ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

زیباترین کروکی مرسدس میباخ رونمایی شد

زیباترین کروکی مرسدس میباخ رونمایی شدمرسدس‌بنز در همایش مونته‌ری کالیفرنیا، از نسخه کابریولت خودروی مفهومی ویژن مرسدس-میباخ ۶ رونمایی کرد.

سال گذشته بود که مرسدس از مدل مفهومی ۲ سرنشینه‌ی نامعقولی با نام ویژن مرسدس-میباخ ۶ (Vision Mercedes-Maybach 6) در همایش مونته‌ری رونمایی کرد. به این دلیل لقب نامعقول به این خودرو داده شد که طول این خودروی ۲ سرنشینه، ۵.۸ متر بود. این خودرو مجهز به یک پیشرانه‌ی برقی با قدرت ۷۵۰ اسب بخار بود. در همایش امسال نیز مرسدس بنز تقریبا دوباره همان خودرو را به نمایش گذاشته است؛ با این تفاوت که مدل امسال کابریولت است.

از آنجایی که ویژن مرسدس-میباخ ۶ کابریولت، تقریبا مشابه مدل کوپه سال گذشته است، مشخصات فنی یکسانی به همراه دارد. کابریولت نیز ۲ سرنشینه با ۵.۸ متر طول و سیستم قوای محرکه‌ی الکتریکی با ۷۵۰ اسب بخار قدرت است. طبق ادعای مرسدس بنز، سیستم قوای محرکه‌ی این خودرو قادر است بدنه‌ی غول‌پیکر آن را در ۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند. مانند مدل کوپه، نمونه‌ی روباز نیز با یک بار شارژ تا ۳۲۲ کیلومتر مسافت طی می‌کند و با شارژر مناسب، می‌تواند در ۵ دقیقه، انرژی مورد نیاز برای طی کردن ۱۰۰ کیلومتر مسافت را به دست آورد.
آلبوم عکس
MERCEDES MAYBACH 6 CABRIOLET :
مرسدس-میباخ 6 #7
مرسدس-میباخ 6 #6
مرسدس-میباخ 6 #5
مرسدس-میباخ 6 #3
مرسدس-میباخ 6 #2
مرسدس-میباخ 6 #1
ادامه
به گفته‌ی مسئولان مرسدس بنز، رنگ آبی تیره حس قایق تفریحی را القا می‌کند که البته به نظر ما ابعاد خودرو به‌تنهایی برای القای حس یک قایق کافی است. کروکی شدن خودرو، نمای بدنه را بیشتر از آنچه تصور می‌شد، تغییر داده است. با ظاهر شدن رنگ نمای داخلی خودرو و تضاد به وجود آمده بین رنگ بدنه و کابین، گویا خودرو کوچک‌تر به نظر می‌رسد. نبودن سقف و از بین رفتن حالت فست‌بک نیز نمای بهتری به بخش انتهایی خودرو بخشیده است.

فضای داخلی مدل روباز نیز تقریبا مشابه مدل کوپه است؛ استفاده از چرم سفید روی صندلی‌‌ها، درب‌ها و داشبورد یکی از وجوه تشابه میباخ کابریولت و برادر کوپه‌ی آن است. نوار روشن تعبیه‌شده در اطراف کابین، فضایی متفاوت به ارمغان آورده است. طراحی شفاف کنسول وسط که امکان مشاهده‌ی خطوط انتقال جریان و اطلاعات را فراهم کرده، زیبایی دوچندانی به کابین میباخ ۶ روباز بخشیده است. از فلز به رنگ طلایی در نمای داخلی استفاده شده است و دوخت چرمی نیز به رنگ طلایی است. بزرگ‌ترین تفاوت بخش داخلی این خودرو نسبت به نسخه‌ی کوپه، طراحی متفاوت دریچه‌های هوا و استفاده از چوب در بخش پایینی کابین برای القای حس و حال قایق‌ها‌ی تفریحی است. دکمه‌های قرارگرفته روی صندلی‌ها که به نور پس‌زمینه مجهز شده‌‌اند، به نشان مرسدس بنز مزین هستند.

درب کاپوت میباخ ۶ کابریولت مانند خودروهای قبل از جنگ جهانی، ۲ پنل دارد که با یک لولای مرکزی به هم متصل شده‌اند. به دلیل استفاده از موتور برقی و باتری‌های تعبیه‌شده در بخش زیرین خودرو، زیر کاپوت فضای گسترده‌ای در اختیار کاربران قرار گرفته است که البته آن‌چنان که از یک خودروی ۶ متری انتظار می‌رود، جادار نیست؛ یک طرف فضای بار کاپوت، مخصوص چمدان، ۲ چتر، قاشق و چنگال، بشقاب و دیگر وسایل غذاخوری طراحی شده است. محفظه‌های طراحی‌شده چندان کاربردی به نظر نمی‌رسند؛ با این حال جنبه‌ی نمایشی و لوکس بودن خودرو همان‌طور که از یک میباخ انتظار می‌رود، به‌خوبی طراحی شده است.

مانند مدل کوپه، احتمال عرضه مرسدس میباخ ۶ روباز بسیار پایین است. با این حال در صورتی که فردی مبلغ کافی برای تولید آن را بپردازد، ممکن است مرسدس بنز آن را بسازد. البته امکان تولید نسخه‌ی ساده‌تر این خودرو تحت برند الکتریکی جدید مرسدس بنز وجود دارد.
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.