ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

کشف یک حفره هوای عظیم در مغز یک مرد بریتانیایی!

کشف یک حفره هوای عظیم در مغز یک مرد بریتانیایی!پزشکان بریتانیایی یک حفره هوای عظیم را در سر یک مرد ۸۴ ساله که به دلیل زمین خوردن‌های متوالی به اورژانس مراجعه کرده بود، یافتند. بیمار از چند ماه پیش دچار ضعف عضلانی شده بود، همچنین زمین خوردن‌های متعدد و بی‌حسی در دست و پای چپ از جمله عواملی بود که او را به بیمارستان کشاند.

نتایج معاینه این بیمار که در مجله پزشکی بریتانیا (BMJ) منتشر شده حاکی از این است که یک حفره هوای ۹ سانتیمتری در سمت راست لوب قدامی قرار دارد. عکس‌های سی‌تی اسکن همچنین یک تومور خوشخیم استخوانی در داخل سینوس بینی وی کشف کردند. آزمایش خون این بیمار نشان داد که هیچ مساله غیرمعمولی در رابطه با وضعیت سلامت وی وجود ندارد. معاینات دقیق‌تر حاکی از این است که بیمار دچار ضعف عضلات صورت و مشکلات ادراکی، گفتاری و شنیداری نیست.کشف یک حفره هوای عظیم در مغز یک مرد بریتانیایی!
به گفته پزشکان هوا به تدریج در جمجمه جمع شده و یک حفره ایجاد کرده است. هوا از راه بینی و سینوس‌ها به جمجمه وارد شده اما به دلیل اینکه نتوانسته از آن خارج شود، در درون جمجمه تجمع کرده است.
کشف یک حفره هوای عظیم در مغز یک مرد بریتانیایی!
بنا به گزارش پزشکان، ضعف عضلانی بیمار پس از ۱۲ هفته کاهش یافته است، اما پیشبینی وضعیت سلامت او در آینده دشوار است. گرچه پزشکان به بیمار پیشنهاد دادند که جمجمه‌ او را عمل کنند، اما به دلیل خطر بسیار بالای آن، وی این پیشنهاد را رد کرده است.

به صورت نظری، اگر هوا وارد جمجمه شود، مغز و دیگر اندام‌ها آن را جذب می‌کنند ولی در برخی مواقع ممکن است این اتفاق پیچیده شود و فرد را در معرض سکته مغزی یا ابتلا به عفونت‌ها قرار دهد. ضربه به سر، برخی بیماری‌های عفونی و یا جراحی مغز می‌توانند سبب تجمع هوا در جمجمه شوند.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.