ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

8 محصول جدید شرکت نیسان ویژه سال 2022

8 محصول جدید شرکت نیسان ویژه سال 2022شرکت نیسان برنامه ریزی کرده است تا سال ۲۰۲۲ هشت خودروی برقی را روانه بازار کند و تیراژ محصولات برقی خود را به سالانه یک میلیون دستگاه برساند.

شرکت نیسان و رنو چند سالی است برنامه گسترده‌ای را بطور مشترک برای توسعه خودروهای برقی در دست اجرا دارند. رنو که ۴۴ درصد سهام نیسان را در اختیار دارد هم اکنون با تولید خودرو برقی زوئه یکی از پر فروش‌ترین محصولات برقی اروپا را در اختیار دارد. نیسان هم، خودرو تمام برقی لیف را می‌سازد. اما حالا این دو شرکتِ همکار، برنامه گسترده‌ای برای خودروهای برقی دارند. نیسان در این میان تمرکز بالایی را روی تولید خودروهای تمام برقی گذاشته است.8 محصول جدید شرکت نیسان ویژه سال 2022
یکی از بازارهایی که نیسان برای عرضه خودروهای تمام برقی خود انتخاب کرده بازار چین است. هم اکنون بسیاری از موتورسیکلت‌ها در بازار چین برقی هستند و این کشور در زمینه خودروهای برقی هم برنامه گسترده‌ای دارد. نیسان قصد دارد با همکاری شرکت دانگفنگ در چین یک خودروی کوچک شهری و یک شاسی‌بلند برقی تولید کند. اگر نیسان در این راه موفق شود احتمالا یکی از ارزان‌ترین خودروهای برقی جهان وارد بازار خواهد شد.

نیسان قصد دارد این خودروها را با برند جدید Venucia در چین عرضه کند. نیسان همچنین یک مدل دیگر تمام برقی را برای بازار ژاپن درنظر گرفته است.

در بازار جهانی نیسان می‌خواهد با یک کراس اوور برقی خودنمایی کند. از طرفی این شرکت با برند لوکس خود اینفینیتی، یک محصول برقی لوکس را برای رقابت با محصولات تسلا وارد بازار خواهد کرد. نیسان قصد دارد تا سال ۲۰۵۰ نیمی از محصولات برند اینفینیتی محصولاتی برقی باشند.

رنو هم برنامه‌های مشابهی برای خودروهای برقی دارد و قصد دارد تا سال ۲۰۲۳ اولین محصول خودران خود را وارد بازار کند. به موازات رنو، نیسان هم تا این سال خودرو خودران خود را وارد بازار خواهد کرد.

نیسان قصد دارد تا هشت سال آینده چهل درصد فروش خود را به خودروهای الکتریکی اختصاص دهد. البته با این وجود همچنان بیشتر محصولات نیسان را خودروهایی با موتور احتراق داخلی تشکیل خواهد داد.

کشورهای آلمان، نروژ، فرانسه و بریتانیا قصد دارند تا ۲۲ سال آینده فروش خودروهای غیرالکتریکی را در کشورهایشان ممنوع کنند.

در سال ۲۰۱۶ در آلمان قانونی به تصویب رسیده که طی آن، فروش وسایل نقلیه که تنها با موتور احتراقی داخلی کار می‌کنند از سال ۲۰۳۰ ممنوع خواهد شد.

بریتانیا و فرانسه البته ممنوعیت دیر هنگام تری را نسبت به آلمان و نروژ دارند. در این دو کشور از سال ۲۰۴۰ میلادی فروش خودروهای غیرالکتریکی ممنوع خواهد شد.

البته همچنان موانع بسیاری برای تولید خودروهای الکتریکی در جهان وجود دارد. غیر از نبود زیرساخت‌های مناسب می‌ توان به گران بودن خودروهای الکتریکی اشاره کرد.

مشکل بزرگ دیگر آنجاست که اگر قرار باشد سالانه حدود ۹۰ میلیون خودروی الکتریکی در جهان ساخته شود باید راهی برای تولید الکتریسته برای این تعداد خودرو با روش‌های غیر فسیلی یافت. از طرفی زباله باتری‌های لیتیومی‌ برای میلیون‌ها خودرو هم می‌ تواند در آینده به یکی از مشکلات زیست‌ محیطی جهان تبدیل شود.

هم اکنون برخی خودروسازان با تبلیغات فراوان می ‌گویند قصد دارند خودرو‌های بنزینی یا دیزلی را کنار بگذارند و برخی بازه زمانی برای این کار را هم مشخص کرده‌اند. اما در میان این تبلیغات نکته ظریفی پنهان شده است؛ بیشتر خودروسازانی که چنین تبلیغاتی می‌ کنند نمی‌گویند روش شرکت تسلا را که استفاده از موتور الکتریکی است استفاده خواهند کرد، بلکه منظور بیشتر این شرکت‌ها استفاده از پیشرانه‌های هیبریدی ترکیبی است.

پیشرانه هیبریدی چندین نوع دارد. در ساده‌ترین نوع موتور الکتریکی چرخ‌ها را به‌حرکت در می‌آورد و موتور بنزینی یا دیزلی برای شارژ باتری و تولید برق استفاده می‌شود با این روش کمی راندمان بالاتر می‌رود و مصرف سوخت کمتر می‌شود. در نوع دیگر این دو موتور بصورت موازی در خودرو استفاده می‌شود و در روش سوم بصورت ترکیبی به‌کار می‌روند. در روش سوم برخی اوقات موتور بنزینی کاملا خاموش است برخی اوقات برای شارژ کردن باتری‌ها روشن می‌شود و در زمانی که خودرو نیاز بقدرت بیشتر دارد به کمک موتور الکتریکی می‌رود. این روش آینده صنعت خودرو را تا ۵۰ سال آینده رقم خواهد زد.

البته پیشرانه‌های احتراق داخلی حتی با وجود استفاده در پیشرانه‌های هیبریدی در نهایت تا سال ۲۰۵۰ عمر خواهند داشت.

با این وجود حرکت خودروساازن بزرگی مانند نیسان بازی را کمی تغییر خواهد داد. بزرگ‌ترین مشکل فعلی خودروهای الکتریکی گران بودن آن‌هاست اما اگر نیسان با کمک شریک‌های چینی و هندی‌اش بتواند خودروی ارزان برقی، با کیفیت بالا و پیمایش مناسب تولید کند، می‌توان گفت شرایط بازار دستخوش تغییراتی خواهد شد.
منبع : / نویسنده : جواد عسگری
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.