ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

مشخصات فنی نیسان ماکسیما مدل 2017 + قیمت و آلبوم عکس

مشخصات فنی نیسان ماکسیما مدل 2017 + قیمت و آلبوم عکسنیسان ماکسیما (Nissan Maxima) که داتسون ماکسیما (Datsun Maxima) نیز نامیده می شود، یکی از خودروهای شرکت ژاپنی نیسان است که از سال ۱۹۷۷ میلادی تاکنون در هفت نسل و مدل تولید می شود.
مشخصات فنی نیسان ماکسیما مدل 2017 + قیمت و آلبوم عکس
نیسان ماکسیما نسل اول

اولین نسل نیسان ماکسیما در سال ۱۹۸۱ میلادی و با کد G910 عرضه شد. این خودرو بر پایه نسل دوم داتسون مدل ۸۱۰ و برای بازار داخلی کشور ژاپن طراحی شده بود. این خودرو در دو کلاس بدنه سدان (Sedan) و استیشن (Station Wagon) قابل عرضه بود و از یک موتور ۲.۴ لیتری شش سیلندر بنزینی و یک موتور ۲.۸ لیتری شش سیلندر توربو دیزل نیرو می‌گرفت. نسل اول نیسان ماکسیما تا سال ۱۹۸۴ در خط تولید این شرکت قرار داشت.
مشخصات فنی نیسان ماکسیما مدل 2017 + قیمت و آلبوم عکس
نیسان ماکسیما نسل دوم

نسل دوم این خودرو مجهز ژاپنی دز سال ۱۹۸۴ میلادی به بازار عرضه و تا سال ۱۹۸۸۸ در خط تولید قرار داشت. این خودرو که با کد PU11 تولید شد، مانند نسل اول در دو کلاس بدنه سدان و استیشن ساخته شد. پیشرانه‌های موجود برای این خودرو نیز ۲ نمونه شش سیلندر خورجینی به حجم های ۲.۰ لیتر و ۳.۰ لیتر بود.
مشخصات فنی نیسان ماکسیما مدل 2017 + قیمت و آلبوم عکس
نیسان ماکسیما نسل سوم

نیسان ماکسیما نسل سوم برای اولین بار در سال ۱۹۸۹ میلادی و با کد J30 به بازارهای جهانی عرضه شد. این خودرو توانست با توجه به ابعاد و اندازه بزرگ و امکانات خود، عنوان دومین خودروی پرفروش ژاپنی سدان را در بازارهای آمریکای شمالی از آن خود نماید. این خودرو که از یک موتور ۶ سیلندر خورجینی ۳.۰ لیتری با دو پیکربندی متفاوت استفاده می‌کرد، در سال ۱۹۹۴ با نسل چهارم این خودرو جایگزین گردید.
مشخصات فنی نیسان ماکسیما مدل 2017 + قیمت و آلبوم عکس
نیسان ماکسیما نسل چهارم

نسل چهارم نیسان ماکسیما در اواخر سال ۱۹۹۴ میلادی با کد A32 وارد بازارهای جهانی شد. این خودرو با استفاده از یک موتور پرقدرت ۱۹۰ اسب بخاری شش سیلندر خورجینی با کد VQ30DE توانست جزو بهترین خودروهای سال از لحاظ توانایی قرار گیرد. این خودرو در سال ۱۹۹۹ میلادی از خط تولید خارج شد.
مشخصات فنی نیسان ماکسیما مدل 2017 + قیمت و آلبوم عکس
نیسان ماکسیما نسل پنجم

پنجمین نسل این خودروی موفق ژاپنی در سال ۲۰۰۰ میلادی و با کد بدنه A33 به بازارهای جهانی ارائه شد. این نسل از نیسان ماکسیما نیز توانایی‌های دینامیکی بالایی داشت و با استفاده از موتورهای پر قدرت ۳.۰ لیتری و ۳.۵ لیتری پرقدرت طرافداران زیادی را به سوی خود جذب نمود. بر پایه این بدنه خودروی دیگری نیز تولید شد که با نام نیسان سفیرو (Nissan Cefiro) شناخته می‌شد. این نمونه‌ همان مدل است که در بازارها خودروی ایران وجود داشته و با نام نیسان ماکسیما به فروش می‌رسد. نسل پنجم نیسان ماکسیما در سال ۲۰۰۳ از خط تولید خارج شد.

