ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

تولید محصولات مرسدس بنز، با طعم ایران خودرو!

تولید محصولات مرسدس بنز، با طعم ایران خودرو!شرکت ایران خودرو قصد دارد از اوایل سال ۹۷ تولید محصولات سواری مرسدس بنز را در ایران آغاز کند و اولین محصول تولیدی کلاس سی مرسدس بنز خواهد بود. از اوایل سال ۹۷ تولید خودروهای سواری مرسدس بنز در ایران شروع می‌شود. قرار است در سال اول حدود ۲۵۰۰ دستگاه محصولات این شرکت آلمانی در ایران تولید شود.

آبان سال ۹۵ بود که زمزمه‌هایی از تولید بعضی از محصولات آلمانی از شرکت‌های بنز، ب‌ام‌و و فولکس‌واگن در ایران شنیده شد اما این اتفاق تا کنون رخ نداده و شرکت‌های آلمانی در حال ارزیابی شرایط سیاسی و همچنین بستر‌های صنعتی ایران هستند.
معرفی کامل شرکت خودروسازی مرسدس بنز آلمان / از تاریخچه تا جدیدترین خودروها
به گزارش ایسنا، در ابتدای دهه جاری صنعت خودرو حال و روز مناسبی نداشت. بیشتر شرکای مطرح اروپایی و آسیایی صنعت خودرو ایران را ترک کرده بودند و خودروسازان داخلی نیز به ناچار دست به دامان چینی‌ها شده بودند. طبق اطلاعات به دست‌ آمده توافقات نهایی بین ایران خودرو و شرکت دایملر برای تولید خودروهای سواری مرسدس بنز در ایران صورت گرفته و از اوایل سال ۹۷ تولید این محصولات در ایران آغاز می‌شود. تولید خودروهای مرسدس بنز در ایران با ساخت داخل بالای ۲۰ درصد آغاز خواهد شد و با توجه به‌ آنکه در حدود دو دهه قبل نیز خودروهای سواری بنز در ایران تولید می‌شد هم‌اکنون خط تولید این محصول در ایران در حال به‌روزسانی و آماده‌سازی است.

پیش از این، ایران تجربه‌ تولید و مونتاژ محصولات مرسدس‌بنز را دارد؛ سال ۱۳۸۰ مذاکرات اولیه برای ورود اتومبیل‌های اشتوتگارتی به میان آمد و از سال ۱۳۸۱، شرکت «ستاره ایران» به عنوان نماینده‌ شرکت دایملر، مالک‌ مرسدس‌بنز، فعالیت خود را آغاز کرد. طولی نکشید که در سال ۱۳۸۵، ایران‌خودرو تولید اتاق ئی کلاس را در برنامه‌ی خود قرار دادند تا در شرکت «تاپ‌خودرو» تولید شود.

شرکت مرسدس بنزیکی از قدیمی ترین خودرو سازان فعال در بازار ایران است و حتی قبل از تولید پیکان تولید محصولات این شرکت با تولید اتوبوس و کامیون دراوایل دهه ۴۰ شمسی در ایران آغاز شده بود.

پیش از انقلاب این شرکت همچنین برای تولید موتورهایش در ایران در شرکت «ایدم» تبریز سرمایه‌گذاری کرده بود.

پس از انقلاب فعالیت مرسدس بنز در ایران کند شد اما حتی در زمان جنگ هم متوقف نشد تا اینکه در زمان دولت محمد خاتمی فعالیت این شرکت در ایران افزایش یافت.

شرکت مرسدس بنز در زمان دولت محمد خاتمی در بخش خودرو‌های سواری و سنگین در ایران سرمایه‌گذاری کرده بود.

همچنین این شرکت سرمایه‌گذاری مستقیمی را با خرید کامل سهام شرکت ستاره ایران برای تولید مرسدس سواری کلاس ای و سی انجام داده بود. قرار بود ایران به مرکز تولید خودروهای مرسدس بنز در خاورمیانه تبدیل شود. تولید مدل‌های کلاس ای شروع شده بود که با روی کار آمدن دولت احمدی‌نژاد عملا پس از تیره شدن روابط ایران و آلمان تولید کاهش معنا دارای پیدا کرد و کمی پیش از اعمال تحریم‌ها این شرکت ایران را ترک کرد.

حالا شرکت مرسدس بنز قصد دارد مونتاژ چند مدل سواری را هم در ایران آغاز کند و طرح نیمه‌کاره اولین کارخانه سواری‌سازی خود در خاورمیانه را که در زمان دولت محمود احمدی نژاد متوقف شد، دوباره احیا کند.

فعالیت‌های مرسدس‌ بنز در ایران، از گذشته، بر خلاف دیگر شرکت‌های آلمانی بوده است. حتی پیش از انقلاب تمامی شرکت‌های آلمانی تنها به ایران به چشم یک بازار نگاه می‌کردند اما مرسدس بنز قصد داشت ایران را به کانون تولید خود خارج از اروپا تبدیل کند. این شرکت حتی پیش از انقلاب ۵۷ به دستور شاه ایران برای ارتش ایران مرسدس کلاس جی را طراحی کرد اما پس از انقلاب این محصول هیچگاه به ارتش ایران نرسید و به خودروی اصلی ترابری سبک ناتو تبدیل شد.
معرفی کامل شرکت ایران خودرو / از تاریخچه تا فهرست محصولات
منبع : / نویسنده : جواد عسگری
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.