ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

حمله مرد مَست به یکی از مشهورترین نقاشی های روسیه

حمله مرد مَست به یکی از مشهورترین نقاشی های روسیهتابلوی "تزار ایوان گروزنی"، اثر معروف ایلیا رپین، نقاش نامدار روسی مورد حمله بازدیدکننده‌ای در نگارخانه‌ای در مسکو قرار گرفت. او که ودکا نوشیده بود با میله فلزی به جان تابلو افتاد.

تابلوی معروف ایلیا رپین که در نگارخانه (گالری هنری) ترتیاکوف مسکو قرار داشت لحظه‌ای تکان‌دهنده را به تصویر کشیده است: ایوان چهارم واسیلیویچ، تزار پیشین روسیه که لقب "مخوف" را با خود یدک می‌کشد، پسرش ایوان که را در حال احتضار است در آغوش گرفته است؛ پسری که تزار در جنون خویش به دست خود کشته است.

تابلوی "تزار ایوان گروزنی" یا "تزار ایوان مخوف" از شاهکارهای بسیار نفیس ایلیا رپین، نقاش نامدار روسیه است که از ۱۸۴۴ تا ۱۹۳۰ می‌زیست. همه دانش‌آموزان روسی این تابلو را می‌شناسند، چرا که نبود وارث تاج و تخت در دوران تزار ایوان چهارم باعث شد که بعد از پایان گرفتن حاکمیت او روسیه به جنگ داخلی در غلتیده و مسکو توسط قوای لهستان اشغال شود.

این یکی از دلایلی است که اتفاق نگارخانه ترتیاکوف را این‌چنین خبرساز کرده است. یک بازدیدکننده مرد این تابلو را شدیدا تخریب کرده است. پلیس می‌گوید، او در این نگارخانه یکی از میله‌های محصورکننده محل نگهداری تابلو را برداشته و به آن ضربه وارد آورده است.

انگیزه حمله، ودکا؟

مهاجم دستگیر شده است. پلیس بدون آن که انگیزه را روشن کند، ویدئویی کوتاه از بازجویی از این مرد را در اینترنت منتشر کرده است.

ظاهرا او در مسیر خارج شدن از موزه به سوی کافه می‌رود و "۱۰۰ گرم ودکا" می‌نوشد. مهاجم در این ویدئو می‌گوید، از آن‌جا که لب به مشروبات الکی نمی‌زند، نوشیدن ودکا باعث شد که "از خود بیخود شود."

تابلوی گرانبهای ایلیا رپین از یک محافظ شیشه‌ای برخوردار بوده است. مهاجم شیشه را شکسته و به تابلو ضربه وارد آورده و آن را از سه ناحیه پاره کرده است.

مسئولان این موزه می‌گویند، خوشبختانه مهم‌ترین نقاط این تابلو که شامل چهره و دست‌های تزار و پسرش می‌شود آسیب ندیده‌اند.

این نقاشی رنگ روغن که مربوط به سال ۱۸۸۵ است از مهم‌ترین آثار گالری ترتیاکوف محسوب می‌شود. این موزه امروزه یکی از بزرگترین‌ مجموعه‌های هنری روسیه را در خود جا داده است.

مسئولان گالری گفته‌اند، کارشناسان تابلو را از قاب خارج کرده و شیشه‌خرده‌ها را از آن بیرون آوردند. تابلو باید ترمیم شود. این تصویر در سال ۱۹۱۳ نیز به شدت آسیب دید. در آن زمان یک مرد با چاقو به آن حمله برد و تابلو را از سه ناحیه خراب کرد. از سال ۱۹۲۷ به بعد این تابلو توسط یک محافظ شیشه‌ای ضخیم حفاظت می‌شود.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.