ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

مشخصات فنی و آلبوم عکس رنو تلیسمان مدل 2017 + معایب و مزایا و قیمت روز

مشخصات فنی و آلبوم عکس رنو تلیسمان مدل 2017 + معایب و مزایا و قیمت روزرنو تلیسمان که در سال 2015 معرفی شد یکی از جدیدترین محصولات رنو می باشد که در ایران عرضه شده است.

رنو تلیسمان یا تالیسمان (Renault Talisman) خودرویی سدان با اتاق بزرگ محصول شرکت رنو می‌باشد. این خودرو به عنوان لوکس‌ترین سدان رنو شناخته می‌شود. رنو سامسونگ نیز مدلی مشابه با نام رنو سامسونگ اس ام۶ ازروی این خودرو ساخته است.

مشخصات، معایب و مزایای رنو تلیسمان 2018

Renault Talisman #1
compare مقایسه رنو تلیسمان 2018 با دیگر محصولات

مشخصات رنو تلیسمان 2018

سال طراحی خودرو : 2016
کلاس خودرو : سدان لوکس فرانسوی
حجم موتور : 1618سی سی
گیربکس : 7 سرعته دو کلاچه
سیلندر : 4
طول : 2081ميلي‌متر
عرض : 1463ميلي‌متر
ارتفاع : 4848 ميلي‌متر
حداکثر قدرت : 190 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور : 260 نیوتن متر در 2500 دور در دقیقه
سوپاپ : 16
دیفرانسیل : جلو
شتاب 0 تا 100 : 7.6
حداکثر سرعت : 237
وزن : 1444 کیلوگرم
فاصله بین دو محور : 2808میلیمتر
مصرف سوخت داخل شهر : 7.5 لیتر در هر صد کیلومترلیتر
مصرف سوخت خارج از شهر : 4.6 لیتر در هر صد کیلومترلیتر
مصرف سوخت ترکیبی : 5.6 لیتر در هر صد کیلومترلیتر
حجم باک : 51 لیتر
سیستم های ترمز و پایداری : ABS - EBD - ESP - ASR - BAS - TCS
کیسه هوا : راننده - سرنشین - جانبی - پرده ای
صندلی : برقی - حافظه - ماساژور - گرمکن - چرم
تهویه مطبوع : اتوماتیک دوگانه
شیشه ها و آینه ها : برقی - گرم کن - تا شوندگی برقی
چراغ : LED
ارزش خرید دارد؟
امتیاز طراحی محصول : بررسی طراحی محصول با توجه به نظرات خریداران
3.0
امتیاز کیفیت محصول : بررسی کیفیت ساخت این محصول با توجه به نظرات خریداران
3.0
ارزش خرید محصول : امتیاز محصول نسبت به قیمت و امکاناتی که دارد
3.0
امتیاز نهایی این محصول : با بررسی طراحی، کیفیت و ارزش خرید محصول
3.0
بررسی نهایی
متوسط
بررسی سیستم ما در مورد این محصول تا به امروز این محصول را جزو محصولات متوسط ارزیابی کرده است.
ادامه ...
مشخصات فنی و آلبوم عکس رنو تلیسمان مدل 2017 + معایب و مزایا و قیمت روز
مشخصات فنی

این خودرو مجهز به موتور ۱٫۶ لیتری توربو باقدرت ۲۰۰ اسب بخار موتور مشابه نیسان جوک است. البته در برخی از بازارها از جمله ایران که به دلیل پایین بودن کیفیت سوخت فیلترهای این خودرو را برای این بازارها بزرگتر در نظر گرفته شده تا آسیب کمتری به موتور برسد و همین باعث شد که در این نسخه‌ها قدرت موتور به حدود ۱۹۱ اسب بخار کاهش یابد. گیربکس این خودرو ۷ سرعته دو کلاچه می‌باشد که باعث تعویض سریع دنده‌ها می‌شود ولی در حرکت در سر بالایی ممکن است کمی مکث کند تا حرکت کند. شتاب صفر تا صد این خودرو حدود ۷٫۸ ثانیه نیز می‌باشد.
آلبوم عکس
RENAULT TALISMAN :
Renault Talisman #16
Renault Talisman #15
Renault Talisman #14
Renault Talisman #13
Renault Talisman #12
Renault Talisman #11
ادامه
امکانات رفاهی

