ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

قاتل دختر آلمانی بالاخره در عراق دستگیر شد

قاتل دختر آلمانی بالاخره در عراق دستگیر شدجوان عراقی که درخواست پناهندگی‌اش در آلمان رد شد و متهم است که به یک دختر ۱۴ساله در آلمان تجاوز کرده و بعد او را کشته، در کردستان عراق دستگیر شده است. مقام‌های کردستان عراق، علی بشار، ۲۰ ساله را به درخواست پلیس آلمان دستگیر کرده‌اند.

این ماجرا آلمان را که در سال‌های اخیر با شمار فراوانی از مهاجران و پناهجویان روبه‌رو شده، تکان داد. مقام‌های آلمان گفتند علی بشار در یک خطای سهوی توانست با یک پرواز از این کشور خارج شود.قاتل دختر آلمانی بالاخره در عراق دستگیر شد
قتل این دختر ۱۴ ساله، سوزانا فلدمن، به انتقادها از سیاست‌های مهاجرپذیری آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، دامن زده است. رهبر حزب راست افراطی "آلترناتیو برای آلمان" (آ ف د) گفته است که خانم مرکل باید استعفا کند و خواستار تظاهرات در روز شنبه شده است.

رئیس این حزب، طرح‌های بحث‌برانگیزی در دست دارد که از جمله طبق آنها پناهجویان باید در مراکزی حفاظت‌شده بمانند تا زمانی که معلوم شود آیا حق اقامت در آلمان پیدا می‌کنند یا نه.

در سال ۲۰۱۵ میلادی بیش از یک میلیون مهاجر خودشان را به آلمان رساندند. این آمار در سال‌های بعدی کاهش پیدا کرده است.

ماه گذشته خانواده سوزانا فلدمن، از شهر ماینز آلمان، اعلام کردند که او گم شده است. روز چهارشنبه بدن او در نزدیکی یک مرکز اقامتی مهاجران پیدا شد. علی بشار هم در این مرکز اقامت داشت. رسانه‌های محلی گفته‌اند این دختر آخرین‌بار در این مرکز مهاجران دیده شده بود.

این دختر نوجوان، یهودی بوده ولی پلیس آلمان می‌گوید هیچ شواهدی در دست نیست که نشان دهد یهودی‌بودن او در جنایت رخ‌داده موثر بوده باشد.

شورای مرکزی یهودیان آلمان گفته است خیلی جزئیات این پرونده هنوز نامعلوم مانده و خواستار تحقیقات شفاف شده است.

پلیس آلمان گفته بشار علی و خانواده‌اش به فرودگاه دوسلدورف رفته‌اند و با این‌که نام روی مدارک هویتی آنها با نام روی بلیت‌ها تطابق نداشته، اما آنها توانسته‌اند سوار هواپیما شوند.

این جوان عراقی سال ۲۰۱۵ همراه پدر و مادرش و ۵ خواهر و برادرش به آلمان رسید ولی همان سال درخواست پناهجویی او رد شد و در نوبت بازگردانده‌شدن به عراق بود.

با این حال او توانست یک اجازه اقامت موقت بگیرد تا وقتی که درخواست استیناف او بررسی شود.

در این مدت پلیس آلمان بابت چندین واقعه خشونت‌آمیز پرونده‌ای علیه او تشکیل داد؛ از جمله یک مورد دزدی، نگه‌داشتن چاقو، و دعوا. او هم‌چنین در میان چند نفری بود که بابت آزار جنسی یک دختر ۱۱ ساله که در همان پناهگاه پناهجویان اقامت داشت، مظنون قرار گرفته‌اند.

قبل از قتل سوزانا فلدمن هم چند مورد مشابه در آلمان رخ داده بود که به بهت و خشم عمومی منجر شد.

در ماه مارس یک پناهجو که خودش را از افغانستان معرفی کرده، به نام حسین خاوری، بابت تجاوز و قتل یک دختر دانشجو به نام ماریا لدنبرگ، به حبس ابد محکوم شد.

در ماه دسامبر گذشته هم یک مهاجر افغانستانی دستگیر شد چون پلیس گمان می‌برد او به دوست‌دختر ۱۵ساله‌اش در یک داروخانه آن‌قدر چاقو زد تا او را کشت.

روزنامه پرفروش و حاشیه‌پرداز "بیلت" در آلمان نوشته است که این حوادث "برای جامعه ما مثل بمب هستند".

همین‌طور روزنامه فرانکفورتر آلگمانیه زایتونگ، که اغلب به مواضع راست میانه نزدیک است، نوشته است: "این پرونده‌ها دارد زیاد می‌شود".

روزنامه دیگری هم نوشته است "به‌خصوص این غمگین‌کننده است" که کشته‌شدگان این حوادث "خودشان علاقه‌مند و کنج‌کاو بوده‌اند... و تلاش کرده‌اند با این مهاجران دوست شوند".
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.