بررسی ویژگی ها و مشخصات فنی پژو 508 جدید
مدیر طراحی پژو با اشاره به معرفی پژو ۵۰۸ گفت این خودرو انقلاب طراحی ماست و نسبت به مدل قبلی تفاوتهای بسیاری در این مدل رخ داده است.ژیل ویدال مدیر طراحی پژو در گفتوگویی اظهار داشت: «پژو ۵۰۸ در سگمنت دی قرار دارد و ما در این خودرو سعی کردیم طراحی را به گونهای متحول کنیم که خودرو حس دینامیک و اسپرت به سرنشینان بدهد.
در این مدل تغییرات اساسی در طراحی پژو رخ داده است و این خودرو نگاه جدید پژو به طراحی است. البته این مسیر را چند سالی است که شروع کردهایم.»
وی توضیح میدهد: «ارگونومی و معماری محصول نسبت به گذشته تغییر کرده است. با توجه به تحولات مختلف ما در این خودرو از اسکرینهای بزرگتری استفاده کردهایم و داخل خودرو را مانند داخل کابین هواپیما طراحی کردهایم. نسبت به مدل قبلی کمی این محصول کوچکتر و البته اسپرتتر طراحی شده است و صندلی هم به جاده نزدیکتر قرار گرفته تا لذت رانندگی را برای راننده افزایش دهد. ما مواردی را که در برخی خودروهای کانسپت خود استفاده میکردیم به این محصول اضافه کردهایم. این خودرو یک محصول فست بک است و خواسته ما بر افزایش لذت رانندگی در این خودرو متمرکز بوده است.»
مدل قبلی پژو ۵۰۸ هم اکنون توسط «ایکاپ» شرکت مشترک پژو با ایران خودرو عرضه میشود و قرار است پژو ۵۰۸ جدید هم در بازار ایران عرضه شود.
پژو هم اکنون برنامه گستردهای برای بازار ایران دارد. نسل اول پژو ۵۰۸ در سال ۲۰۱۱ معرفی شد و این نسل دوم پژو ۵۰۸ است که معرفی شده.
در بخش فنی پژو ۵۰۸ جدید، از پیشرانههای مختلف بنزینی و دیزلی استفاده شده است. روی این خودرو پیشرانه بنزینی توربو با حجم ۱.۶ لیتر عرضه خواهد شد که دارای دو نسخه با قدرتهای مختلف است. نسخه ضعیف آن ۱۷۷ اسب بخار قدرت و نسخه قویتر ۲۱۷ اسب بخار قدرت دارند. این موتور به همراه یک جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک عرضه میشود.
دو موتور دیزلی برای پژو ۵۰۸ استفاده شدهاند که یکی از آنها دارای حجم ۱.۵ لیتر و دیگری دارای حجم ۲ لیتر است. پیشرانههای دیزلی نیز با سه نوع قدرت خروجی متفاوت عرضه میشوند که به ترتیب ۱۲۸، ۱۵۸ و ۱۷۷ اسب بخار قدرت دارند و میتوان آنها را همراه با جعبه دندهی شش سرعته دستی و هشت سرعته اتوماتیک سفارش داد.
وزن این خودرو در مقایسه با نسل نخست حدود ۷۰ کیلوگرم کاهش پیدا کرده است که این عامل به کاهش مصرف سوخت و آلایندگی خودرو کمک میکند و سبب چابکتر شدن خودرو میشود.
سرمایهگذاری پژو سیتروئن در ایران، بزرگترین سرمایهگذاری یک شرکت فرانسوی در صنعت خودروی ایران است و پژو ۲۰۰۸ اولین محصول این سرمایهگذاری در ایران محسوب میشود.
پژو قصد تولید سالانه ۲۰۰ هزار دستگاه از مدلهای جدید خود را دارد اما یک چالش بزرگ برای این شرکت قیمت محصولاتش است.
افزایش سه برابری ارز در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد قدرت خرید مردم ایران را به شدت کاهش داده است و حتی خودروهای ارزان بازار اروپا که حدود ۱۰ تا ۱۵ هزار یورو قیمت دارند هم در بازار ایران گران تمام میشوند. از طرفی خودرو سازان ایرانی هم برای برهم نخوردن بازار محصولات چینی در بازار ایران، قیمت محصولات اروپایی خود را افزایش میدهند.
این عامل چند ماهی است که با افزایش قیمت ارز در ایران تشدید هم شده است.
در قرار داد پژو با شرکت ایران خودرو، شرکت مشترکی با نام ایکاپ با سرمایه مشترک ۵۰ درصد طرف ایرانی و ۵۰ درصد طرف فرانسوی تاسیس شده است.
تولید ۲۰۰ هزار دستگاه شامل ۲۰۸، ۲۰۰۸ و ۳۰۱ در سال، از جمله مواردی است که بین طرفین توافق شده و قرار است از این میزان ۳۰ درصد به شبکه فروش پژو صادر شود.
منبع : / نویسنده : جواد عسگری RFL
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت
تازهها
اجاره هیلتی، راه حلی مقرون به صرفه و ایدهآل برای پروژههای شما
ارزان ترین دوچرخه ۲۶ بازار (لیست قیمت جدید)
مقایسه ساید بای ساید اسنوا با ایکس ویژن (کدام یخچال بهتر است؟)
بهترین ساعت اتوماتیک، رقابت بین 7 ساعت شگفت انگیز
بهترین ساعت اتوماتیک، رقابت بین 7 ساعت شگفت انگیز
در انتخاب بهترین تشویقی گربه به چه مواردی توجه کنیم
مقایسه گوشی a54 با a34 (کدام گوشی بهتر است؟)
اندروید باکس چیست و چه مزایایی دارد؟ (راهنمای خرید اندروید باکس)
بهترین پاوربانک 1403 (معرفی 10 مدل پرفروش)
شاهد کاغذی
*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.