ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

پایان روزهای خوش شرکت رنو در ایران!

پایان روزهای خوش شرکت رنو در ایران!شرکت رنو اعلام کرده محصولات کنونی این شرکت با استانداردهای جدید ایران از دو سال دیگر اجازه تولید نخواهند داشت. محصولات تولیدی رنو در ایران حدود ده سال است از خطوط تولید شرکت فرانسوی رنو در اروپا جمع آوری شده‌اند اما همچنان به تولید خود در ایران ادامه می‌دهند.

رامتین اسماعیلی مدیرعامل رنوپارس گفته است: « تا دو سال آینده ۸۵ استاندارد خودرویی اجباری می‌شود بنابراین تولید خیلی از خودروها از جمله محصولات فعلی رنو باید متوقف شود. طبیعتا خودروهای فعلی تولیدی ما به ۸۵ استاندارد جدید نمی‌رسند و باید مانند خودروهای دیگر تولیدشان متوقف شود. البته هر خودروی جدیدی که به ایران بیاوریم استانداردهای جدید را پاس خواهند کرد.»
معرفی کامل شرکت خودروسازی رنو فرانسه (Renault)
این در حالی است که رنو با توجه به رشد تولیدات خود در ایران توانسته در سال ۲۰۱۷ وضعیت خود را در بازار خاورمیانه ارتقا دهد. در سال ۲۰۱۷ ایران سومین بازار بزرگ محصولات رنو در جهان بود. در این سال تولید محصولات رنو در ایران با رشد ۴۸ درصدی به ۱۶۰ هزار دستگاه رسید. تندر ۹۰ تاکنون ۶۰ درصد داخلی‌سازی شده است.پایان روزهای خوش شرکت رنو در ایران!
تندر ۹۰ نسل اول خودرو لوگان است که تولید آن در سال ۲۰۰۷ در رومانی و کارخانه داچیا پایان یافته و هم اکنون نسل دوم این خودرو در جهان در حال تولید است. با این وجود نسل اول لوگان با نام تندر ۹۰ همچنان در ایران در حال تولید است. این محصول ستون اصلی شرکت رنو پارس در ایران است این شرکت بر اساس پلت فرم این محصول در ایران با سرمایه گذاری ۵۱ درصد طرف فرانسوی و ۴۹ درصد طرف ایرانی در سال ۱۳۸۳ با سرمایه ای بیش از یک میلیارد دلار تاسیس شد اما با توقف تولید این محصول وضعیت رنو پارس در ایران در هاله ابهام فرو خواهد رفت.

رامتین اسماعیلی مدیرعامل رنو پارس در این باره گفته است: «با توقف تولید محصولات فعلی رنو پارس در ایران (تندر ۹۰ و ساندرو) شرکا و هیات مدیره این شرکت باید تصمیم بگیرند که آینده این شرکت در ایران چه خواهد شد. آیا فعالیت آن متوقف می‌شود یا اینکه در زمینه تولید محصولات جدید با استانداردهای جدید متمرکز خواهد شد.»

رنو هم‌اکنون با دو شرکت «رنو پارس» و «رنو ایران» در ایران حضور دارد. رنو پارس وظیفه تولید محصولات پلت فرم ال ۹۰ را دارد و رنو ایران هم قرار است به تولید محصولات جدید این شرکت بپردازد.

البته بزرگترین چالش برای شرکت «رنو ایران» عدم واگذاری شرکت بن رو برای تولید محصولات جدید شرکت رنو در ایران است.

شرکت سایپا تاکنون حاضر به واگذاری این شرکت به دلیل طلب سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و اتحاد جدید رنو با این سازمان برای تولید محصولات جدید رنو در ایران نشده است. به همین دلیل رنو به شدت در برنامه تولید خود در ایران عقب است.

تفاهم‌نامه تاسیس شرکت رنو ایران در تابستان ۹۵ بین سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و رنو منعقد شد اما ده ماه طول کشید تا این تفاهم‌نامه به قرار داد تبدیل شود. پس از آنکه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران وارد بازی شد و در نمایشگاه خودرو پاریس با رنو تفاهم‌نامه همکاری بست شرکت‌های ایران خودرو و سایپا خطر را احساس کردند. سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از سایپا طلبکار بود و در ازای طلب خواستار مصادره شرکت بن رو از شرکت‌های زیر مجموعه سایپا شده بود. شرکت بن رو در تفاهم‌نامه قرار بود مرکز تولید محصولات جدید رنو در ایران باشد.

منصور معظمی رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، ایدرو، گفته است: «فاز نخست قرارداد با رنو به ارزش ۶۶۰ میلیون یورو برای تولید ۱۵۰ هزار دستگاه خودرو است که نخستین تولید آن اواخر ۱۳۹۷ وارد بازار می‌شود؛ در فاز نخست دو محصول "نیو داستر" و "نیو سیمبل" در داخل کشور تولید می‌شود که طراحی آنها در مراحل پایانی است و پس از تحویل کارهای اجرایی آغاز می‌شود. فاز دوم از ۲۰۱۹ شروع می‌شود و سه سال طول می‌کشد که هنوز نهایی نشده است»

او اضافه کرده که «۶۰ درصد سهام مربوط به رنو و ۴۰ درصد مربوط به ایران است که ۲۰ درصد مربوط به ایدرو بوده و مابقی در اختیار بخش خصوصی است.»

رنو می‌خواهد در شرکت «رنو ایران» سه محصول رنو سیمبل جدید، رنو کویيد مشابه نسخه برزیل و رنو داستر جدید را تولید کند. از عمرسیمبل جدید یک سال و از عمر رنو کوييد نسخه برزیلو داستر جدید چند ماه می‌گذرد اما به دلیل تاخیر در اجرای زیر ساخت‌های جدید رنو در ایران به نظر می‌رسد زمانی این خودروها در ایران تولیدی شوند که این محصولات در جهان به پایان عمر تولیدی خود نزدیک شده باشند.

رنو گفته است این محصولات استانداردهای جدید ایران را رعایت می‌کنند اما در زمان تولید احتمالا این خودرو ها محصولاتی تاریخ گذشته ای مانند تندر ۹۰ کنونی خواهند بود.
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.