ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

یک تاجر ایرانی‌تبار، 270 میلیون دلار در شرکت مک‌لارن سرمایه گذاری کرد

یک تاجر ایرانی‌تبار، 270 میلیون دلار در شرکت مک‌لارن سرمایه گذاری کردمایکل لطیفی، تاجر ایرانی‌-کانادایی با خرید ده درصد از سهام شرکت مک‌لارن سومین سهام‌دار عمده این خودروساز بریتانیایی شد. مک‌لارن علاوه بر ساخت خودروهای اسپرت در مسابقات فرمول یک هم رقابت می‌کند و یک شرکت فن‌آوری هم در زیرمجموعه خود دارد.
آقای لطیفی مالک شرکت غذایی سوفینا در کانادا است. فرزند ۲۲ ساله‌اش، نیکلاس لطیفی در مسابقات اتومبیل‌رانی فرمول دو رانندگی می‌کند و هم‌زمان راننده ذخیره تیم فرمول یک فورس ایندیا است. با این حال مک‌لارن می‌گوید این معامله هیچ ارتباطی به آینده نیکلاس لطیفی نداشت و درباره پیوستن او به مک‌لارن صحبتی نشده است.
نیکلاس لطیفی
مایکل لطیفی برای خرید سهام مک‌لارن نزدیک به ۲۰۴ میلیون پوند (بیش از ۲۷۰ میلیون دلار /16,571,250,000,000 تومان (قیمت تبدیل شده) ) پرداخت کرده است. او پس از انتشار خبر این سرمایه‌گذاری گفت "من مدتی است به مارک مک‌لارن و کسب کار این شرکت علاقه‌مند شده‌ام. مک‌لارن در صنعت خودرو، اتومبیل‌رانی و فن‌آوری شرکت منحصر به فردی است و آینده درخشانی دارد و به همین دلیل است که در آن سرمایه‌گذاری می‌کنم."
در حال حاضر "ممتلکات"، شرکت سرمایه‌گذاری پادشاهی بحرین، با در اختیار داشتن ۵۶ درصد سهام بزرگترین سهامدار مک‌لارن است. پس از این شرکت، محمد عجه، بازرگان سعودی تبار با ۱۴ درصد دومین سهام‌دار این شرکت است.

تیم مک‌لارن از سال ۲۰۱۲ تا کنون در مسابقات فرمول یک قهرمان نشده است. این تیم پس از سه سال همکاری ناموفق با شرکت هوندا، امسال از موتور رنو در خودروهایش استفاده می‌کند و پیش از مسابقه موناکو در رده‌بندی تیمی، در رتبه پنجم قرار دارد.
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.