ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

تولید دو میمون در چین با استفاده از روش شبیه سازی

تولید دو میمون در چین با استفاده از روش شبیه سازیچینی‌ها دو میمون را در آزمایشگاه شبیه‌سازی (کلونینگ) کردند. روش شبیه‌سازی این میمون‌ها همان روشی است که بیست سال پیش در شبیه‌سازی یک گوسفند به نام دالی در آزمایشگاهی در ادینبورگ، بریتانیا به کار رفت.

این دو میمون از نوع ماکاک هستند و به آنها ژونگ-ژونگ و هوا-هوا نام داده شده است و چند هفته پیش در یک آزمایشگاه در چین متولد شدند.

از آنجا که میمون از نظر ژنتیکی به انسان شبیه است، کلونینگ میمون می‌تواند در تحقیقات پیرامون بیماری‌های انسانی مفید باشد.

اما منتقدان می‌گویند که این اقدام می‌تواند سوالات اخلاقی متعددی را مطرح کند زیرا گامی به سوی کلونینگ انسان است.

به گفته مسئولان آزمایشگاه، یکی از میمون‌ها هشت هفته پیش و دیگری شش هفته پیش "متولد" شد و اسامی آنها به زبان ماندارین چینی به معنی ملت چین و مردم است.

بیست سال پیش بود که برای اولین بار یک گوسفند در آزمایشگاه موسسه روسلین در ادینبورگ، مرکز اسکاتلند، شبیه‌سازی شد. در آن زمان، برای ایجاد گوسفند "دالی"، از یک سلول زنده که از پستان یک گوسفند دیگر گرفته شده بود، استفاده شد. دالی در سال ۱۹۹۶ متولد و در سال ۲۰۰۳ در سن شش سالگی مرد.

این اولین مورد شبیه‌سازی یک جانوار پستاندار بود. از آن زمان تا کنون، بارها انواع پستانداران از جمله، خوک، گاو، و اسب در نقاط مختلف جهان شبیه‌سازی شده‌اند.

برای شبیه‌سازی یک جانور، دی‌ان‌ای از هسته سلولی از آن جانور به سلول تخمک یک حیوان دیگر منتقل می‌شود. قبلا دی‌ان‌ای این تخمک برداشته شده است. به این ترتیب، تخمک جدید به صورت نطفه جانور دهنده دی‌ان‌ای رشد می کند و نوزاد متولد شده به همان جانور شبیه است.

به گفته مسئولان چینی، پس از هفتاد و نه بار تلاش نا موفق، سرانجام انتقال دی‌ان‌ای این میمون ها با موفقیت انجام شد. آنان گفته‌اند که در این طرح، ضوابط بین‌المللی ناظر بر شبیه‌سازی به طور کامل رعایت شد.
منبع : Asia Times - BBC - New York Times
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.