ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

فساد در پیش‌فروش اینترنتی مزدا 3 / وزیر صنعت دستور پیگیری داد!

فساد در پیش‌فروش اینترنتی مزدا 3 / وزیر صنعت دستور پیگیری داد!محمد شریعتمداری، وزیر صنعت و تجارت در ایران، دستور داده است که ابهامات و فساد احتمالی در پیش‌فروش اینترنتی مزدا ۳ بررسی شود.

آقای شریعتمداری "حاشیه سود" بالا و "قطع و وصلهای مشکوک" را به عنوان دلایل امکان تخلف معرفی کرده است. شرکت بهمن احتمال تخلف را رد کرده است.
mazda 3
آلبوم عکس نسل دوم مزدا3 (نیوفیس) صندوقدار تولید 2009–2013 #19
more info برای نمایش کامل تصویر کلیک نمایید ...
وبسایت گروه بهمن، عرضه‌کننده اصلی مزدا ۳، در مقطع پیش‌فروش اینترنتی برای بسیاری از مراجعان در دسترس نبوده است و بین عرضه اینترنتی و قیمت بازار ۷۰ میلیون تومان اختلاف وجود دارد.

به همین دلیل است که برخی احتمال فساد و رانت‌خواری در این مورد را مطرح کرده‌اند. چند روز پیش هم ماجرای واردات ۵ هزار دستگاه خودرو و هک ادعایی سایت وزارت صنعت خبرساز شد.
mazda 3
آلبوم عکس نسل دوم مزدا3 (نیوفیس) صندوقدار تولید 2009–2013 #17
more info برای نمایش کامل تصویر کلیک نمایید ...
روز چهارشنبه موعد فروش اینترنتی خودروی مزدا ۳ در وبسایت گروه بهمن، با قیمت ۱۴۲ میلیون تومان بود.

اما مشتریان پرشماری می‌گویند وبسایت گروه بهمن در دقایق اولیه موعد ثبت نام در دسترس نبود و بلافاصله هم اعلام شد که همه خودروها به فروش رسیده است.

آگهی‌های فروش خودروی مزدا ۳ در روزهای اخیر قیمت ۲۱۵ میلیون تومانی را برای آن تعیین می‌کنند، که این به معنی بیش از ۷۰ میلیون تومان اختلاف قیمت با عرضه اینترنتی است.

یکی از مدیران بهمن خودرو با رد انتقادها، به خبرگزاری‌های ایرانی گفت: "در ثانیه اول باز شدن سایت، ۱۵۰ هزار نفر به سایت مراجعه کرده‌اند که حدود ۵۲ هزار نفر آنها در ثانیه اول موفق به ورود به سایت شده‌اند و به ترتیب اولویت ورود در صف ثبت‌نام قرار گرفته‌اند."

به گفته او از آنجا که متقاضیان بعدی در "صف" گذاشته شدند تا متقاضیان اولیه ثبت نامشان را تکمیل کنند، "به نظر رسید" که سایت در دقایق ابتدایی بسته شده بود.

قیمت خودرو در ماه‌های اخیر در ایران افزایش یافته است، که جهش قیمت ارز یکی از دلایل آن دانسته می‌شود.

دولت ایران برای کمک به صنایع و بازرگانان به آنها ارز با نرخ دولتی ۴۲۰۰ تومانی اختصاص داد، اما بسیاری این اقدام را زمینه‌ساز رانت و فساد دانسته‌اند.

مطابق فهرست منتشرشده از طرف بانک مرکزی، شرکت بهمن خودرو کمتر از یک میلیون یورو ارز دولتی دریافت کرده است.

با خصوصی‌سازی گروه بهمن، این مجموعه شرکت‌ها در سال ۱۳۹۶ از طرف موسسه اعتباری کوثر، یکی از موسسات مالی وابسته به نهادهای نظامی، به شرکت ویسمن موتور واگذار شد.

این شرکت پیش از این بخشی از سهام ایران خودرو را هم خریده است.

مدیران ویسمن موتور در مدیریت شرکت قطعه‌سازی کروز، یکی از عمده‌ترین قطعه‌سازان صنعت خودرو در ایران نیز حضور داشته‌اند.

با توجه به تامین قطعات خودروسازان از طرف شرکتی که مدیرانش مالک شرکت‌های خودروسازی هستند، برخی درباره قدرت انحصاری این مجموعه صنعتی و پیامدهای آن هشدار داده‌اند.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.