ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

روز تولد کیم جونگ اون، از تقویم رسمی کره‌شمالی حذف شد

روز تولد کیم جونگ اون، از تقویم رسمی کره‌شمالی حذف شدتقویم‌های تازه‌ای که در کره شمالی منتشر شده‌اند هیچ اشاره‌ای به تولد کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی که شش سال پیش به قدرت رسید نکرده‌اند. طبق تقویم سال ۲۰۱۸ که در یک تلویزیون ژاپنی نشان داده شده، تولد رهبر کره شمالی که گفته شده هشتم ژانویه است، مناسبت خاصی نبوده و مانند یک روز کاری معمولی است.

تولد کیم جونگ ایل، پدر کیم جونگ اون هر سال ۱۶ فوریه به عنوان "روز ستاره درخشان" جشن گرفته می‌شود. تولد کیم ایل سونگ، پدربزرگ رهبر فعلی هم روز ۱۵ آوریل به عنوان "روز آفتاب" پاس داشته می‌شود. این دو روز عید در زمان حیات رهبران سابق کره شمالی هم جشن گرفته می‌شدند. هنوز مشخص نیست چرا تاریخ تولد رهبر فعلی در تقویم قید نشده و به عنوان روز تعطیل عمومی اعلام نشده است.
معرفی کامل کشور کره‌شمالی (North Korea) / از اقتصاد تا تاریخ
تاریخ تولد کیم جونگ اون، از تقویم رسمی کشور حذف شد
در سال ۲۰۱۴ دنیس رادمن، بسکتبالیست مشهور پس از بازی نمایشی در پیونگ‌یانگ برای رهبر کره شمالی آهنگ تولد مبارک را خواند. مردم خارج از کره شمالی ویدیوی اجرای دنیس رادمن را دیدند اما به مردم کره شمالی گفته شد که دنیس رادمن "آهنگ ویژه‌ای" را برای رهبر کره شمالی خوانده است.

تقویم سال ۲۰۱۸ که تلویزیون ژاپنی TBS آن را نشان داده در هتل‌ها و کتابفروشی‌های کره شمالی در دسترس هستند. همچنین این تقویم در چندین رستوران کره شمالی در خارج از این کشور هم فروخته می‌شود. در این تقویم نشان داده می‌شود که اجناسی مانند کفش، جینسنگ و لیکور (مشروب الکلی) در این کشور تولید می‌شوند.

در سال‌های قبل، تقویم‌های کره شمالی به شدت روی ارتش و خانواده کیم متمرکز بودند.

اما تقویم امسال بیشتر به نظر در حال تبلیغ محصولات تولیدی کره شمالی، مناظر طبیعی و آشپزی این کشور است.

روزنامه NK کره جنوبی که در سئول منتشر می‌شود گفته است این تغییرات احتمالا به خاطر فروش پایین "تقویم‌های تبلیغاتی" قبلی بوده است.

یکی از محصولاتی که در تقویم امسال آمده باعث حیرت بینندگان ژاپنی شده "ساعت سلامتی" است که یک منشور تجزیه نور دارد.

تصویر این ساعت در ماه سپتامبر تقویم آمده و ادعا شده که دارنده آن از گردش خون بهتر و سیستم ایمنی قوی‌تری برخوردار خواهد بود.

ساعت مذکور نور خورشید را که از روزنه سمت راستش وارد می‌شود تجزیه می‌کند.

در ساعت‌های آنالوگ این روزنه جایی است که معمولا تقویم ساعت قرار دارد.
منبع : Daily Mail - BBC - nbcnews.com
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.