مشخصات، معایب و مزایای نیسان ماکسیما 1390

آلبوم عکس نسل پنجم نیسان ماکسیما #1
compare مقایسه نیسان ماکسیما 1390 با دیگر محصولات

مشخصات نیسان ماکسیما 1390

سال طراحی خودرو : 2000
کلاس خودرو : خودرو تشریفاتی / سدان فول سایز ژاپنی
حجم موتور : 2988 سی سی
موقعیت موتور : جلو
گیربکس : 5 دنده دستی - 4 دنده اتوماتیک
سیلندر : 6
طول : 4930 ميلي‌متر
عرض : 1780 ميلي‌متر
ارتفاع : 1435 ميلي‌متر
حداکثر قدرت : 6400/227
حداکثر گشتاور : 3600/288
سوپاپ : 24
دیفرانسیل : جلو
شتاب 0 تا 100 : 9.6 - 8.4
حداکثر سرعت : 230 - 212
وزن : 1430 - 1410کیلوگرم
مصرف سوخت داخل شهر : -لیتر
مصرف سوخت خارج از شهر : -لیتر
مصرف سوخت ترکیبی : 10.7 - 11.5 لیتر
حجم باک : 70لیتر
حجم فضاي صندوق عقب : -لیتر
سیستم های ترمز و پایداری : جلو دیسکی خنک شونده - عقب دیسک - ABS - BAS - EBD
کیسه هوا : راننده - سرنشین - مجموعا 2 عدد
سایز تایر (لاستیک ها) : 215/55R16
استاندارد محیط زیست : یورو 3
صندلی : برقی
تهویه مطبوع : کنترل اتوماتیک
شیشه ها و آینه ها : برقی - گرم کن
چراغ : نیسان ماکسیما (Nissan Maxima) یکی از خودروهای شرکت ژاپنی نیسان است که از سال ۱۹۷۷ میلادی تاکنون در هفت نسل و مدل تولید می‌شود. نیسان ماکسیمای کلاس متوسط از سال ۱۳۸۰ تا سال ۱۳۹۰ در ایران توسط پارس خودرو مونتاژ شد در آن زمان ماکسیما یکی از بهترین و لوکس‌ترین و پرقدرت‌ترین خودروهای موجود در ایران شناخته می‌شد و هم‌اکنون نیز ماکسیما محبوبیت خود را بین طرفداران خویش در ایران حفظ کرده‌است.ماکسیما در دونسخه دنده ای و اتوماتیک به بازار عرضه شد که از لحاظ سطح تجهیزات و امکانات تفاوتی با یکدیگر ندارند. ماکسیما عرضه شده در ایران دارای موتور شش سیلندر سه لیتری است که ۲۲۷ اسب بخار قدرت دارد. شتاب صفر تا صد این خودرو در نسخه اتوماتیک ۹٫۷ ثانیه و در نسخه دستی ۸٫۶ ثانیه می‌باشد. برخی ویژگی ها : موتور 6 سیلندر - 2 ایربگ - ترمز ABS - نور کمکی جهت دید در پیچ
سانروف : ندارد
نسبت تراكم : -
تجهیزات ایمنی : -
سیستم فرمان : -
ویژگی ها و امکانات : -
ارزش خرید دارد؟
امتیاز طراحی محصول : بررسی طراحی محصول با توجه به نظرات خریداران
3.0
امتیاز کیفیت محصول : بررسی کیفیت ساخت این محصول با توجه به نظرات خریداران
3.0
ارزش خرید محصول : امتیاز محصول نسبت به قیمت و امکاناتی که دارد
3.0
امتیاز نهایی این محصول : با بررسی طراحی، کیفیت و ارزش خرید محصول
3.0
بررسی نهایی
متوسط
بررسی سیستم ما در مورد این محصول تا به امروز این محصول را جزو محصولات متوسط ارزیابی کرده است.
ادامه ...
مشخصات فنی نیسان ماکسیما مدل 2017 + قیمت و آلبوم عکس
نیسان ماکسیما نسل ششم

