ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

شوک بزرگ / پرسپولیس طارمی را برای بازی با الهلال از دست داد

شوک بزرگ / پرسپولیس طارمی را برای بازی با الهلال از دست دادشکایت باشگاه ریزه اسپور ترکیه به فیفا در آستانه دیدار حساس پرسپولیس برابر الهلال در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا ثمر داد و بهترین گلزن سرخ ها محروم شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ماجرای این حکم به ابتدای فصل شانزدهم رقابت های لیگ برتر برمی گردد که مهدی طارمی به همراه رامین رضاییان راهی تیم ریزه اسپور ترکیه شدند اما طارمی پس از مدتی به پرسپولیس برگشت تا باشگاه ترکیه ای به خاطر رعایت نکردن اصول حرفه ای از این بازیکن شکایت کند.

در آن مقطع مهدی طارمی با وجود اینکه قراردادش را با این تیم ترکیه ای امضا کرده بود اما بدون توجه به این اقدام از حضور در تمرینات سرباز زد و به پرسپولیس برگشت و با استقبالی فراموش نشدنی از سوی هواداران و بازیکنان کارش را با سرخپوشان آغاز کرد.

این اقدام با واکنش باشگاه ترکیه ای مواجه شد و پس از پیگیری های فراوان از طریق فدراسیون بین المللی فوتبال، در نهایت فیفا حکم نهایی خود در این مورد را صادر و مهدی طارمی را به مدت چهار ماه از همراهی پرسپولیس محروم کرد.

همچنین باشگاه پرسپولیس نیز در دو پنجره نقل و انتقالات آتی از خرید بازیکن جدید محروم است. این حکم قطعی است و به این ترتیب پرسپولیس در بازی مقابل الهلال عربستان اجازه استفاده از طارمی را ندارد.

خبرنگار مهر کسب اطلاع کرد علاوه بر این دو محرومیتی که برای باشگاه پرسپولیس در نظر گرفته شده است، این باشگاه با جریمه سنگین مالی نیز مواجه خواهد شد که تبعاتش قطعا در نتیجه گیری این تیم تاثیرگذار خواهد بود.شوک بزرگ / پرسپولیس طارمی را برای بازی با الهلال از دست داد
متن نامه محرومیت پرسپولیس را در زیر مشاهده می‌کنید:

شوک بزرگ به پرسپولیس

ترجمه متن حکم صادر شده از سوی فیفا به این شرح است:

۱. ادعای باشگاه ریزه ‌اسپور ترکیه تا حدودی مورد موافقت قرار گرفته است.

۲. مهدی طارمی باید تا ۳۰ روز آینده مبلغ ۷۸۹۵۰۰ یورو بابت فسخ قرارداد خود با باشگاه ریزه ‌اسپور به این باشگاه ترکیه‌ای پرداخت کند.

۳. باشگاه پرسپولیس به صورت مشترک، مسئول پرداخت مبلغ فوق است.

۴. اگر در زمان مقرر چنین جریمه‌ای پرداخت نشود، سود پنج درصدی به این مبلغ ‌اضافه خواهد شد و کمیته‌ انضباطی فیفا مسئول بررسی چنین طرح و پیشنهادی است.

۵. فیفا و باشگاه ریزه‌اسپور ترکیه باید خیلی سریع باشگاه پرسپولیس و مهدی طارمی را در جریان این رای قرار دهند و طریقه حل شدن این پرونده را به آنها اطلاع دهد.

۶. چهار ماه محرومیت از انجام هر گونه بازی رسمی برای مهدی طارمی تایید می‌شود. این چهار ماه از زمان صدور این اطلاعیه لحاظ می‌شود.

۷. باشگاه پرسپولیس برای دو پنجره نقل‌ و انتقالاتی از جذب هر گونه بازیکن داخلی و خارجی محکوم خواهد بود.

بر طبق ماده "۵۸" اساسنامه فیفا این تصمیم قبل از تصمیم دادگاه عالی ورزش (CAS) گرفته می‌شود. درخواست برای تجدید نظر از دادگاه عالی ورزش باید نهایتا ۲۱ روز بعد از چنین رایی اعلام شود.
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.