امکانات این خودرو شامل سقف پانوراما یا تمام شیشه‌ای (به صورت سفارشی)، سیستم تهویه دوگانه، استارت دکمه‌ای با قابلیت روشن کردن از بیرون، کروز کنترل هوشمند و لیمیتر سرعت، مانیتور R LINK-2 نسل دوم ۸٫۷ اینچی، سیستم صوتی BOSE با ۱۳ بلند گو، تودوزی چرم، دی لایت (چراغ روز) مدل C شکل، کامپیوتر سفر، جالیوانی و زیر آرنجی عقب، آینه حساس به نور، سنسور نور و باران، قابلیت وصل شدن سیستم صوتی به بلوتوث، AUX , iPod و USB، موس وسط، تنظیم حالت رانندگی (شامل Comfort , Personal , Eco , Sport و Normal)، اتو هلد، چراغشور جلو، تشخیص جهت چرخش خودرو و روشنایی نور در جهت پیچ، ماساژور صنودل‌های جلو، گرمکن و سرد کن صندل جلو، گرمکن صندلی عقب، گرمکن فرمان، یو اس بی صندلی‌های عقب با خروجی AUX به عقب، دریچه هوای صندلی عقب، کامپیوتر سفر را دارا می‌باشد.

طراحی ظاهری

باید اعتراف کنیم که رنو اولین قدم را درست و محکم برداشته و با یک اتومبیل زیبا وجذاب روبرو هستیم. البته شاید بگوئیدتالیسمان با این ظاهر بزک شده تا حدودی از سادگی و اصالت اروپایی اش فاصله گرفته و کمی به زیبا رویان شرقی شباهت پیدا کرده است؛ اما اگر نگاهی به محصولات نسل قبلی این خودروساز بیاندازید بلافاصه متوجه جهش عظیم رو به جلو در زبان طراحی این کمپانی خواهید شد. در واقع تغییرات اساسی صورت گرفته در تیم طراحی رنو کاملاً جواب داده و حالا «آرسن ونگر» معمولی تبدیل به آقای خاص شده است! در نمای جلو چراغ‌هایی عصبانی و دی لایت‌هایی که با طرحی خلاقانه تا زیر چراغ‌ها امتداد یافته‌اند قبل از هر چیز جلب نظر می‌کنند. جلو پنجره بزرگتالیسمان نیز در تلفیق با حالت اسپرت سپر و خطوط روی کاپوت چهره‌ای خشن و گیرا به اتومبیل بخشیده است. در نمای جانبی هم با فرمی ساده و شیک روبرو هستیم که به کمک رینگ‌های ۱۸ اینچی اسپرت و فرو رفتگی پائین درب‌ها از سادگی زیاد از حد فاصله گرفته و با توجه به حالت کمی برآمده گلگیرها تا حدودی پر جذبه می‌نماید؛ و در انتها چراغهایی دم دار که گویا قرار بوده مثل گرنجور بهم پیوسته شوند اما در میانه راه پشیمان شده‌اند، ظاهر اتومبیل را خاص و هماهنگ با دماغه نموده‌اند و فرم مناسب سپر و خروجی‌های دوگانه اگزوز (گرچه واقعی نیستند و فقط جنبه نمایشی دارند) به زیبایی این قسمت یاری رسانده‌اند. ضمناً می‌توان گفت که طراحی یکدست و خوش‌ترکیب تالیسمان با اکثر سلیقه‌ها و رده‌های سنی جور در می‌آید.

طراحی داخلی

حالا که خیالمان از ظاهر اتومبیل راحت شد سری هم به داخل بزنیم. با ورود به کابین با فضایی ساده‌تر از بیرون روبرو می‌شویم که ممکن است خیلی به مزاج جوانان یا دوست داران داشبوردهای هیجان انگیز خوش نیاید. در واقع رنو برای طراحی داخلی تالیسمان ترجیح داده از خطوط صاف و اتو کشیده استفاده نماید که حاصل کار هم شیک و سنگین از آب درآمده. ضمناً وجود پشت آمپر دیجیتالی و ال سی دی بزرگ مرکزی که به نوعی از طرح‌های داخلی ولوو تبعیت می‌کنند محیط داخلی را مدرن نشان داده است. کیفیت ادوات و متریال نیز رضایت بخش می‌باشد و با اینکه در برخی قسمت‌ها شاهد استفاده از پلاستیک خشک هستیم اما بسیاری از قطعات با پوشش چرم و کیفیت قابل قبول، حس خوبی به سرنشینان القا می‌نمایند. فرمان خوش دستتالیسمان که به کلیدهای کنترلی مجهز شده در تلفیق با پشت آمپر دیجیتالی که بسته به انتخاب وضعیت رانندگی تغییر حالت می‌دهد در مجموع ترکیب جذابی را پیش روی راننده قرار داده‌اند. فقط با توجه به اینکه این اتومبیل نیم نگاهی هم به نسل جوان داشته، جای خالی پدال‌های تعویض دنده در پشت فرمان کاملاً محسوس است.

