ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

بوئینگ 787، رکورد سرعت پرواز از روی اقیانوس اطلس را شکست

بوئینگ 787، رکورد سرعت پرواز از روی اقیانوس اطلس را شکستک هواپیمای بوئینگ 787 دریملاینر خطوط هوایی نروژ توانست با ثبت سرعت باورنکردنی 1249 کیلومتر بر ساعت، فاصله فرودگاه جان اف کندی نیویورک تا فرودگاه گاتویک لندن را در عرض 5 ساعت و 13 دقیقه طی کند. این هواپیما 53 دقیقه زودتر از موعد مقرر این پرواز را به پایان رساند.
Captain Harold
Captain Harold van Dam says the flight could have been even faster if not for turbulence
به گزارش دیلی میل و سان، پرواز شماره DY7014 شرکت هواپیمایی نروژ روز دوشنبه 15 ژانویه 2018 که مسیر خود را از فرودگاه جان اف کندی نیویورک شروع کرده بود توانست 53 دقیقه زودتر از موعد به مقصد برسد و با ثبت سرعت 776 مایل بر ساعت (1249 کیلومتر بر ساعت) رکورد سرعت پرواز بر فراز اقیانوس اطلس را بشکند.

دلیل این سرعت باورنکردنی قرار گرفتن جریان بادی با سرعت 202 مایل بر ساعت (325 کیلومتر بر ساعت) در پشت هواپیما و به راندن هواپیما توسط این جریان بادی قدرتمند است.

هارولد وان دام، کاپیتان هواپیمای بوئینگ 787 دریملاینر که این رکورد را ثبت کرده، گفت اگر احتمال نمی‌داد هواپیما دچار مشکل شود، می‌توانست رکورد سریع‌تری را ثبت کند.

هواپیماهای مسافربری برای سفر از نیویورک به لندن بخش اعظم مسافت 5565 کیلومتری دو شهر را بر فراز اقیانوس اطلس طی می‌کنند. وجود جریان‌های بادی قدرتمند در ارتفاعات بالای اقیانوس، سرعت هواپیماها را به شکل قابل توجهی تحت تاثیر قرار داده و موجب تغییر زمان رسیدن آن به مقصد می‌شود.

یک روز پیش از ثبت این رکورد، یک هواپیمای دیگر توانسته بود این فاصله را طی 5 ساعت و 20 دقیق طی کند. رکورد پیشین فاصله بین فرودگاه جان اف کندی و گاتویک توسط یک هواپیمای خطوط هوایی بریتیش ایرویز ثبت شده بود. آن هواپیما در ژانویه 2015 توانست فاصله دو فرودگاه را طی 5 ساعت و 16 دقیقه طی کند.

با این حال سرعت‌ترین زمان ثبت شده میان لندن و نیویورک به فوریه 1996 باز می‌گردد. در آن سال یک هواپیمای کونکورد بریتیش ایرویز رکورد دو ساعت و 52 دقیق و 59 ثانیه را ثبت کرد.
منبع : thesun.co.uk
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.