ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

پژوهشی جدید نشان داد قرص‌های ضد افسردگی برای درمان بیماری، مفید است

پژوهشی جدید نشان داد قرص‌های ضد افسردگی برای درمان بیماری، مفید استیافته‌های یک تحقیق گسترده نشان می‌دهد که قرص‌های ضد افسردگی کارا و نتیجه‌بخش است. دانشمندان می‌گویند که این یافته یکی از بزرگترین مباحث دارویی را حل و فصل کرده است.

مطالعه ۵۲۲ آزمایش که در آن ۱۱۶ هزار و ۴۷۷ نفر شرکت کرده بودند دریافت که ۲۱ نوع معمول قرص‌های ضد افسردگی بیشتر از دارونماها (قرص‌های ساختگی) در کاهش علایم افسردگی حاد در بزرگسالان موثر بوده است. در این مطالعه همچنین تفاوت‌های زیادی در تاثیر انواع داروها مشخص شده است.

نویسندگان این گزارش که در مجله پ منتشر شده، می‌گویند این نشان می‌دهد که افراد بیشتری می‌توانند از این داروها بهره ببرند.

در سال ۲۰۱۶ در انگلستان بیش از ۶۴.۷ میلیون نسخه از این داروها تجویز شده است که این دو برابر موارد تجویز (۳۱ میلیون) در سال ۲۰۱۶ است. اما مباحثی درباره تاثیر آنها وجود داشت و برخی آزمایش‌ها نشاندهنده این بود که این داروها بیشتر از پلاسیبوها (دارونما) موثریت ندارند.

کالج سلطنتی روان‌شناسان در بریتانیا می‌گوید "بالاخره جنجال درباره قرص‌های ضد افسردگی پایان یافت".

این مطالعه همچنین دریافته که میزان تاثیر قرص‌های ضد افسردگی نسبت به دارونماهای پلاسیبو از بیش از یک سوم تا بیش از دو برابر بوده است.
منبع : BBC - NPR
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.