ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

آرسن ونگر، پس از 22 سال از آرسنال جدا می شود

آرسن ونگر، پس از 22 سال از آرسنال جدا می شودآرسن ونگر، سرمربی فرانسوی تیم فوتبال آرسنال اعلام کرد که در انتهای این فصل پس از دو دهه از توپچی‌های شمال لندن جدا خواهد شد.

آرسن ونگر در مصاحبه‌ای که امروز جمعه، سی و یکم فروردین (۲۰ آوریل) با وبسایت رسمی باشگاه آرسنال انگلیس داشت از خداحافظی خود با سرمربیگری این تیم در پایان فصل خبر داد.

ونگر ۶۸ ساله دراین باره اظهارداشت:«بعد از ملاحظات لازم و صحبت با باشگاه، این تصور را پیدا کردم که زمان مناسب برای جدایی فرا رسیده و در پایان فصل از آرسنال جدا می شوم. خوشحالم که این افتخار را داشتم تا برای سال هایی طولانی و خاطره انگیز سرمربی این باشگاه باشم.»

باشگاه آرسنال نیز در واکنش به خداحافظی آرسن ونگر درانتهای فصل جاری اعلام کرد که این مربی تا پایان فصل، هدایت توپچی‌ها را برعهده خواهد داشت و به زودی درباره انتخاب سرمربی جدید بیانیه‌ای صادر خواهد کرد.

آرسن ونگر ماه اکتبر سال ۱۹۹۶ جانشین جرج گراهام در آرسنال شد و از آن زمان تاکنون هدایت توپچی‌های شمال لندن را برعهده دارد. وی با ۸۰۰ بار نشستن بر روی نیمکت سرمربیگری آرسنال در لیگ برتر از این نظردرمیان مربیان، رکورددار است. ونگر در میانه فصل جاری رکورد سرآلکس فرگوسن را شکست. این مربی کهنه کار فرانسوی در طول بیست و دو سال حضور در آرسنال ‍۱۲۲۸ بار از روی نیمکت مربیگری هدایت این تیم را برعهده داشته که حاصل آن ۳ قهرمانی در لیگ برتر، ۷ قهرمانی در رقابت‌های جام حذفی و ۷ عنوان قهرمانی در جام خیریه بوده است.

او تنها مربی در رقابت‌های لیگ برتر انگلیس است که تیمش بدون پذیرش باخت به مقام قهرمانی لیگ برتر رسید. آرسنال در فصل ۲۰۰۳-۲۰۰۴ بدون شکست و کسب ۹۰ امتیاز به مقام قهرمانی رسید که این رکورد تاکنون دست نخورده باقی مانده است. ونگر همچنین در سال ۲۰۰۶ به بازی فینال لیگ قهرمانان اروپا راه یافت که در این دیدار مقابل بارسلونا مغلوب شد و به مقام دوم قناعت کرد.

نتایج ضعیف دوفصل اخیر آرسنال دررقابت‌های لیگ برتر اعتراض زیاد هواداران خشمگین این تیم را درپی داشت و آن‌ها از سران توپچی‌ها خواستند که برای برون رفت تیم محبوبشان از بحران، ونگر را برکنار کنند، اما آرسن ونگر در پایان فصل قبل قراردادش را به مدت دوسال با این تیم تمدید کرد و از حضور طولانی مدت در آرسنال خبر داد، ولی به دلیل شرایط بحرانی در تیمش امروز اعلام کرد که درپایان فصل از هدایت توپچی‌ها کنار خواهد رفت. آرسنال در فصل گذشته در میان چهار تیم بالای جدول لیگ برتر انگلیس حضور نداشت و پس از بیست سال نتوانست سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را کسب کند. این تیم در فصل جاری و در پایان هفته سی و چهارم لیگ برتر با کسب ۵۴ امتیاز در رده ششم جدول رده بندی قرار دارد و با این شرایط امیدی به کسب سهمیه لیگ قهرمانان در فصل آینده نخواهد داشت.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.