ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

رسوایی بزرگ در شرکت دایملر / نصب نرم افزار تقلب در 750 هزار خودروی مرسدس بنز

رسوایی بزرگ در شرکت دایملر / نصب نرم افزار تقلب در 750 هزار خودروی مرسدس بنز وزارت حمل و نقل آلمان اعلام کرده است بیش از ۷۵۰ هزار دستگاه از محصولات مرسدس-بنز به نرم‌ افزاری غیرمجاز مجهز شده‌اند.

خودروسازان برای مدیریت سیستمی که آلودگی خودرو را کاهش می‌دهد از نرم افزار استفاده می‌کنند. اگر این نرم‌افزار سیستم مدیریت آلودگی را زود یا بدون دلیل خاموش کند، غیرمجاز محسوب شده و اصطلاحا به آن "نرم‌افزار تقلب" گفته می‌شود.

وزارت حمل و نقل می‌گوید نرم افزار غیرمجاز در موتورهای دیزل در مدلهای کلاس C، وانت ویتو و شاسی‌بلند کلاس GLC نصب شده و به دایملر دستور داده برای تعمیر بیش از دویست هزار دستگاه ماشین در آلمان فراخوان اعلام کند. دولت نمی‌تواند خودروسازان را به تعمیر محصولاتشان در خارج از مرزهای آلمان مجبور کند.رسوایی بزرگ در شرکت دایملر / نصب نرم افزار تقلب در 750 هزار خودروی مرسدس بنز
اعلام این خبر توسط رسانه‌ها و احتمال جریمه دایملر توسط دولت باعث کاهش ارزش سهام دایملر شد. دایملر با تایید فراخوان خودروهایش اعلام کرده با وزارت حمل و نقل برای حل این موضوع همکاری می‌کند.

خودروسازان آلمانی میلیاردها دلار برای ساخت موتورهای دیزل سرمایه‌گذاری کرده‌اند. اما از سه سال پیش که فولکس‌واگن به تقلب در آزمایش میزان آلایندگی موتورهای دیزل اعتراف کرد، سه خودروساز بزرگ آلمان تحت فشار و نظارت شدیدتری قرار گرفته‌اند.
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.