ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

هشت هزار فروشگاه استارباکس، برای یک روز تعطیل شدند

هشت هزار فروشگاه استارباکس، برای یک روز تعطیل شدندقهوه‌خانه‌های زنجیره‌ای استارباکس، هر هشت هزار فروشگاه زیر نظر خودش در آمریکا را در روز سه‌شنبه تعطیل کرد تا به کارکنانش درباره "تعصب نژادی " آموزش بدهد.

حدود ۱۷۵ هزار نفر از کارکنان استارباکس در این آموزش شرکت خواهند کرد. هدف از آموزش هم این خواهد بود که در فروشگاه‌ها تبعیض اتفاق نیافتد.

ماه گذشته در یکی از قهوه‌خانه‌های استارباکس در شهر فیلادلفیای آمریکا، دو مرد سیاهپوست به نام‌های "راشون نلسون " و "دانته رابینسون " بدون آنکه چیزی برای خوردن سفارش دهند نشسته بوده و حرف می‌زدند. منتظر نفر سومی بودند که به آنها بپیوندد. مدیر قهوه‌خانه به پلیس تلفن می‌کند و این دو نفر به جرم ورود بی‌اجازه بازداشت می‌شوند.

فیلمی از این واقعه منتشر شد که بسیاری را برانگیخت و حتی عده‌ای صحبت از تحریم قهوه‌خانه‌های استارباکس کردند. بسیاری این سوال را مطرح می‌کردند که چرا سفیدپوست‌ها می‌توانند بدون سفارش قهوه یا چای در استارباکس بنشینند اما چنین مشکلاتی برای سیاهپوستان به وجود می‌آید.

آن مدیر دیگر در استارباکس کار نمی‌کند.

کوین جانسون، مدیر عامل استارباکس از جانب شرکت از این دو نفر عذرخواهی کرد و قول داد که برای حل این معضل کاری کند.

امتیاز فروش قهوه‌های استارباکس را شش هزار دکه در فروشگاه‌های مواد غذایی، کتاب‌فروشی‌ها و فرودگاه‌ها دارند که گفته شده به کارکنان آنها بعدا آموزش داده خواهد شد.

آقایان نلسون و رابینسون، به جای دادگاهی کردن پلیس و استارباکس با آنها به توافقی رسیدند که بابت خسارت یک دلار از شهرداری بگیرند و این وعده را هم از شهرداری گرفتند که برای کارآفرینان جوان تسهیلاتی فراهم کنند و پولی برای کمک به آنها کنار بگذارند.
آموزش چطور بود؟

قهوه‌خانه‌های استارباکس بعد از ظهر به وقت محلی در هر نقطه‌ای از آمریکا برای آموزش تعطیل شدند.

در این دوره آموزشی بنا بود به آنها آموخته شود که چطور جلوی تعصب‌های ناخودآگاهشان گرفته شود تا با همه مشتریان به یک شیوه برخورد شود.

پیش‌بینی شده تعطیلی روز سه‌شنبه برای استارباکس ممکن است حدود بیست میلیون دلار کاهش فروش داشته باشد.

در بیانیه‌ای که این شرکت منتشر کرده، آمده است که ویدیوهایی برای آموزش کارکنان نشان داده می‌شود که روسای استارباکس و "کامن " یکی از خواننده‌های سیاهپوست سبک رپ در آن‌ها حضور دارند.

هاوارد شولتز، رئیس هیئت مدیره استارباکس، در گفت‌و‌گویی با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفته که شرکت آنها می‌داند با چهار ساعت آموزش "نابرابری نژادی در آمریکا حل نخواهد شد. " اما گفته که باید کار را از جایی شروع کرد.

در نامه‌ای که آقای شولتز به مشتریان نوشته، دوباره به آنها وعده داد که قهوه‌خانه‌های استارباکس "وعده‌گاه همه باشد. "
منبع : BBC
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.