ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

مشخصات فنی و معایب و مزایای پژو پارس موتور TU5 + قیمت روز

مشخصات فنی و معایب و مزایای پژو پارس موتور TU5 + قیمت روزطی سالها تجربه و حضور در بازار خودروی کشور، دریافته‌ام که پژو پارس تی یو 5 بسیار پرطرفدارتر از سایر محصولات مونتاژه شده پژو می باشد.

در میان تولیدات ایران خودرو پژو پارس TU5 از جمله محصولاتی است که چه در گذشته و در بازار پر رقابت این روزها همواره از فروش خوبی برخوردار بوده است. البته بخشی از اقبال خریداران این خودرو را می توان به دلیل ضعف های فنی و ظاهری دیگر سدان های تولید این شرکت دانست. در هر حال تصمیم داریم تا در این مطلب به ارزیابی و بررسی کیفی پژو پارس TU5 بپردازیم.

پیرامون طراحی خارجی پژو پارس چندان نمی توان صحبت کرد چراکه این نمای تکراری قدمتی 17 ساله دارد و همچنان با همان ظاهر همیشگی تولید می شود. این طرح، حاصل ترکیب المان های پژو 406 نظیر چراغ های گربه ای جلو، جلوپنجره شیر نشان، ورودی هوا و مه شکن های روی سپر و ضربه گیرهای مشکی رنگ با بدنه پژو 405 بود که در زمان خود به عنوان لوکس ترین محصول ایران خودرو به بازار عرضه شد. هرچند که در آن دوران نیز اختلاف چشمگیری با همتایان خود در بازار جهانی داشت و امروزه نیز از لحاظ لوکس بودن حرفی برای گفتن ندارد.

پژو پارس LX از پیشرانه TU5 متعلق به پژو 206 تیپ 5 استفاده می‌کند که 4 سیلندر با حجم 1.6 لیتر و توان 105 اسب بخار است. این پیشرانه از مصرف سوخت شهری 10 لیتر و برون شهری 7 لیتر برخوردار بوده و می‌تواند خودرو را به بیشینه سرعت 190 کیلومتر بر ساعت رسانده و شتاب صفر تا 100 آن نیز 13.2 ثانیه ثبت شده است. این خودرو پس از سال 92 تنها با جعبه‌دنده دستی تولید شد. قیمت پژو پارس TU5 هم اکنون در بازار ایران نزدیک به 42 میلیون تومان ارزیابی می شود.مشخصات فنی و معایب و مزایای پژو پارس موتور TU5 + قیمت روز
طراحی کابین

طراحان ایران خودرو پس از سال ها تولید مستمر و بدون تغییر پژو پارس تصمیم به ارائه یک داشبورد جدید برای این خودرو گرفتند. این داشبورد اگرچه نسبت به نسخه قبل از طراحی بهتری برخوردار بود اما کیفیت مواد مصرفی در آن بسیار کاهش یافت. با این حال نرمی و راحتی بیشتر صندلی ها، فرمان پذیری بهتر کلیدهای روی فرمان، بهبود طراحی غربیلک فرمان و سیستم تهویه مطبوع خودکار از جمله تغییرات مثبتی است که در پژو پارس جدید مشاهده می شود. با این حال به دلیل کیفیت بد قطعات و طراحی نامناسب اتاقک سر و صدای زیاد داخل کابین منتقل می شود که از جمله ایرادات این خودرو به شمار می رود.

امکانات و تجهیزات ایمنی

خوشبختانه به لطف سخت گیری های پلیس راهنمایی و رانندگی، ایمنی پژو پارس TU5 نسبت به گذشته بهبود یافته و وجود 2 کیسه هوای ایمنی، ترمزهای جلو و عقب دیسکی مجهز به سیستم های ABS و EBD، سیستم ضد سرقت و سنسور هشدار دنده عقب از جمله تجهیزات ایمنی این خودرو به شمار می روند. افزون بر این، امکاناتی نظیر تهویه مطبوع خودکار، آینه های جانبی برقی و راهنمادار، تنظیم برقی پشتی صندلی ها و کنترل کننده های روی فرمان از جمله امکاناتی هستند که اگرچه امروزه در بسیاری از خودروهای ارزان قیمت خارجی مشاهده می شوند اما براستی برای یک خودروی تولید داخل تازگی دارند. هرچند جای خالی روکش چرم صندلی ها همچنان در پژو پارس TU5 نیز مشاهده می شود و استفاده بیش از اندازه از پلاستیک خشک در طراحی اتاقک کمی با طراحی کلاس روز جهانی فاصله دارد. در مجموع می توان گفت که در رنج قیمت پژو پارس TU5 گزینه های دیگری نظیر پژو 206 و تندر نیز وجود دارند که به لحاظ ظاهری از طراحی به­روزتری برخوردارند.

مشخصات، معایب و مزایای پژو پارس 1396 اتومات موتور TU5

پژو پارس 1396 اتومات موتور TU5
compare مقایسه پژو پارس 1396 اتومات موتور TU5 با دیگر محصولات

مشخصات پژو پارس 1396 اتومات موتور TU5

ارزش خرید دارد؟
امتیاز طراحی محصول : بررسی طراحی محصول با توجه به نظرات خریداران
3.0
امتیاز کیفیت محصول : بررسی کیفیت ساخت این محصول با توجه به نظرات خریداران
3.0
ارزش خرید محصول : امتیاز محصول نسبت به قیمت و امکاناتی که دارد
3.0
امتیاز نهایی این محصول : با بررسی طراحی، کیفیت و ارزش خرید محصول
3.0
بررسی نهایی
متوسط
بررسی سیستم ما در مورد این محصول تا به امروز این محصول را جزو محصولات متوسط ارزیابی کرده است.
ادامه ...
تازه‌ها
پرفروش ترین شلوار جین زنانه (معرفی 20 مدل پرفروش امسال)
معرفی ارزانترین گوشی صفحه بزرگ بازار (لیست سال جدید)
راهنمای خرید ژاکت مردانه (معرفی بهترین برند ژاکت مردانه)
پرفروش ترین شلوار جین مردانه بازار (لیست قیمت سال جدید)
ارزانترین تشک خوشخواب دونفره بازار (معرفی 10 مدل ارزان قیمت)
ارزانترین ساید دوو (معرفی 10 یخچال ساید بای ساید دوو)
راهنمای خرید گهواره نوزاد (معرفی ارزانترین گهواره بچه)
راهنمای خرید گیتار (فهرست ارزانترین گیتار بازار)
پرفروش ترین پخش کننده خانگی ایران (راهنمای خرید اسپیکر خانگی)
قدیمی‌ ترین رژ لب جهان در کرمان کشف شد!
خواجه - یکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
سلام معایب پژو تیوفایو سوکتهای ان است مانند سوکت پمپ بنزین سوکت استارت سوکت کولر و علی الخصوص سوکت دریچه گاز است که بعد از مدتی می سوزد و برق درست جریان پیدا نمیکند و دیگر هیچ . بجز اینکه امداد خودرو بیاد و کلی هزینه و آخر کار نیز بجای عوض کردن سوکت پمپ بنزین و درجه گاز و شمعها عوض میشه ولی هنوز ماشینت مشکل داره . من متعجبم چرا از سوکتهای مدل پیکان قدیم که بسیار عالی بود استفاده نمیشه ماشین به این خوبی از این سوکتهای که مفت نمی ارزه استفاده میشه و اکثر آتشوزیها در پزو ها بر اثر همین سوکتهای مزخرف است.

لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.