ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

بررسی بازار لکسوس ES در ایران + قیمت لکسوس ES350 دست دوم

بررسی بازار لکسوس ES در ایران + قیمت لکسوس ES350 دست دوملکسوس ES را باید یکی از بد اقبال‌ترین محصولات لکسوس در ایران بدانیم. مدلی از لکسوس که تا قبل از سال 2015 براحتی وارد بازار ایران می‌شد و با معرفی نسل جدید آن در مدل‌های ES250 توانسته بود به آهستگی جای خود را در بازار پیدا کند تا جاییکه حتی فیس‌لیفت این خودرو که به واقع چهره‌ای تهاجمی و زیبا داشت نیز به ایران وارد شد اما متاسفانه به دلیل تغییر قوانین واردات و استانداردها، ورود لکسوس ES به ایران متوقف شد. اما در این مقاله از خودروبانک قصد داریم به مورد خاصی از لکسوس ES بپردازیم که در مدل‌های 2013 و نه با موتور 2.5 لیتری، بلکه در نسخه ES350 و با چهره جدید و با پیشرانه‌ای 6 سیلندر وارد بازار ایران شد. تعداد بسیار کمی از لکسوس ES350 با چهره جدید و در آخرین روزهای قبل از منع واردات 2500 سی‌سی وارد بازار کشور شده و همین موضوع باعث قیمت سرسام‌آور این خودرو شده است.
ES350 inrerior
لکسوس ES350 جدید اگرچه بسیار کم، ولی خودروی جذابی است و برند لکسوس این خودرو باعث شده تا علاقمندان میانسال نیم نگاهی به این خودرو در بازار کارکرده‌ها داشته باشند. اگرچه هم‌اکنون اکثر مدل‌های ES در بازار کارکرده هستند اما به نظر می‌رسد برند لکسوس خود تضمین‌کننده استهلاک کم و بی‌دردسر بودن آن حتی در مدل‌های کارکرده باشد.

لکسوس ES350 به یک پیشرانه 6 سیلندر 3.5 لیتری مجهز شده که می‌تواند حداکثر 268 اسب بخار و 336 نیوتن‌متر گشتاور را تولید کند. قدرتی که اگرچه از بی ام و های دو لیتری بازار کمتر است اما حجم موتور بالای آن و عدم استفاده از توربوشارژ می‌تواند راحتی استفاده از بنزین‌های ایران و لذت رانندگی در جاده را به همراه داشته باشد.

لکسوس ES350 در مدل 2013 قیمت‌های نسبتاً بالایی را در بازار دست دوم‌ها دارد و قطعاً این موضوع به دلیل عدم عرضه این مدل بوده است. نمونه‌های کارکرده این خودرو 340 الی 400 میلیون تومان قیمت دارند اما یک مورد آگهی صفر کیلومتر این خودرو رصد شد که قیمتی بالغ بر 450 میلیون تومان داشت! قیمتی که می‌توان براحتی با یک مقدار هزینه بیشتر، یک بی ام و 530i در مدل 2017 و با قدرت و امکانات بیشتر را خریداری کرد.

شاید بد نباشد با تغییر قوانین واردات پس از چند سال، مجدداً پای خودروهای بالای 2500 سی‌سی به بازار باز شود تا قیمت مدل‌های کارکرده نمونه‌های قدیمی در بازار کمی عاقلانه‌تر شوند.

منبع : khodrobank.com - images : momentcar.com - google.com
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.