ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

شهر تفریحی القدیه عربستان، رقیب دیزنی‌لند می شود!

شهر تفریحی القدیه عربستان، رقیب دیزنی‌لند می شود!عربستان سعودی قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ پارک تفریحی عظیمی شبیه "دیزنی‌لند" در جنوب ریاض احداث کند. فاز نخست این پروژه چهار سال دیگر به پایان می‌رسد. ریاض امیدوار است ۱۷ میلیون گردشگر تا سال ۲۰۳۰ از این پارک دیدن کنند.

ملک سلمان، پادشاه عربستان طی مراسمی عملیات ساخت و ساز یک شهر تفریحی در نزدیکی ریاض را افتتاح کرد. این پروژه چند میلیارد دلاری بخشی از برنامه اصلاحی و سرمایه‌گذاری این کشور با نام "چشم‌انداز ۲۰۳۰" است که از سوی محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان تنظیم شده است.

این شهر تفریحی به نام "القدیه" در مساحتی بالغ بر ۳۳۴ کیلومتر مربع در جنوب غربی ریاض، پایتخت عربستان احداث می‌شود. حکومت سلطنتی عربستان القدیه را پاسخی به پارک تفریحی مشهور "دیزنی‌لند" می‌داند.
معرفی کامل کشور عربستان سعودی (Saudi Arabia)
به گفته مسئولان فاز نخست ساخت این شهر تفریحی در سال ۲۰۲۲ به پایان خواهد رسید. در این مجموعه پارک‌های موضوعی، امکانات ورزشی موتوری و یک منطقه سافاری (وحش‌گشت) پیش‌بینی شده است.

عربستان امیدوار است این مجموعه تفریحی سرمایه‌گذاران خارجی را به خود جذب کند و ۱۷ میلیون نفر تا سال ۲۰۳۰ از آن دیدن کنند.
زندگینامه (بیوگرافی) محمد بن سلمان بن عبد العزیز آل سعود
شهر تفریحی
برنامه "اصلاح" فرهنگ و جامعه

ولیعهد عربستان در ماه‌های گذشته برنامه‌های اصلاحی گسترده‌ای را در این کشور به اجرا درآورده است که لغو ممنوعیت رانندگی زنان از جمله آنها بوده است. به تازگی نیز پس از ۳۵ سال ممنوعیت، سینماهای عربستان دوباره باز شدند.

مقام‌های فرهنگی عربستان در ماه فوریه اعلام کردند که برای سال ۲۰۱۸ برگزاری ۵ هزار جشنواره و کنسرت پیش‌بینی شده است. آنها همچنین از سرمایه‌گذاری ۶۴ میلیارد دلاری در این زمینه در طول ده سال آینده خبر دادند.

شهروندان عربستان سعودی تا کنون برای تماشای فیلم و بازدید از مجموعه‌های تفریحی به کشورهای همسایه نظیر دوبی و بحرین سفر می‌کردند که این امر سالانه خروج میلیون‌ها دلار از کشور را باعث می‌شد.

پروژه‌های بلندپروازانه

دولت عربستان همچنین در چارچوب طرح "چشم‌انداز ۲۰۳۰" قصد دارد کلان‌شهری مدرن با نام "نئوم" را با مساحتی بالغ بر ۲۶ هزار کیلومتر مربع احداث کند. نئوم قرار است نسخه‌ای مشابه "سیلیکون ولی" در سانفرانسیکو باشد که بسیاری از شرکت‌های مطرح انفورماتیک جهان را در خود جای داده است.

این کشور همچنین احداث یک منطقه تفریحی غواصی در دریای سرخ را در نظر دارد. ریاض امیدوار است که سواحل شفاف آبی و صخره‌های مرجانی دریای سرخ سالانه هزاران گردشگر را روانه عربستان کند.

بسیاری از ناظران پروژه‌های بلندپروازانه ساخت و ساز عربستان را با دیده‌ای انتقادی می‌نگرند. به گفته منتقدان در دورانی که قیمت نفت پایین است و هر روز از اهمیت استراتژیک آن نیز کاسته می‌شود، تأمین سرمایه برای این پروژه‌های چند میلیارد دلاری کاری بسیار دشوار یا شاید ناممکن است.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.