ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

روش جالب تاجران روس برای دور زدن تحریم‌های اتحادیه اروپا

روش جالب تاجران روس برای دور زدن تحریم‌های اتحادیه اروپابازرگانان روسی که به دلیل تحریم‌های اتحادیه اروپا نمی‌توانند پنیر فرانسوی وارد کنند، به جای آن بز وارد کردند.

از زمان آغاز تحریم‌های اروپا علیه دولت مسکو، یکی از کالاهای وارداتی که دیگر در فروشگاه‌های روسیه به چشم نمی‌خورد پنیر فرانسوی بود و تاجران روسی فرصت را مناسب دیدند تا از این خلا بهره ببرند. در نوامبر سال ۲۰۱۶ بود که آنها هزار رأس بُز فرانسوی را به یک دامداری در ناحیه‌ای در سیبری آوردند و حالا به همّت کشاورزان و دامداران محلی در مدت ۱۸ ماه گله بزها تقریبا دو برابر شده است.

اکنون تولید شیر و پنیر در روسیه به دقت کنترل می‌شود. مغازه‌های محلی این تولیدات را به نام پنیر فرانسوی «کممبر» (camembert) یا «پنیر بزی فرانسوی» (Buche de Chevre) عرضه می‌کنند.

اُلِگ شیبانف تحلیلگر اقتصادی می‌گوید: «وضعیت تولیدکننده بهتر و وضعیت مصرف کننده بدتر شده است. قیمت‌ها بالا رفته است اما احساس می‌کنم تأثیر این امر در دراز مدت، بر اقتصاد روسیه مثبت است.»

پس از آنکه روسیه به اوکراین یورش برد و در سال ۲۰۱۴ شبه جزیره کریمه را به خاک خود ضمیمه کرد، اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را علیه این کشور وضع نمود. ولادیمیر پوتین هم در پاسخ، واردات کالاهای خوراکی از غرب را متوقف کرد. یکی از پیامدهای این امر، سیاست «جایگزین کردن واردات» است، که در آن کالاهای وارداتی که در دسترس نبود، در داخل خاک روسیه تولید می شد.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.