ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

عربستان با 64 میلیارد دلار، قصد دارد لاس وگاس بزرگی را احداث نماید

عربستان با 64 میلیارد دلار، قصد دارد لاس وگاس بزرگی را احداث نمایدعربستان سعودی اعلام کرده برای رونق صنعت سرگرمی ۶۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خواهد کرد. احداث سینما، سیرک و مراکز تفریحی و سرگرم‌کننده نظیر آنچه در غرب رایج است از عرصه‌های این سرمایه‌گذاری برای ۱۰ سال آینده اعلام شده است.

رئیس مرکز تفریحات و سرگرمی این کشور اعلام کرده تنها برای سال جاری ۵۰۰۰ برنامه تفریحی مدنظر دارد که از جمله آنها آوردن سیرک کانادایی دوسولی (سیرک آفتاب) به عربستان است.

هم‌زمان مقدمات احداث سالن اپرا در ریاض آغاز شده است.محمد بن سلمان، ولیعهد جوان عربستان سعودی دو سال پیش چشم‌اندازی جامع برای کشورش تا سال ۲۰۳۰ ترسیم کرده که طی آن قصد دارد اقتصاد و جامعه عربستان را متحول کند.

در پی این اصلاحات، دسامبر گذشته هم عربستان ممنوعیت فعالیت‌‎های سینماهای خصوصی را لغو کرد.

در همین حال، احمد بن عقیل آل خطیب، رئیس سازمان تفریحات عمومی عربستان‌سعودی گفته: "در گذشته، تهیه‌کنندگان برای تولید آثارشان به بیرون از مرزهای عربستان می‌رفتند و بعد برای به نمایش گذاشتن آن به داخل کشور باز می گشتند اما از این پس، همه این فرآیند در امور تفریحی، در داخل کشور اتفاق خواهد افتاد... به خواست خدا، این تحولات را از سال ۲۰۲۰ شاهد خواهیم بود."

عربستان مقدمات احداث یک شهر بزرگ تفریحی در نزدیکی ریاض، پایتخت، را در دست اجرا دارد؛ شهری که وسعتش تقریبا به اندازه لاس وگاس آمریکا است.

این تصمیم کلان در پی تحولات اخیر در این کشور حاشیه خلیج فارس روی می دهد که طی آن عربستان برای نخستین‌بار در زمینه‌هایی چون رانندگی، ورود به ورزشگاه‌ها و قضاوت محدودیت‌ها برای زنان را حذف کرد.

محمد بن سلمان، ۳۲ ساله، سال گذشته وعده داده بود که با اجرای اصلاحات بنیادین در کشورش قصد دارد عربستان را به سرزمینی که "اسلام مدرن در آن جاری است و درهایش به روی همه مذاهب و آیین‌ها" باز است بدل کند.
زندگینامه (بیوگرافی) محمد بن سلمان بن عبد العزیز آل سعود
هفتاد درصد از جمعیت عربستان جوانان زیر ۳۰ سال‌ سن دارند و به گفته محمد بن سلمان خواستار "زندگی هستند که در آن معنای مذهب به مدارا و معنای رسوم و سنت به مهربانی نزدیک شده باشد."

این در حالی است که خاندان سلطنتی آل‌سعود و نهاد مذهب در عربستان طی چند دهه اخیر به سوی وهابیت و اجرای قوانین سرسخت اسلامی شناخته می‌شده است.
معرفی کامل کشور عربستان سعودی (Saudi Arabia)
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.