ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

سایپا قصد دارد موتورسیکلت برقی تولید کند!

سایپا قصد دارد موتورسیکلت برقی تولید کند!16 درصد از آلودگی هوای تهران را موتورسیکلت ها ایجاد میکنند، آلودگی موتورسیکلت های کاربراتوری معادل 8 پراید است. مدیر پروژه موتور برقی شهرداری تهران با بیان اینکه 16 درصد از آلودگی هوای تهران را موتورسیکلت ها ایجاد میکنند،افزود: موتورسیکلت ها 15 برابر حد مجاز استاندارد و معادل 8 پراید باعث آلودگی هوا می شوند.

فرشید باباخانی در گفتگویی اظهار داشت: طبق بررسی های انجام شده سومین عامل آلودگی هوا در کلانشهر تهران موتورسیکلت ها بوده اند.

وی رفع مشکل آلودگی در کشورهای موفق را جلوگیری از تردد وسائط نقلیه با آلاینده بالا دانست و ادامه داد:75 درصد از آلودگی تهران را طبق کارشناسی های انجام شده آلودگی ناشی از منابع متحرک بوده است و موتورسیکلت ها سومین عامل در تولید آلودگی هوا محسوب شده اند.

فرشید باباخانی با اشاره به توقف تولید موتورسیکلت ها کاربراتوری از مهر 95 ، افزود:موتورهای کاربراتوری معادل 8 پراید الودگی ایجاد می کردند.

مدیر پروژه موتور برقی شهرداری تهران گفت : هم اکنون به سبب وجود موتورسیکلت های کاربراتوری و قیمت پایین آنها ،موتورهای برقی قدرت رقابت با این موتورسیکلت ها را ندارند.

وی همچنین در خصوص ورود شرکت سایپا به ایجاد خط تولید موتورسیکلت های برقی با سرمایه گذاری مشترک افزود: سایپا برنامه ریزی بلند مدتی برای تولید موتورسیکلت های برقی انجام داده و در حال رفع مشکلات خط تولید است .

باباخانی با بیان اینکه شهرداری به جدیت حامی تمامی طرح های تولید موتورهای برقی است که بتواند جایگزین در پیک شوند افزود: موتورهای برقی باید بالای 3کیلو وات توان داشته و با باتری لیتیومی با یک بار شارژ 3 ساعته 100کیلومتر پیمایش داشته باشند.

وی همچنین در خصوص وجود قطعات موتورهای برقی در بازار گفت: تولید کنندگان داخلی برای رفع این نقیصه سعی در همسان سازی موتورهای برقی با موتورهای موجود در بازار و ایجاد بیشترین شباهت ظاهری و همچنین بیشترین وجود قطعه مشترک در این موتورها را دارند.
منبع : khabarkhodro.com
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.