ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

8 نکته جالب در مورد نیسان جوک جدید!

8 نکته جالب در مورد نیسان جوک جدید!معنی کلمه جوک: نیسان جوک معانی زیادی در زبان انگلیسی دارد اما نزدیک ترین که ممکن است بر روی یک خودرو به کار آید معنی چابکی و رقص است. کلمه ای نو پا که از سال ۱۹۶۷ وارد زبان انگلیسی شده است. انتخاب همچین اسمی برای همچین محصولی خود مفهوم زیادی را می رساند.

اینیفینی ESQ: نیسان جوک در چین با برند لوکس نیسان عرضه می شود و نام آن اینیفینتی ESQ و تنها اینیفیتی در خط تولید است که با نام آن با حرف Q شروع نشده است.8 نکته جالب در مورد نیسان جوک جدید!
طراحی این خودرو در مرکز طراحی نیسان در لندن انجام گرفته و از نظر طراحی پهلو عده زیادی آن را ترجمه مدرن سبک طراحی مرسوم خودروهای آمریکایی دهه ۶۰ می دانند که به طرح ” شیشه نوشابه کوکا کولا” معروف شده بود.

نیسان جوک سه مدل توربو در بازار جهانی دارد، مدل توربو اول ۱۹۰ اسب بخار قدرت دارد و مدل NISMO که با ۲۰۰ اسب بخار قدرت دارای تفاوت های ظاهری با نسخه توربو معمولی است و البته نسخه خاص تر NISMO که مخصوص بازار آمریکاست و توان آن با همین موتور به ۲۱۵ اسب بخار رسیده.

جوک یک نسخه ویژه و متفاوت نیز دارد که نام این خودرو را در حد یک سوپر اسپورت بالا برده. جوک با برچسب R. موتور ۲ لیتری توربو که این خودرو را به یک غول قدرتمند تبدیل کرده است. ۵۹۱ اسب بخار با شتاب ۱۰۰ کیلومتری در حدود ۳٫۵ ثانیه!

طراحی جوک یکی از عجیب ترین طراحی های صنعت خودروسازی بود که تعجب همگان را در زمان تولید بر انگیخت اما استقبال از آن سبب شد سگمنت جدیدی به خودروسازی اضافه شود، پس از آن خودروسازان رقیب به فکر تولید خودرویی به دنباله روی از نیسان جوک شدند.

طراحی داخل جوک از موتورسیکلت‌های اسپورت الهام گرفته است. کنسول وسط آن شبیه کیک فنجانی است و دکمه چراغ خطر مانند گیلاسی روی کیک است.

نیسان جوک جایزه برترین طراحی خودرو سال ۲۰۱۰ در ژاپن را از موسسه Good Design Award دریافت کرد.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.