نشیمنگاه نفرات جلوئی ضمن طراحی راحت و ارگونومیک به تنظیمات برقی، گرمکن و تهویه نیز تجهیز شده‌اند که همین موارد برای جلب رضایت ما کافی بود، اما رنو پا را فراتر گذاشته و با اضافه کردن آپشن ماساژور آسایش کامل در سفرها را برای دو نفر جلوئی تضمین نموده. اما بر روی صندلی عقبی اوضاع کمی متفاوت است. در واقع با اینکه در این قسمت امکاناتی مثل دریچه تهویه مطبوع (البته کاملاً ساده)، زیر آرنجی و دو عدد گرمکن قرار گرفته اما از نظر فضا سازی و راحتی انتظارمان از یک سدان در این کلاس کمی بیشتر بود؛ چرا که جای نفر سوم بر روی صندلی عقب چندان مناسب نیست و برای افراد قد بلند نیز کوتاهی انتهای سقف تا حدودی آزار دهنده خواهد بود.

امکانات ایمنی

این خودرو مجهز به رادار نقطه کور، رادار خطی، تشخیص سرعت مجاز جاده‌ها (در ایران موجود نیست)، اعلام زمان عکس العمل راننده، سنسور باد لاستیک‌ها و تنظیم باد لاستیک، سنسور پارک جلو، دوربین و سنسور دنده عقب، سیستم کمکی پارک و اتو پارک، ترمز جلو دیسکی خنک شونده، ترمز عقب دیسکی، سامانه الکتریکی کنترل کشش و پایداری می‌باشد.

جمع‌بندی

تالیسمان اتومبیلی زیبا با یک موتور سر حال و قدرتمند و کیفیتی قابل قبول است که از نظر اپشن هم می‌تواند نظر علاقه مندان را به خود جلب نماید. پس تا اینجای کار خیلی چیزها با قبل فرق کرده و شرایط برای موفقیت رنو مهیا است. اما رقبا هم بیکار ننشسته‌اند. هنوز هم کره ای‌های موجود در بازار، علیرغم موتورهای ضعیف ترشان به لطف حضور طولانی در کشور از گستردگی خدمات پس از فروش و بازار دست دوم بهتری برخوردارند و از مزیت‌هایی مثل دردسر کمتر پیشرانه‌های تنفس طبیعی و هزینه‌های نگهداری پائین‌تر بهره می‌برند. تویوتا کمری را هم فراموش نکنید که هر چند از نظر آپشن و زیبایی در رتبهٔ پایین‌تری از این محصول فرانسه و کره ای‌ها قرار می‌گیرد اما همچنان یکی از قابل اطمینان‌ترین و کم استهلاک‌ترین اتومبیل‌های دنیا به شمار می‌رود، ضمن اینکه از نظر کیفیت سواری و راحتی هم گزینهٔ بسیار مناسبی است.

نظرات :

#1
عنی شما میگی استهلاک و خرج آزرا کمتر از این ماشینه؟!
تا حالا تعمیرگاه رفتن آزرا رو دیدین؟
هم شتابش نسبت به آزرا بهتره هم امکانات و تکنولوژیش و از همه مهم تر اینکه تلیسمان مدل 2017 هست نه آزرایی که در بهترین حالتش 2013ه...

#2
این مدل که چرم طبیعی به همراه رادار پیشگیری از تصادف و دوربین 360 داره مختص بازار اروپاست وگرنه این وارد کننده ها تا حالا باید میاوردن بعدشم نسخه توی امارات و منطقه ازاد 2 لیتری تنفس طبیعی هست

#3
انصافا طراحی با ابهت و لوکسی دارد و از رنو بعید بود این کارا! اولین ماشین خانواده ما رنو‌پنج بود، قوطی کبریت!

#4
رنو به عنوان یک خودروساز اقتصادی شناخته می‌شود که محصولات متعددی در رده قیمتی مناسب و برای قشر متوسط جامعه تولید می‌‌کند. هر چند تلیسمان در اروپا و سایر کشورها خودرویی اقتصادی برای خانواده‌ها است، اما شرایط در بازار ایران کمی متفاوت است

#5
توی ایران مهمترین نکته تو خرید افراد ظاهره پس می تونه موفق باشه
اما سیستم تعلیق فوق‌العاده مهمه و در یک کلام این همه پول بدی برای این تعلیق
در ضمن این توربو با بنزین ایران به مشکل می خوره و حدود یک ثانیه شتابش را کمتر می کنه کمی هم تو مصرف و عمر برخی قطعاتش تاثیز داره
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.