ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

معرفی دشت بسیار زیبای دریاسر تنکابن + آلبوم عکس

معرفی دشت بسیار زیبای دریاسر تنکابن + آلبوم عکساستان مازندران یکی از استان هایی است که جاذبه های طبیعی مشهوری را در خود دارد و سالانه گردشگران زیادی را به ویژه از میان علاقه مندان به طبیعت گردی به سوی خود می کشاند.

دشت دریاسر یکی از مناطق طبیعی خاص ایران است که امکان تماشای دشت پر از گل، جنگل های انبوه و قله های پوشیده از برف را به یک باره برای شما فراهم می کند.

این دشت در فصل بهار میزبان گل های بابونه زرد می شود و زیبایی آن به حدی می باشد که عنوان بهشت اردیبهشت ایران را به خود اختصاص داده است.

دریاسر نام دشتی در جنوب شهر تنکابن می باشد که در ارتفاع ۲۰۰۰ متری از سطح دریا و در میان ۴ کوه بلند جای گرفته است. بلدترین کوهی که این دشت را محاصره کرده کوه الموت است که در سمت جنوب غربی آن قرار دارد. این دشت از غرب به گردنه ی سیالان، قله های خشچال و کندیگان و از شرق به طالقان محدود شده است.

دشت دریاسر علاوه بر زیبایی های خود، برای این قسمت از طبیعت مازندران حکم یک مرز را دارد که پوشش سبز و جنگلی را از پوشش برفی و یخچالی کوه الموت جدا کرده و به عنوان یک نقطه ی اتصال میان این دو عمل می کند.
آلبوم عکس
DARYA SAR TONEKABON :
تصاویر دشت دریاسر تنکابن #20
تصاویر دشت دریاسر تنکابن #19
تصاویر دشت دریاسر تنکابن #18
تصاویر دشت دریاسر تنکابن #17
تصاویر دشت دریاسر تنکابن #16
تصاویر دشت دریاسر تنکابن #15
ادامه
بهترین فصل سفر

دشت دریاسر در هر فصلی از سال رنگ تازه ای به خود می گیرد:

بهار: این دشت در بهار بسیار خوش آب و هواست و رویش گل های زرد جلوه ی خاصی به آن می دهد.

تابستان: این دشت در تابستان روزهای بسیار گرم و شب های بسیار سردی را دارد اما پوشش سبز آن بیش از پیش جلوه می کند.

پاییز: دشت دریاسر در پاییز هوایی بارانی دارد اما برگ ریزان آن باز هم تماشایی است.

زمستان: لباس سپیدِ برفی، چهره ی تازه ای را به دشت می بخشد اما ارتفاع زیاد آن از سطح دریا باعث شده تا زمستان های بسیار سردی بر منطقه حاکم شود .

دیدنی های دشت دریاسر تنکابن :
معرفی دشت بسیار زیبای دریاسر تنکابن + آلبوم عکس
گل های بهاری | بهشت ارديبهشت ايران

با فرا رسیدن بهار، لباسی از جنس گل های زردرنگ بابونه برتن این دشت می نشیند که در میان سبزه ها خودنمایی می کنند. گلهای زرد رنگ ۲۰ تا ۳۰ سانتی متر رشد می کنند و تمام دشت را می پوشانند. وجود این گلها یکی از دلایل شهرت دریاسر است که لقب بهشت اردیبهشت ایران را نصیب این دشت کرده و همه ساله گردشگران زیادی را برای تماشایشان راهی این منطقه می کند.
معرفی دشت بسیار زیبای دریاسر تنکابن + آلبوم عکس
چشمه سارها

یکی از ویژگی های جالب توجه دشت دریاسر، وجود چشمه هایی در کف آن است که آب را از قلب زمین در میان سبزه ها جاری می سازد. آبدهی این چشمه ها در فصل بهار به حدی است که به سختی می توان مکان خشکی را در دشت پیدا کرد.
معرفی دشت بسیار زیبای دریاسر تنکابن + آلبوم عکس
رودخانه خروشان

در میان دشت رودخانه ای وجود دارد که بسیار پرآب است و از ارتفاعات سبلان سرچشمه می گیرد. این رودخانه با عبور خود از میان دشت جلوه ای دیدنی به آن می بخشد و همچون رگی حیاتی بر تن آن جاری می شود.
معرفی دشت بسیار زیبای دریاسر تنکابن + آلبوم عکس
جنگل های انبوه