نیسان ماکسیما نسل ششم در سال ۲۰۰۴ میلادی و کد بدنه A34 به بازارهای جهانی عرضه گردید. این خودرو از یک موتور ۶ سیلندر خورجینی ۳.۵ لیتری استفاده می‌کرد و تنها در بازارهای آمریکای شمالی به فروش رسید. این نسل از نیسان ماکسیما در سال ۲۰۰۸ میلادی از خط تولید خارج شد.
مشخصات فنی نیسان ماکسیما مدل 2017 + قیمت و آلبوم عکس
نیسان ماکسیما نسل هفتم

نسل هفتم نیسان ماکسیما در سال ۲۰۰۸ میلادی و با کد بدنه A35 ساخته و تولید آن تا سال ۲۰۱۴ ادامه داشت. این خودرو بر اساس پلتفرم مشترکی با نیسان آلتیما (Nissan Altima) و نیسان مورانو (Nissan Muranu) ساخته شد. موتور مورد استفاده در این خودرو یک نمونه پرقدرت ۳.۵ لیتری ۶ سیلندر خورجینی بود که با توانی معادل ۲۹۰ اسب بخار این خودرو را در زمانی کمتر از ۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رساند.
مشخصات فنی نیسان ماکسیما مدل 2017 + قیمت و آلبوم عکس
نیسان ماکسیما نسل هشتم

آخرین نسل این خودروی مجهز و پرقدرت در سال ۲۰۱۵ میلادی به نمایش عمومی درآمد. این خودرو مانند نسل‌های گذشته خود علاوه بر قابلیت‌های دینامیکی بالا، پیشرانه قدرتنمد و ظاهر زیبا، مجهز به آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا نیز شده که در ادامه به معرفی و بررسی مدل سال ۲۰۱۷ میلادی آن خواهیم پرداخت.

نیسان ماکسیما 2017 یک سدان بزرگ و لوکس است که از ویژگی‌های یک خودروی داینامیک بهره می‌برد. این خودروی لوکس و اسپورت دارای ویژگی‌هایی مانند صندلی با دوخت موزائیکی، نورهای محیطی و سانروف پانوراما است که موجب افزایش قیمت مدل 2017 ماکسیما شده است. در مجموع، ماکسیما 2017 نسبت به مدل 2016 تغییرات زیادی داشته و در چندین بخش با ارتقا و بهبودهایی همراه بوده است. در واقع مدل 2016 این خودرو به صورت کامل بازطراحی شده و به این ترتیب، شرکت خودروسازی نیسان، خودروی متفاوتی را روانه بازار کرده است.

از جالب‌ترین به‌روزرسانی‌های ماکسیما 2017 می‌توان به استفاده از کارپلی اپل در تریم استاندارد خودرو اشاره کرد. کاربران اپل با استفاده از این ویژگی می‌توانند از طریق گوشی هوشمند خود، کنترل صفحه نمایش 8 اینچی را در اختیار بگیرند؛ اما متاسفانه جای خالی اتوی اندروید در این اتومبیل همچنان احساس می‌شود.
آلبوم عکس
NISSAN MAXIMA 2016 :
عکس های نیسان ماکسیما 2016 -17
عکس های نیسان ماکسیما 2016 -15
عکس های نیسان ماکسیما 2016 -14
عکس های نیسان ماکسیما 2016 -13
عکس های نیسان ماکسیما 2016 -12
عکس های نیسان ماکسیما 2016 -11
ادامه
همچنین مدل جدید این خوردو به بسته‌های جانبی داینامیک و مدالیون مجهز شده است. چرخ‌های آلومینیومی 18 اینچی و اسپویلرهای عقب و همین‌طور نورپردازی‌های ویژه در فضای داخلی و خارجی، سامانه ناوبری (نویگیشن) و ریموت روشن کردن خودرو از دیگر ویژگی‌های ماکسیما 2017 است. علاوه بر آن، در تریم SR ماکسیما از سامانه تعلیق ارتقایافته، رینگ‌های 19 اینچی، صندلی چرمی با ترکیب جیر مصنوعی و فرمان با ظاهر اسپورت‌تر استفاده شده است.
مشخصات فنی نیسان ماکسیما مدل 2017 + قیمت و آلبوم عکس
برای نیسان ماکسیما مدل ۲۰۱۷ یک موتور ۶ سیلندر خورجینی DOHC مجهز به ۲۴ سوپاپ ۳.۵ لیتری به حجم دقیق ۳.۴۹۸ سی‌سی در نظر گرفته شده است. این موتور توانایی‌های بسیار بالایی داشته و قادر به تولید نیرویی معادل ۳۰۰ اسب بخار در دور موتور ۶.۴۰۰ RPM و حداکثر گشتاور تولیدی ۲۶۱ پاوند بر فوت (معادل ۳۵۴ نیوتون متر) است. این نیرو توسط یک جعبه دنده CVT با قابلیت شبیه سازی تعویض به صورت دستی به چرخ‌های جلویی منتقل می‌گردد.

