ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

مکالمه خلبان ATR با برج مراقبت در آخرین لحظه سقوط!

مکالمه خلبان ATR با برج مراقبت در آخرین لحظه سقوط!در ادامه گمانه‌زنی‌ها در مورد سقوط هواپیمای تهران - یاسوج که سبب جان باختن ۶۶ سرنشین آن شد، رییس کمیسیون بررسی این حادثه از مکالمه خلبان این هواپیما با برج مراقبت پس از خروج از صفحه رادار خبر داده است. به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، حسین رضایی فر، با بیان اینکه خلبان پس از اینکه تصویر هواپیما از رادار محو شد با برج مراقبت مکالمه داشته است. او در عین حال گفته تا قبل از باز شدن جعبه سیاه هواپیما نمی‌توان با قطعیت از علت سانحه حرف زد.

به گفته رضایی‌فر، آخرین مکالمه خلبان با برج مراقبت در ساعت ۹:۳۰ دقیقه صبح بوده و این در حالی است که هواپیما ساعت ۹:۲۵دقیقه، یعنی پنج دقیقه پیش از آن از صفحه رادار خارج شده بوده است. او دلیل خارج شدن هواپیما از رادار را کوهستانی بودن منطقه دانسته و گفته: «به همین دلیل سیگنال‌های ارسالی از هواپیما به آنتن‌های راداری نمی‌رسد.»

به گفته او هواپیما در ارتفاع بیش از ۱۸ هزار و ۶۰۰ پا از رادار خارج شده و با کوهی به ارتفاع ۱۳ هزار پا برخورد کرده است و این یعنی پنج هزار و ۶۰۰ پا کاهش ارتفاع بدون پوشش راداری داشته است.

رییس کمیسیون بررسی حادثه سقوط هواپیمای تهران - یاسوج با بیان اینکه کاهش ارتفاع هواپیما می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد، خطای خلبان، قفل شدن سطوح کنترل، از دست رفتن موتور، یخ‌زدگی بال و ملخ و پدیده‌های هوایی را از علل احتمالی کاهش ارتفاع هواپیما دانسته است.

هواپیمای آر تی آر شرکت آسمان روز یکشنبه گذشته از تهران عازم یاسوج بود که در منطقه دنا کوه سمیرم سقوط کرد.
معرفی کامل شرکت هواپیمایی آسمان (Aseman Airlines)
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.