چشمان خود باشید. اجازه دهید ترکیب به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب ولرم آن را بشویید. بعد از شستن از یک مرطوب کننده استفاده کنید. از این ترکیب می‌توانید هفته ای یکبار استفاده کنید.آکنه چیست + راه درمان آکنه با ماسک های خانگی
ماسک خانگی از بین بردن جای زخم آکنه
این ماسک خانگی حاوی تخم مرغ، عسل، لیمو و پرتقال است و می‌تواند برای درمان خانگی از بین بردن جای زخم حاصل از آکنه بسیار مفید باشد.
مواد لازم برای تهیه ماسک خانگی:

۱ عدد سفیده تخم مرغ
۱ قاشق چایخوری عسل گرم
۳ قطره اسانس لیمو
۳ قطره اسانس پرتقال

طرز تهیه این ماسک:

سفیده تخم مرغ را در یک ظرف بشکنید و به آرامی عسل گرم و اسانس را به آن اضافه کنید. این ماسک را با دقت روی ناحیه مورد نظر بزنید و اجازه دهید به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست باقی بماند. سپس با آب ولرم بشویید. از این ترکیب می‌توانید یک بار در هفته استفاده کنید.
۳. ماسک خانگی برای جلوگیری از فعالیت باکتری‌ها

در این ماسک خانگی از ماست، مخمر و لیمو استفاده شده است.این ماسک خانگی می‌تواند از فعالیت باکتری‌ها در آکنه جلوگیری می‌کند.
مواد لازم برای ساخت این ماسک خانگی:

سه قطره اسانس لیمو
یک قاشق چایخوری ماست
یک قاشق چایخوری مخمر
سه قطره آب لیموی تازه

طرز تهیه این ماسک:

تمامی مواد را با هم ترکیب کنید تا خمیر نرمی حاصل شود. این ترکیب را روی ناحیه مورد نظر قرار دهید و ماسک را به مدت ۱۵ دقیقه صبر کنید. سپس با آب سرد بشویید و مرطوب کننده را بر روی پوست خود اعمال نمایید. از این ترکیب می‌توانید هفته ای یک الی دو بار استفاده کنید.

ماسک خانگی با خاصیت آنتی باکتریایی
این ماسک خانگی ساخته شده با روغن دارچین، ماست، خاک رس و روغن درخت چای است. این ماسک خاصیت آنتی باکتریایی دارد و برای درمان آکنه مناسب است.
مواد لازم برای تهیه این ماسک:

یک قطره روغن دارچین خانگی
یک قاشق غذاخوری ماست تازه
یک قاشق چایخوری پودر خاک رس طبیعی
سه قطره روغن درخت چای

طرز تهیه ماسک:

تمامی مواد را با هم ترکیب کنید تا خمیر نرمی حاصل شود. این ترکیب را روی پوست خود قرار دهید و اجازه دهید ۱۵ دقیقه باقی بماند. سپس با آب سرد بشویید.

ماسک تقویت کننده پوست
در ساخت این ماسک طبیعی از زعفران، خاک رس، گلاب و روغن درخت چای استفاده می‌شود. این ترکیب می‌تواند آکنه را درمان کند و باعث تقویت پوست خواهد شد.
مواد لازم برای تهیه این ماسک:

گلاب
یک دوم قاشق چایخوری پودر زعفران
یک قاشق چایخوری خاک رس
سه قطره روغن درخت چای(اختیاری)

طرز تهیه ماسک:

تمامی مواد را با هم ترکیب کنید تا خمیر نرمی حاصل شود و این ترکیب را بر روی پوست قرار دهید و اجازه دهید ۲۰ دقیقه باقی بماند سپس با آب ولرم بشویید.از این ماسک می‌توانید هفته‌ای یکبار استفاده کنید.



ماسک طبیعی تنظیم چربی پوست
این ماسک طبیعی ساخته شده از زردآلو، ماست و خاک رس است. این ترکیب، چربی پوست را تنظیم می‌کند و باعث درمان آکنه می‌گردد.
مواد لازم این ماسک طبیعی:

یک قاشق غذاخوری ماست
زردآلو
یک دوم قاشق چایخوری خاک رس

طرز تهیه ماسک:

زردآلو را داخل میکسر بریزید و خوب ترکیب کنید. سپس ماست و خاک رس را اضافه نمایید. این ترکیب را با دقت روی پوست قرار دهید. بعد از ۲۰ دقیقه با آب ولرم بشویید.

ماسک طبیعی نرم کننده پوست
در ساخت این ماسک طبیعی می‌توانید از هویج، خاک رس و ماست استفاده کنید. این ماسک طبیعی می‌تواند به درمان آکنه کمک کند و باعث نرم شدن پوست گردد.
مواد لازم این ماسک:

یک قاشق چایخوری پوره هویج

یک قاشق چایخوری خاک رس

یک قاشق چایخوری ماست تازه

طرز تهیه این ماسک:

تمامی مواد را با هم ترکیب کنید وبه آرامی روی پوست بگذارید. اجازه دهید این ترکیب به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست بماند. سپس با آب سرد بشویید. شما می‌توانید از این ماسک هفته ای یکبار استفاده کنید.

ماسک طبیعی برای تغذیه پوست
این ماسک طبیعی حاوی سیب، ماست و مخمر است. این ماسک برای تغذیه پوست و مبارزه با باکتری‌ها بسیار مفید است.
مواد لازم تهیه ماسک:

دو قاشق غذاخوری ماست تازه
یک عدد سیب
یک دوم قاشق چایخوری مخمر

طرز تهیه ماسک:

سیب را بجوشانید و بعد از سرد شدن داخل غذاساز پوره کنید. یک قاشق غذاخوری پوره سیب را به ماست و مخمر اضافه کنید. این ترکیب را روی صورت قرار دهید و اجازه دهید به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست باقی بماند.سپس با آب ولرم بشویید.
منبع : zoomlife
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.