مشخصات فنی نیسان ماکسیما 2017

این موتور نیسان ماکسیما مدل ۲۰۱۷ را با وزنی در حدود ۱.۶۰۸ کیلوگرم را در زمانی معادل ۵.۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر و در نهایت به حداکثر سرعت ۲۱۸ کیلومتر در ساعت می‌رساند. مصرف سوخت این موتور نیز قابل قبول بوده و نیسان ماکسیما مدل ۲۰۱۷ بر اساس اعلام EPA توانایی پیمودن مسیری معادل ۲۲ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۱۰.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) مسیر شهری و ۳۰ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۷.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) مسیر بزرگراهی داشته و مصرف آن در سیکل ترکیبی برابر با ۲۵ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۹.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) است.

تیپ‌های مختلف و امکانات و تجهیزات استاندارد و سفارشی نیسان ماکسیما ۲۰۱۷

این خودرو با شش تیپ مختلف و با بازه قیمتی ۳۲.۵۰۰ دلار الی ۴۰.۰۰۰ دلار (مابین ۱۲۱.۸ میلیون تومان الی ۱۵۰ میلیون تومان با احتساب دلار ۳.۷۵۰ تومانی در زمان نگارش) در بازارهای اروپا و آمریکای شمالی به فروش می رسد. این تیپ‌ها عبارتند از:

تیپ S
تیپ SV
تیپ SL
تیپ SR
تیپ SR Midnight Edition
تیپ Platinum
تیپ S

نیسان ماکسیما تیپ S مدل ۲۰۱۷ با قیمت پایه ۳۲.۵۰۰ دلار (معادل ۱۲۱.۸ میلیون تومان) به فروش می‌رسد. این تیپ نمونه استاندارد و پایه این خودرو بوده و به تجهیزات و امکانات زیر مجهز شده است:

رینگ‌های ۱۸ اینچی آلیاژی مجهز به تایرهای ۲۴۵/۴۵/۱۸ چهار فصل
غربیلک فرمان روکش شده با چرم با قابلیت تنظیم به صورت دستی
چراغ‌های جلویی اتوماتیک مجهز به لامپ‌های هالوژن
چراغ‌های روشنایی در روز (Daytime Running Light یا DRL) مجهز به لامپ‌های LED
چراغ مه شکن در بخش جلویی خودرو
خروجی اگزوز دوبل
سیستم صوتی با کیفیت بالا مجهز به ۸ بلندگوی جداگانه با قابلیت پخش CD/MP3
دو ورودی جداگانه USB و یک ورودی AUX
صفحه نمایش ۸ اینچی رنگی لمسی
اتصال به تلفن‌های هوشمند همراه از طریق تکنولوژی بدون سیم بلوتوث
صندلی‌ها روکش شده با پارچه با کیفیت بالا
صندلی راننده با قابلیت تنظیم در ۸ جهت مختلف به صورت الکتریکی
صندلی سرنشین جلویی با قابلیت تنظیم در ۴ جهت مختلف به صورت الکتریکی
پشتیبانی از نرم افزارهای Nissan Connect و Apple CarPlay
یک خروجی برق ۱۲ ولت
سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه نسل جدید (Climate Control)
ورود و استارت خودرو بدون نیاز به کلید (Keyless)
مشخصات فنی نیسان ماکسیما 2017

