ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

آلبوم عکس دیدار تاریخی رهبران کره

آلبوم عکس دیدار تاریخی رهبران کرهکیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی پس از دیداری یک روزه با مون جائه-این، رئیس‌جمهور کره‌جنوبی، به پیونگ یانگ بازگشت و در سخنان پایانی خود دو کره را یک ملت واحد خواند. دو کره بر سر پایان رسمی جنگ و غیرهسته‌ای شدن شبه جزیره کره توافق کرده‌اند.

دو کره از سال ۱۹۵۳ (۶۵ سال پیش) رسما در حال جنگ هستند هر چند نبرد رویاروی میان این دو کشور سال‌ها است که به ندرت روی می‌دهد.

رهبر ۳۴ ساله کره شمالی که در راس یک هیات بزرگ و طی تشریفات مفصلی با قدم گذاشتن در خاک کره‌جنوبی از حسن نیت خود برای پایان بخشیدن به بحران شبه جزیره خبر داد پس از یک روز گفتگوی رو در رو با همتای جنوبی خودش در حالی به پیونگ‌یانگ بازگشت که اظهارات بسیار امیدوارکننده‌ او امروز در صدر اخبار جهان قرار گرفته است.

او پیش از بازگشت به کشورش گفت:

ما به دوران سرد و منجمد روابط میان دو کره پایان دادیم؛ دورانی که چون یک کابوس بود. و حالا به یک بهار گرم سلام می‌کنیم
ما یک ملیتم، یک زبان، یک نژاد، یک اقلیم، باید بتوانیم یکی شویم و در کنار هم سعادتمند شویم
در مسیر از سرگیری این روابط ممکن است سختی‌ها، ناکامی‌ها و حتی عقب‌گردهایی پیش آید اما پیروزی بدون درد و رنج حاصل نمی‌شود
آلبوم عکس دیدار تاریخی رهبران کره
روز جمعه، ۷ اردیبهشت (۲۷ آوریل)، کیم جونگ-اون، رهبر کره‌شمالی با عبور از مرز دو کره، مورد استقبال مون جائه-این، رئیس جمهوری کره جنوبی قرار گرفت و مذاکرات دو طرف در ساختمان "خانه صلح" در روستای پانمونجوم در منطقه غیرنظامی بین دو کره آغاز شد.
آلبوم عکس دیدار تاریخی رهبران کره
در بیانیه پایانی این دیدار، دو طرف اعلام کردند که به غیراتمی شدن شبه‌جزیره کره متعهد هستند و همچنین تمایل خود را به امضای معاهده صلح اعلام داشتند.

از آنجا که تنها کره شمالی دارای برنامه‌های تسلیحات اتمی است، غیراتمی شدن شبه‌جزیره کره می‌تواند به معنی کنار گذاشتن این برنامه‌ها باشد. هر چند جزئیات چگونگی غیراتمی‌شدن کره‌شمالی در جریان این مذاکرات به بحث گذاشته نشد و همین موضوع بدبینی تاریخی نسبت به متعهدماندن کره‌شمالی به این مذاکرات را در میان ارزیابی‌های ناظران غربی برجسته کرد.

آنها می‌گویند جزئیات توافق امروز میان رهبران دو کره تقریبا مشابه همان مفادی است که پدر کیم جونگ اون هم بیش از یک دهه پیش با همتای جنوبی‌اش بر سر آنها توافق کرده بود اما کمی بعد پیونگ‌یانگ با پشت کردن به آنها آزمایش‌های هسته‌ای خود را آغاز کرد.

همزمان آنچه در مذاکرات میان رهبران دو کره طرح شده بیشتر از آن که بر غیراتمی شدن کره‌شمالی تکیه داشته باشد بر "شبه جزیره عاری از سلاح هسته‌ای" تاکید دارد که لزوما به معنای امحاء یا خلاء سلاح هسته‌ای پیونگ‌یانگ نیست.

با وجود این، رهبران دو کره در پایان مذاکرات روز جمعه که همراه با تشریفات ویژه در منطقه عاری از تسلیحات میان دو کشور برگزار شد، اعلام کردند که بر این موارد به توافق اصولی رسیده‌اند:

پایان دادن به "اقدامات خصمانه" علیه یکدیگر
تغییر ناحیه مرزی معروف به "منطقه عاری از تسلیحات" به "منطقه صلح" با پایان دادن به جنگ تبلیغاتی که سال‌ها از طریق بلندگوهای نشانه رفته به سوی یکدیگر و تبلیغ "برتری و بهتری زندگی در این سوی مرز" در جریان بود
کاستن از استقرار نظامی و تلاش برای کاهش تنش نظامی میان دو کشور
تلاش برای فراهم کردن زمینه مذاکرات چهارجانبه میان دو کره با حضور چین و آمریکا
فراهم کردن زمینه بازگشت خانواده‌هایی که پس از جنگ دو کره از هم جدا افتاده‌اند
اتصال خطوط راه‌آهن میان دو کشور و به روز کردن راه‌ها و جاده‌های مواصلاتی میان دو کره
ادامه حضور مشترک دو کره در رقابت‌های وزرشی نظیر بازی‌های آسیایی امسال
آلبوم عکس دیدار تاریخی رهبران کرهآلبوم عکس دیدار تاریخی رهبران کرهآلبوم عکس دیدار تاریخی رهبران کرهآلبوم عکس دیدار تاریخی رهبران کره
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.