در یک سوی این دشت جنگل های انبوهی قرار دارند که با درختان سر به فلک کشیده منظره ای خاص را در طبیعت ایجاد کرده اند. این جنگل ها در هر قسمتی از خود جاذبه ای خاص دارند که دیدنشان بر لذت سفر می افزاید. این جنگل ها با عنوان جنگل های دوهزار و تنکابن (شهسوار) شناخته می شوند که درخت های ازگیل و آلوچه جنگلی را نیز در خود جای داده اند.
معرفی دشت بسیار زیبای دریاسر تنکابن + آلبوم عکس
پیاده روی در دشت

در دشت دریاسر می توانید گشت و گذاری متفاوت در طبیعت را تجربه کنید و غرق در تماشای مناظر مختلف شوید. می توانید مناظر و زیبایی های جدیدی را در این دشت کشف کنید و خاطره ای خوش را در ذهنتان ثبت نمایید.
معرفی دشت بسیار زیبای دریاسر تنکابن + آلبوم عکس
کوهنوردی

کوه های اطراف دشت دریاسر فرصت خوبی را برای کوهنوردان به وجود آورده اند و می توانند میزبان خوبی برای آنها باشند. رفتن به این ارتفاعات به کوهنوردان این امکان را می دهد که از بالا به تماشای زیبایی های دشت دریاسر بنشینند و شاهد تصویری متفاوت از آن باشند.
معرفی دشت بسیار زیبای دریاسر تنکابن + آلبوم عکس
پیک نیک

زمین های مسطح دشت دریاسر بهترین مکان برای برپایی یک پیک نیک دوستانه یا خانوادگی و خلق لحظات خوش در کنار همسفرانتان هستند. پس با بردن وسایل و خوراکی های لازم این فرصت را از دست ندهید.
معرفی دشت بسیار زیبای دریاسر تنکابن + آلبوم عکس
عکاسی

هر گوشه ی این دشت می تواند سوژه ی نابی برای عکاسی باشد و به یادگاری ماندگاری در دوربین عکاسیتان تبدیل گردد. پس دست به دوربین شوید و از لحظه لحظه ی حضور در این دشت لذت ببرید.
معرفی دشت بسیار زیبای دریاسر تنکابن + آلبوم عکس
ملزومات سفر

برای رفتن به دشت دریاسر اولین وسیله ی مورد نیاز شما کفش مناسب است تا از پس یک ساعت و نیم کوهپیمایی بر بیایید. بردن آب به دریاسر آنقدرها ضروری نیست چرا که چشمه های این دشت آب مورد نیاز شما را تامین خواهند کرد، تنها مقداری آب برای مسیرتان بردارید. در صورت شب مانی در دشت لباس گرم، پتوی مسافرتی و کیه خواب فراموشتان نشود.
معرفی دشت بسیار زیبای دریاسر تنکابن + آلبوم عکس
آدرس

استان مازندران، جنوب غربی تنکابن، منطقه دو هزار

راه دسترسی

برای رفتن به دشت دریاسر به شهر تنکابن بروید و مسير جاده دوهزار را در پیش بگیرید تا به یک دوراهی به نام امامزاده قاسم برسید. در سمت چپ، مسیری وجود دارد که سمت دره مي رود و به روستای عسل محله ختم می گردد. حالا وسیله ی نقلیه ی خود را پارک کرده و به دل جنگل بزنید و پس از يک تا يک و نيم ساعت کوهپيمايي و پیاده روی در شیب و لذت بردن از تماشای تپه ها و چشمه های بین راه به دشت دریاسر برسید.

فاصله از مرکز استان و شهرهای اطراف

ساری: ۲۵۹ کیلومتر

تنکابن: ۳۵ کیلومتر

عباس آباد: ۶۱ کیلومتر

رامسر: ۶۳ کیلومتر
معرفی دشت بسیار زیبای دریاسر تنکابن + آلبوم عکس
برگ های پاییزی

پاییز که از راه می رسد فرشی از میلیون ها برگ رنگارنگ در دشت پهن می شود. برگ ها در فضا معلق می شوند تا به زمین برسند و با رنگ های گوناگون خود جلوه ی تازه ای به دریاسر بدهند.
منبع : / نویسنده : بهاره فلاح، کارناوال دات آی آر / تصاویر : گوگل، اینستاگرام
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.