از امکانات ایمنی و کمکی رانندگی موجود در این تیپ نیز می‌توان به موارد زیر اشاره نمود؛

سیستم کنترل سرعت (Cruise Control)
سیستم کمکی رانندگی Drive Assist شرکت نیسان با صفحه نمایش ۷ اینچی
کیسه‌های هوا در دو صندلی جلویی، جانبی در بخش جلو و پرده‌ای در کناره‌های کابین
کمربندهای ایمنی سه نقطه‌ای ALR/ELR
سیستم ضد سرقت اختصاصی شرکت نیسان با نام Nissan Vehicle Immobilizer System
سیستم نمایش فشار باد تایرهای (TPMS)
سیستم کنترل کشش (Traction Control یا TC)
دوربین کمکی دنده عقب
تیپ SV

این تیپ از ماکسیما مدل ۲۰۱۷ با قیمت پایه‌ای برابر با ۳۴.۵۰۰ دلار (معادل ۱۲۹.۳ میلیون تومان) به فروش رسیده و علاوه بر امکانات موجود در تیپ S به تجهیزات زیر نیز مجهز شده است:

صندلی‌های با روکش چرم
صندلی‌های جلویی مجهز به گرم‌کن
آیینه‌های جانبی الکتریکی مجهز به گرم‌کن و چراغ‌های راهنما
سنسورهای کمکی پارک در دو بخش عقبی و جلویی خودرو
کنترل با فرامین صوتی سیستم چند رسانه‌ای خودرو
مشخصات فنی نیسان ماکسیما 2017

تیپ SL

تیپ SL نیسان ماکسیما مدل ۲۰۱۷ با قیمت پایه ۳۷.۰۰۰ دلار (معادل ۱۳۸.۷ میلیون تومان) به فروش رسیده و علاوه بر تجهیزات موجود در تیپ SV به نمونه‌های زیر نیز در بخش تجهیزات ایمنی و کمکی رانندگی مجهز شده است:

غربیلک فرمان مجهز به گرم‌کن
رینگ‌های ۱۹ اینچی آلیاژی
سقف شیشه‌ای پانوراما
سیستم صوتی حرفه‌ای ساخت شرکت BOSE مچهز به ۱۱ بلندگوی جداگانه
سیستم نمایش نقاط کور خودرو (Blind Spot Monitoring System)
سیسم هشدار وجود ترافیک در بخش عقبی خودرو (Rear Cross Traffic Alert)
سیستم کنترل سرعتی تطبیقی (Adaptive Cruise Control)
سیستم هشدار برخورد از جلو با ترمز اتوماتیک (Forward Collision Warning with Automatic Brakes)
مشخصات فنی نیسان ماکسیما 2017

تیپ SR

نیسان ماکسیما ۲۰۱۷ تیپ SR به لیست متنوعی از انواع و اقسام ابزار کمکی رانندگی و سرگرمی مجهز شده و با قیمت پایه ۳۸.۰۰۰ دلار (معادل ۱۴۲.۵ میلیون تومان) به فروش می رسد. در این تیپ سقف شیشه‌ای پانوراما حدف شده است. از دیگر تجهیزات موجود در این تیپ می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

سیستم تعلیق و فنربندی بهینه سازی شده اسپرت با قابلیت تنظیم
سیستم هوشمند کمکی فنربندی برای عبور از پیچ‌های تند (Active Trace Control)
سیستم هوشمند کمکی ترمز موتور (Active Engine Brake)
رینگ‌های ۱۹ اینچی آلیاژی
چراغ‌های جلویی مجهز به لامپ‌های LED
روکش چرم مرغوب ابزار و ادوات داخلی با تزئیناتی از جنس آلکانتارا (Alcantara)
صندلی‌های جلویی مجهز به گرمکن و سیستم تهویه
پدال های گاز و ترمز اسپرت ساخته شده از آلومینیوم
مشخصات فنی نیسان ماکسیما 2017

