ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

انتشار شایعه همکاری شیمیایی کره شمالی و دولت سوریه توسط رسانه های آمریکایی

انتشار شایعه همکاری شیمیایی کره شمالی و دولت سوریه توسط رسانه های آمریکاییرسانه های آمریکایی به نقل از یافته های کارشناسان سازمان ملل متحد گزارش می دهند که کره شمالی تجهیزاتی به سوریه فرستاده است که می تواند در تولید سلاح های شیمیایی استفاده شود.

براساس این گزارش ها این مواد شامل کاشی ها، شیر (فلکه) و لوله های مقاوم در برابر اسید است.

روزنامه نیویورک تایمز گزارش می دهد که یک گزارش سازمان ملل متحد که تاکنون علنی نشده همچنین می گوید که کارشناسان موشکی پیونگ یانگ در تاسیسات اسلحه سازی سوریه مشاهده شده اند.

این ادعاها پس از آن مطرح می شود که گزارش های تازه ای از استفاده نیروهای سوریه از گاز کلر منتشر شده است، اتهامی که دولت بشار اسد رئیس جمهور سوریه رد می کند.

گزارش می شود که محصولات و تجهیزاتی که به طور غیرقانونی توسط کره شمالی به سوریه ارسال شده شامل کاشی های مقاوم در برابر اسید و حرارت، شیرهای مقاوم در برابر فرسودگی و حرارت سنج های مقاوم است.

گفته می شود این نوع کاشی ها در ساخت تاسیسات تولید سلاح های شیمیایی کاربرد دارد.

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش می دهد که پنج محموله از طریق یک شرکت چینی اواخر سال ۲۰۱۶ و اوایل ۲۰۱۷ به سوریه ارسال شد.

ادعا می شود که اینها بخشی از ده ها محموله است که طی چندین سال ارسال شده.

به نوشته وال استریت ژورنال گفته می شود که مرکز تحقیقات و مطالعات علمی سوریه - وابسته به دولت این کشور - از طریق چند شرکت به کره شمالی پول داده است.

دولتی، که نامش اعلام نشده، به هیات تحقیق سازمان ملل متحد گفته است که متخصصان شیمیایی و موشکی کره شمالی همچنان در برزه، عدرا و حما سوریه فعال هستند.

این در حالیست که کره شمالی به هیات تحقیق سازمان ملل متحد گفته است که هیچ گونه متخصصی در سوریه ندارد بلکه عده ای از شهروندانش بنا بر قرارداد خصوصی در عرصه ورزشی و تمرین ژیمناستیک در سوریه فعال هستند.

گزارش می شود که دولت سوریه هم به هیات سازمان ملل گفته که فقط مربیان و ورزشکاران کره شمالی در آنجا حضور دارند.

گزارش سازمان ملل توسط تیمی از کارشناسان سازمان ملل که بر پایبندی کره شمالی به قطعنامه های سازمان ملل نظارت دارند تهیه شده است.

این گروه از کارشناسان در سپتامبر ۲۰۱۷ در گزارشی علنی گفته بود که درحال تحقیق درباره گزارش هایی دایر بر همکاری سوریه و کره شمالی در زمینه سلاح های متعارف، موشک های بالستیک و مواد شیمیایی ممنوعه است.

در آن گزارش آمده بود که دو کشور عضو سازمان ملل محموله هایی به مقصد سوریه را ضبط کرده اند که صادرکننده اصلی تسلیحات کره شمالی مظنون به ارسال آنها برای "مرکز تحقیقات و مطالعات علمی سوریه " از طریق شرکت های صوری است.

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل نگفت که آیا گزارش درز کرده کارشناسان این سازمان منتشر خواهد شد یا نه اما به نیویورک تایمز گفت: "فکر می کنم پیام فراگیر آن این است که همه کشورهای عضو وظیفه و مسئولیت دارند به تحریم های موجود پایبند باشند."

"ادامه استفاده از تسلیحات شیمیایی"

سوریه در سال ۲۰۱۳ کنوانسیون تسلیحات شیمیایی را امضا و با انهدام سلاح های اعلام شده شیمیایی اش موافقت کرد. آن تصمیم پس از حمله ای با گاز سارین به غوطه بود که باعث مرگ صدها نفر و تهدید آمریکا به حمله شد.

دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، متهم است که مکررا از سلاح های ممنوع شیمیایی در جنگ داخلی استفاده کرده است.

"سازمان منع استفاده از سلاح های شیمیایی" نتیجه گیری کرده است که آوریل گذشته در حمله ای به خان شیخون در استان ادلب که بیش از ۸۰ نفر در آن کشته شدند از گاز سارین استفاده شد.

محققان سازمان ملل گفتند که نیروی هوایی سوریه مسئول آن حمله بود.

در پی آن حمله به خان شیخون آمریکا یک پایگاه هوایی ارتش سوریه را موشک باران کرد، هرچند سوریه مدعی شد که خبر "حمله شیمیایی ساختگی بوده است."

اخیرا بار دیگر گزارش شد که در سوریه از سلاح های شیمیایی استفاده شده است که از جمله حمله ای در روز یکشنبه در غوطه شرقی در نزدیکی دمشق بود که تحت محاصر نیروهای دولتی است.

خبرگزاری رویترز به نقل از دیپلمات ها گزارش می دهد که "سازمان منع استفاده از سلاح های شیمیایی" درحال تحقیق درباره این حملات است.

بوریس جانسون وزیر خارجه بریتانیا از جمله مقام های غربی است که گفته اند اگر شواهد تازه "غیرقابل انکار" از کاربرد سلاح های شیمیایی علیه غیرنظامیان به دست آید، امکان حمله به رژیم سوریه وجود دارد.

کارشناسان می گویند که کره شمالی از دیرباز در ازای دریافت پول نقد پیشنهاد ارائه تجهیزات نظامی و دانش تسلیحاتی را می داد.

گفته می شود که گزارش سازمان ملل تلاش های این کشور برای تجارت غیرقانونی با ده ها کشور و گروه در خاورمیانه، شمال آفریقا و آمریکای لاتین را برجسته می کند.

همکاری های نظامی سوریه و کره شمالی قدمتی چند ده ساله دارد.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.