ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

همکاری سفارت آمریکا با یک شرکت خصوصی جنجال آفرید

همکاری سفارت آمریکا با یک شرکت خصوصی جنجال آفریدوزارت امور خارجه آمریکا یک شرکت خصوصی را که توسط یک جاسوس سابق روس راه اندازی شده برای تامین امنیت سفارت‌خانه و ساختمان‌های دیپلماتیک خود در مسکو استخدام کرده است.

در پی دستور مسکو مبنی بر کاهش ۵۰ درصدی تعداد کارکنان وزارت خارجه در روسیه، آمریکا قرارداد تامین امنیت تازه خود را با شرکت الیت سکیوریتی هلدینگ امضا کرده است.

این شرکت توسط ویکتور بودانوف، ژنرال سابق ک گ ب سازمان اطلاعاتی روسیه بنیان گذاشته شده است و درحال حاضر توسط پسر آقای بودانوف اداره می‌شود.

ژنرال بودانوف یکی از نزدیکترین دوستان کیم فیلبی، جاسوس دوجانبه بریتانیایی بود که در سال ۱۹۶۳ به روسیه گریخت.

وزارت امور خارجه آمریکا در توضیح دلیل استخدام این شرکت گفته است از آنجا که مرخص کردن نیروهای امنیتی و گاردهای ساختمان های دیپلماتیک آمریکا در روسیه بخشی از کاهش نیروهای این وزارت خانه بوده است تنها راه اطمینان از امنیت کارکنان باقیمانده استخدام یک شرکت خصوصی بوده است.

وزارت امور خارجه آمریکا گفته است با بیش از سه شرکت امنیتی خصوصی آمریکایی تماس گرفته است اما این شرکت‌ها یا مجوز کار در روسیه را دارا نبودند و یا تمایلی به کار در این کشور نداشته‌اند.

براین اساس به دلیل فوریت موضوع، وزارت امورخارجه سریعا وارد عمل شده تا شرکتی را بیابد که ضمن اجازه کار در روسیه، توان تامین امنیت ۴ مقردیپلماتیک در این کشور را داشته باشد.

براساس اطلاعات موجود در اسناد وزارت امور خارجه شرکت الیت سکیوریتی بهترین نمونه در نوع خود در روسیه است و ارزش قرارداد با آن نزدیک به ۳ میلیون دلار است.

ژنرال بودانوف در یکی از مصاحبه‌های خود گفته بود در اواخر دهه هشتاد در مقر کا گ ب در آلمان شرقی خدمت می‌کرده و یکی از جاسوس‌های زیردستش ولادیمیر پوتین رییس جمهوری فعلی روسیه بوده است.
russian-spy
در وب‌سایت شرکت الیت سیکوریتی آمده است این شرکت در سراسر اروپا، روسیه و جمهوری‌های سابق شوروی فعالیت دارد.
russian-spy
کیم فیلبی پیش از فرار به شوروی اسرار دولتی را به کرملین می‌داد
در ماه ژوییه ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در واکنش به تحریم‌های تازه آمریکا علیه کشورش خواستار خروج ۷۵۵ نفر از نیروهای وزارت امور خارجه آمریکا از روسیه شد.

آمریکا این تحریم‌ها را در واکنش به الصاق کریمه به خاک روسیه و دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا وضع کرده بود.

در دسامبر سال ۲۰۱۶، باراک اوباما رییس جمهوری وقت آمریکا دستور داد دو مقر دیپلماتیک روسیه در آمریکا بسته شوند و ۳۵ دیپلمات روس از این کشور را اخراج کرد.

این اقدام در واکنش به دخالت روسیه در انتخابات آمریکا صورت گرفت.
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.