ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

داستان جزیره‌ای عجیب در نروژ / مردن در این جزیره ممنوع است!

داستان جزیره‌ای عجیب در نروژ / مردن در این جزیره ممنوع است!بیش از نیم قرن است که کسی حق ندارد در جزیره قطبی لانگیربین که یکی از مجمع‌الجزایر سوالبارد نروژ است، بمیرد، حتی اگر از ساکنان جزیره باشد.

از دهه 1950 قانونی در این جزیره تصویب شد که بر مبنای آن کسی حق ندارد در جزیره لانگیربین بمیرد. حتی افرادی که سال‌ها در این جزیره زیسته‌اند، نیز هنگامی که کاملا بیمار می‌شوند، باید جزیره را ترک کرده و بقیه عمر خود را در جای دیگری بگذرانند. جسد آنها نیز که به شکل ناگهانی در لانگیربین می‌میرند، به جای دیگری منتقل می‌شود، تا در آنجا دفن شود.داستان جزیره‌ای عجیب در نروژ / مردن در این جزیره ممنوع است!
ساکنان جزیره قطبی لانگیربین در سال 1950 دریافتند که به دلیل وجود یک طبقه منجمد، اجساد دفن‌شده در گورستان جزیره از بین نرفته‌اند و این موضوع می‌تواند ویروس‌های کشنده را در درون این اجساد زنده نگاه داشته و شاید با ذوب شدن یخ‌ها افراد زنده را تهدید کنند.

این سناریوی کشنده چندی پیش در جای دیگری به وقوع پیوست. در آگوست 2016 باکتری سیاه زخم در شمال سیبری شیوع یافت و یک نوجوان به این دلیل جان باخت و 90 نفر دیگر بیمار شدند. بیش از 2300 راس از گوزن‌های شمالی نیز در اثر شیوع سیاه‌زخم جان باختند.

مقامات مسئول، مرگ گوزن‌ها را نتیجه انتشار ویروسی منجمد از بیماری سیاه زخم در طبیعت دانستند که در اثر موج گرمای بی‌سابقه ذوب شده بود.

در سال 1950 مقامات منطقه لانگیربین به دلیل نگرانی از انتشار ویروس‌ها و باکتری‌های پنهان شده در اجساد مدفون در قبرستان جزیره، مرگ را در این جزیره ممنوع اعلام کردند.

اخیرا نمونه‌هایی از آنفلوانزای اسپانیایی در ریه‌های بیمارانی پیدا شد که از سال 1918 در خاک منجمد آلاسکا دفن شده‌‌اند. این نمونه‌ها در جسد فردی که سال 1917 در جزیره قطبی لانگیربین درگذشته بود، نیز یافت شد.

علیرغم اینکه شیوع آنفلولانزای اسپانیایی به دلیل بررسی اجساد مدفون در این جزیره زیاد محتمل نبود، گروهی از دانشمندان که در سال 1998 به این جزیره آمده تا در این مورد مطالعه کنند، اقدامات احتیاطی اضافه‌تری اتخاذ کردند. آنها لباس‌های ویژه‌ای مانند لباس فضانوردان به تن کرده و تضمین کرده بودند تا رسیدن نمونه‌های اخذ شده از اجساد مردگان لانگیربین به آزمایشگاه ویژه‌ای آمریکا، نمونه‌ها را باز نکنند.
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.