تیپ Platinum

این تیپ مجهزترین نمونه نیسان ماکسیما ۲۰۱۷ بوده که با قیمتی در حدود ۴۰.۰۰۰ دلار (معادل ۱۵۰ میلیون تومان) به فروش می‌رسد. از تجهیزات این تیپ علاوه بر نمونه‌های موجود در تیپ‌های ساده‌تر، می‌توان به موارد زیر نیز اشاره نمود:

صندلی‌های روکش شده با چرم با کیفیت تر و مرغوب تر نسبت به سایر تیپ‌های موجود
غربیلک فرمان با قابلیت تنظیم به صورت الکتریکی
برف پاکن‌های اتوماتیک مجهز به سنسور حساس به بارش باران
قابلیت ذخیره سازی تنظیمات صندلی راننده در دو مدل مختلف
دوربین کمکی اطراف خودرو با زاویه دید ۳۶۰ درجه
مشخصات فنی نیسان ماکسیما 2017

تیپ SR Midnight Edition

این تیپ خاص از نیسان ماکسیما مدل ۲۰۱۷ یک نمونه با تغییرات ظاهری از تیپ SR بوده و با قیمتی معادل ۳۹.۰۰۰ دلار (برابر با ۱۴۶.۲ میلیون تومان) به مشتریان ارائه می‌گردد. از تجهیزات اضافی این خودرو می‌توان به ابزارهایی مانند رینگ‌های ۱۹ اینچی آلومینیومی سیاه رنگ، باله عقب (Spoiler) کوچک اسپرت، دیفیوزر (پخش کننده جریان هوا) در بخش عقب اشاره کرد.

ایمنی

نیسان ماکسیما ۲۰۱۷ با توجه به انبوهی از امکانات مانند سیستم کنترل کشش (Traction Control)، سیستم کنترل پایداری (Stability Control)، ترمز‌های ضد قف پیشرفته (ABS) و مجموعه‌ای از کیسه‌های هوای جلویی، جانبی و پرده‌ای خودرویی بسیار ایمن بوده و توانسته در آزمون‌های تصادفات رانندگی سازمان دولتی NHTSA 5 ستاره کامل را دریافت نماید.

نیسان ماکسیما ۲۰۱۷ در آزمایش‌های موسسه غیر دولتی (IIHS) نیز عملکرد بسیار بالایی داشته و توانسته با تجهیز به طیف گسترده‌ای از تجهیزات کمکی و پیشگیرانه، عنوان Top Safety Pick Plus را از آن خود نماید.

قیمت و رقبا در بازارهای جهانی

همانطور که اشاره شد نیسان ماکسیما ۲۰۱۷ با قیمتی مابین ۳۲.۰۰۰ الی ۴۰.۰۰۰ دلار (مابین ۱۲۱.۸ میلیون تومان الی ۱۵۰ میلیون تومان با احتساب دلار ۳.۷۵۰ تومانی در زمان نگارش) به فروش می‌رسد. از رقبای این خودرو در بازار خودروهای سدان چهار در سایز بزرگ و لوکس می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

کیا کادنزا (Kia Cadenza) با قیمت پایه ۳۲.۰۰۰ دلار تویوتا آوالون (Toyota Avalon) با قیمت پایه ۳۴.۰۰۰ دلار تویوتا کمری (Toyota Camry) با قیمت پایه ۲۴.۵۰۰ دلار شورولت ایمپالا (Chevrolet Impala) با قیمت پایه ۲۸.۵۰۰ دلار دوج چارجر (Dodge Charger) با قیمت پایه ۲۹.۰۰۰ دلار کرایسلر (Chrysler) مدل ۳۰۰ با قیمت پایه ۳۳.۵۰۰ دلار بیوک لاکراس (Buick LaCrosse) با قیمت پایه ۳۳.۰۰۰ دلار هیوندای آزرا (Hyundai Azera) با قیمت پایه ۳۵.۰۰۰ دلار
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.