ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

صادرات کالاهای لوکس به کره شمالی جنجال به پا کرد

صادرات کالاهای لوکس به کره شمالی جنجال به پا کردپیش نویس یک گزارش سازمان ملل که به رسانه ها درز کرده مدعی است که دو شرکت سنگاپوری در نقض تحریم های سازمان ملل به کره شمالی کالاهای لوکس صادر کرده اند. گزارش نهایی در این زمینه تسلیم شورای امنیت سازمان ملل متحد شده و احتمال دارد این هفته منتشر شود.

دولت سنگاپور گفت از این موارد آگاه بوده و هر جا "اطلاعات موثقی" وجود دارد تحقیقات در مورد تخلفات احتمالی را شروع کرده است. فروش کالاهای لوکس به کره شمالی براساس قطعنامه های سازمان ملل و مقررات سنگاپور ممنوع است.

با ادامه آزمایش های اتمی و موشکی کره شمالی، تحریم های بین المللی علیه این کشور طی دو سال گذشته به طور قابل توجهی تشدید شده است.

علیرغم تحولات اخیر دایر بر احتمال دیدار بی سابقه ای میان رهبران آمریکا و کره شمالی در سال جاری، تحریم های سازمان ملل علیه کره شمالی به قوت خود باقی خواهد بود.

تحلیلگران می گویند اگر ادعاهای نقض قوانین صادرات به کره شمالی از سوی شرکت های سنگاپوری درست باشد سوالاتی درباره ابعاد چنین پدیده ای به وجود می آورد.

گزارش درز کرده سازمان ملل موارد نقض از سوی دو شرکت سنگاپوری را برجسته می کند اما شامل شرکت های دیگری هم در آسیا می شود.

در این گزارش ادعا شده که این دو شرکت طیفی از کالاها از جمله شراب و مشروبات گازدار را تا ژوئیه ۲۰۱۷ به کره شمالی صادر کرده اند.

براساس تحریم های سازمان ملل صادرات اقلام مجلل به کره شمالی از سال ۲۰۰۶ ممنوع شده است. سنگاپور هم چندین سال است ممنوعیت مشابهی را مستقلا وضع کرده.

"او سی ان" و "تی اسپشیالیست" شرکت های سنگاپوری موضوع تحقیق هستند. این دو شرکت که مدیریت مشترکی دارند هرگونه تخلفی را رد می کنند.

سازمان ملل همچنین این دو شرکت را به داشتن "مناسبات نزدیک و طولانی" با بانک تجاری ریونگیونگ متهم می کند. این بانک در سال ۲۰۱۷ در فهرست تحریم های آمریکا قرار گرفت.

وکیل این شرکت ها تایید کرد که در سنگاپور هم موضوع تحقیق هستند اما تاکید کرد که آنها درحال حاضر هیچ نوع تماس یا رابطه ای با کره شمالی ندارند.
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.