ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

گفتگوهای پشت پرده آمریکا و چین درباره کره شمالی / احتمال سقوط رژیم کره‌شمالی چقدر جدی‌ست؟

گفتگوهای پشت پرده آمریکا و چین درباره کره شمالی / احتمال سقوط رژیم کره‌شمالی چقدر جدی‌ست؟رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا پیشنهاد کرده برای حل بحران شبه‌جزیره کره مستقیما و بدون پیش شرط با کره شمالی مذاکره کند. وی همچنین از پیش‌بینی‌هایی برای حفظ امنیت زرادخانه اتمی کره شمالی در صورت سقوط رژیم آن کشور خبر داده است.

آقای تیلرسون در سخنرانی در یک موسسه تحقیقاتی در واشنگتن در مورد موضع ایالات متحده در قبال بحران شبه‌جزیره کره گفت "بگذارید ملاقات کنیم" هرچند افزود که ایالات متحده "به هیچ وجه نمی‌تواند وجود یک کره شمالی مسلح به اسلحه اتمی را قبول کند."

آقای تیلرسون گفت که ایالات متحده برای آغاز مذاکره مستقیم هیچ پیش‌شرطی نمی‌پذیرد و هیچ پیش‌شرطی نمی‌گذارد اما کره شمالی باید بداند که کنار گذاشتن برنامه اتمی و امحاء تسلیحات اتمی آن کشور بخشی از مذاکرات خواهد بود.

در آنچه که به نرمش نسبی در موضع ایالات متحده نسبت به کره شمالی تعبیر شده، وزیر خارجه آمریکا گفت که نفس گفتگو زیانی ندارد و افزود: "می‌توانیم ملاقات کنیم و درباره وضع هوا گپ بزنیم یا درباره اینکه میز مذاکره باید چهارگوش یا گرد باشد اما به تدریج می‌توانیم یک نقشه راه را تدوین کنیم و ببینیم مایلیم در کدام مسیر با هم کار کنیم."

وزیر خارجه آمریکا در عین حال گفت که برای آغاز مذاکره، "یک دوره آرامش بدون آزمایش موشکی و اتمی لازم است."

رکس تیلرسون همچنین تاکید کرد که موضع آمریکا در قبال فشار بر کره شمالی برای وادار کردن آن کشور به کنار گذاشتن برنامه‌های موشکی و هسته‌ای تغییری نکرده و تحریم‌های بین‌المللی و یکجانبه باید تا دستیابی به این هدف ادامه یابد و حتی تشدید شود. او گفت که "کره شمالی نه تنها امنیت ژاپن، چین و کره شمالی بلکه امنیت تمامی جهان را به مخاطره انداخته و دست به اقداماتی میزند که نه برای دیگران خوب است و نه برای خود آن کشور."

وزیر خارجه آمریکا در بخش دیگری از سخنان خود فاش کرد که در مورد شرایط کره شمالی و منطقه در صورت سقوط رژیم آن کشور با چین مذاکراتی صورت گرفته است. وی گفت که این مذاکرات به موضوعاتی مانند رسیدگی به موج احتمالی آوارگان و حفاظت از تاسیسات و زرادخانه هسته‌ای کره شمالی در وضعیت بعد از سقوط پرداخته است.

با توجه به احتمال بی‌ثباتی نظام‌های غیردموکراتیک در کشورهای در حال توسعه، وجود تسلیحات اتمی یا امکان تولید این تسلیحات در این کشورها با نگرانی تلقی می‌شود. احتمال تحولات ناگهانی سیاسی در این کشورها به معنی آن است که ممکن است رژیمی با اهداف غیرقابل پیش‌بینی‌تر زمام امور را در دست بگیرد یا اینکه بروز هرج و مرج به گروه‌ها و افراد غیرمجاز، از جمله سازمان‌های تروریستی، امکان دهد به مواد یا تسلیحات اتمی دست یابند.
زندگینامه (بیوگرافی) شی جین پینگ سیاستمدار پر قدرت و رهبر چین
در مورد کره شمالی، همچنین گفته شده است که در صورتی که در شبه‌جزیره کره جنگ جدیدی روی دهد، کره شمالی توانایی وارد کردن خسارات گسترده انسانی و اقتصادی به خصوص به کره جنوبی را دارد اما نتیجه چنین جنگی احتمالا نابودی ساختار سیاسی و سقوط رژیم آن کشور خواهد بود. با توجه به نابسامانی اقتصادی کره شمالی حتی در حال حاضر، این انتظار می‌رود که نتیجه چنین جنگی هزاران پناهجو باشد.
زندگینامه دونالد ترامپ میلیاردر و رئیس جمهور جنجالی آمریکا
چند ساعت بعد از سخنرانی آقای تیلرسون، سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به این سئوال که آیا پیشنهاد وزیر خارجه مورد تایید دونالد ترامپ، رئیس جمهوری است یا نه، گفت که: "موضع رئیس جمهوری تغییر نکرده است." چندی پیش، آقای ترامپ گفتگو برای قانع کردن کره شمالی به دست برداشتن از "سیاست تهاجمی" آن کشور را "وقت تلف کردن" توصیف کرده بود.

مشخص نیست که آیا پیشنهاد وزیر خارجه برای مذاکره مستقیم با هماهنگی با رئیس جمهوری مطرح شده یا نه.
آشنایی با کشور کره شمالی / از اقتصاد تا سیاست
ساعاتی پیش از سخنرانی وزیر خارجه آمریکا، کیم جونگ‌-اون، رهبر کره شمالی، در مراسم اعطای نشان به کارشناسان و مسئولان برنامه موشکی آن کشور به خاطر تولید موشک بالستیک برد بلند، گفت که دولت او تسلیحات اتمی پیشرفته‌تری خواهد ساخت. به گزارش خبرگزاری کره شمالی، وی گفت که پژوهشگران و کارگران صنایع تسلیحاتی باید به تولید "مقدار بیشتری از جدیدترین تسلیحات و تجهیزات" ادامه دهند تا "توان نیروهای اتمی ما از لحاظ کیفی و کمی افزایش پیدا کند."

در خبری دیگر در همین زمینه، جفری فلتمن، معاون دبیرکل سازمان ملل که به کره شمالی سفر کرده بود، در مورد نظر مقامات آن کشور برای مذاکره جهت حل بحران کنونی گفت که آنان تعهدی نکردند اما موافق ادامه گفتگو با سازمان ملل هستند. وی افزود: "آنان موافق بودند که جلوگیری از بروز جنگ مهم است."

وی ابراز امیدواری کرد که بحران کنونی از طریق مذاکره حل و فصل شود.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.