ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

با معروف ترین غذاهای مسلمانان دنیا در ماه رمضان آشنا شوید

با معروف ترین غذاهای مسلمانان دنیا در ماه رمضان آشنا شویدمسلمانان دنیا در ماه رمضان با هدف تقویت بعد معنوی خود چند ساعتی در روز از خوردنی و نوشیدنی صرفنظر می‌کنند. بعد از این چند ساعت نوبت می‌رسد به سفره‌های رنگین افطار که متأثر از فرهنگ‌های غذایی متفاوت کشورهاست.

حلوا

حلوا
حلوا که از شیرینی‌های محبوب ایرانی‌ها بر سر سفره‌های افطار است در میان سایر مسلمانان نیز محبوبیت دارد.
آموزش پخت حلوای تیره برای مراسمات / حلوا چطوری درست کنم؟
در تهیه آن از آرد، شکر، روغن و آب استفاده می‌شود. برای طعم‌دار کردن حلوا ایرانی‌ها بیشتر از گلاب، هل و زعفران استفاده می‌کنند. در برخی از دیگر جوامع مسلمان دارچین و زنجبیل را به عنوان چاشنی حلوا به کار می‌برند.

خرما

خرما
بنا بر سنتی که آن را به پیامبر اسلام منتسب می‌کنند بسیاری از مسلمانان دنیا روزه خود را با خرما افطار می‌کنند. خرما سرشار از ویتامین، مواد معدنی و فیبر است. میزان قند این میوه کویری ۶۶درصد است و به همین علت خوردن آن به هنگام افطار به سرعت کاهش قند روزه‌داران را جبران می‌کند.
همه چیز درباره خرما / از تاریخچه کاشت تا ارزش غذایی خرما

حریره

 حریره
حریره که از اسپانیا نشأت گرفته به طور سنتی در مراکش و غرب الجزایر به عنوان اولین غذای گرم به هنگام افطار صرف می‌شود. مواد اصلی تشکیل‌دهنده انواع مختلف این خوراک انواع نخود، عدس، گوشت گاو یا گوسفند، گوجه‌فرنگی، گشنیز تازه و ترکیبی از هفت ادویه است که از منطقه‌ای به منطقه دیگر فرق می‌کند.

بورک

 بورک
بورک از غذاهای اختصاصی ترک‌هاست و از دوران عثمانی بر جا مانده است. در شرق الجزایر و در تونس بورک جزو جدایی‌ناپذیر سفره‌های افطاری است. برای تهیه بورک باید خمیرهای لایه‌ای را با سیب‌زمینی، گوشت چرخ‌‌کرده، پنیر و تخم مرغ پر کرد. در مناطق ساحلی بورک را با خرچنگ و "کرم فرش" (Creme Fraiche) هم پر می‌کنند و بعد بورک‌های پیچیده‌ شده را در روغن سرخ می‌کنند تا طلایی شود.

سالاد فتوش

سالاد فتوش
سالاد فتوش که از خیار، گوجه فرنگی و جعفری تشکیل شده از جمله غذاهایی است که در رمضان هم محبوبیت دارد. آن چه که این سالاد را خاص کرده وجود نان خرد و تست شده در آن و سسی است که از سیر، سماق، آب لیمو، روغن زیتون و نعناع تهیه می‌شود.

پوره هاریس

پوره هاریس
هاریس از غذاهای سنتی است که نه تنها در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بلکه در میان ارمنی‌ها و هندی‌ها هم محبوبیت دارد. دستورالعمل اصلی این غذا که در آن از گندم له‌شده، کره و گوشت بره استفاده می‌شود به قرن دهم برمی‌گردد. اغلب کمی دارچین، هل و جعفری خردشده هم در آن می‌ریزند. یک نوع شیرین آن هم هست که بدون گوشت است.

خوشاف

؛ کمپوتی از میوه‌های خشک
خوشاف
آلبالو، زردآلو، انجیر خشک و کشمش: این‌‌ها از مواد اولیه‌ موجود در کمپوت خوشاف‌اند. این غذا که از شرق دریای مدیترانه و ایران نشأت گرفته از جمله غذاهای همیشگی سفره افطاری مصری‌ها محسوب می‌شود. در تهیه خوشاف می‌توان از انواع آجیل هم استفاده کرد. میوه‌های خشک را ابتدا با هم جوشانده و بعد با شکر و گلاب مخلوط کرده و در افطار سرو می‌کنند.

زولبیا و بامیه

؛ بمب‌های کالری
 زولبیا و بامیه
زولبیا و بامیه که از اصلی‌ترین شیرینی‌های سفره افطاری ایرانی‌هاست در میان مسلمانان دنیا از آفریقای شمالی گرفته تا شبه‌قاره هند محبوبیت دارد. در تهیه آن معمولا از آرد، روغن زیتون، وانیل، گلاب و هل استفاده می‌شود. بعد از سرخ کردن‌، شربتی شیرین یا عسل رویشان می‌ریزند.
خطر آسیب به کلیه و کبد با مصرف زولبیا و بامیه های رنگی

شربت تمر هندی

شربت تمر هندی
عرب‌ها با تمر هندی یا همان خرمای هندی یک نوشیدنی درست می‌کنند که به سبب غنی بودن از آنتی‌اکسیدان‌ها برای هضم بسیار خوب است. برای درست کردن این نوشیدنی باید تمر هندی را در آب جوشاند و سپس شربت به دست آمده را با گلاب و شکر زیاد ترکیب کرد.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.