ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

اهمیت پرونده رضا ضراب در اتحاد ترکیه و آمریکا

اهمیت پرونده رضا ضراب در اتحاد ترکیه و آمریکارودی جولیانی، شهردار سابق نیویورک برای رفع اتهامات از رضا ضراب بازرگان طلای ترکیه ای ایرانی تبار استخدام شده است.

بر اسااس اسناد ارائه شده به دادگاه فدرال در منهتن نیویورک آقای جولیانی گفته است مقام های آمریکا و ترکیه هر دو به دنبال راه حل دیپلماتیک برای پرونده آقای ضراب هستند تا هم به اهمیت ژئوپلتیک اتحاد ترکیه و آمریکا ضربه نخورد و هم منافع آمریکا حفظ شود.پرونده رضا ضراب و اهمیت آن اتحاد ترکیه و آمریکا
به گزارش بی بی سی رضا ضراب، متولد تهران است و گفته میشود دارای تابعیت سه گانه ایران، ترکیه و جمهوری آذربایجان و احتمالا دارای گذرنامه مقدونیه است، متهم است که از طریق یک شبکه بانکی در ترکیه و امارات متحده عربی، به دور زدن تحریمهای آمریکا علیه ایران کمک کرد و کوشید بانکهای آمریکایی را وارد مبادلاتی کند که ایران در آنها ذینفع بوده است.

اولین بار خبر نقش مشاوره ای آقای جولیانی در پرونده رضا ضراب حدود سه هفته پیش منتشر شد. در آن زمان اعلام شد او و مایکل موکیزی دادستان کل سابق آمریکا صرفا نقش مشاوره ای خواهند داشت و در جلسات محاکمه شرکت نخواهند کرد.

حالا با انتشار اسناد دادگاه منهتن جزییات بیشتری از نقش این حامی جدی ترامپ و مخالف سرسخت حکومت ایران در این پرونده مشخص شده است.

متن استشهاد نامه ای که آقای جولیانی به درخواست دادگاه نوشته و به دستور قاضی علنی شده نشان می دهد این حامی پروپا قرص دونالد ترامپ در این رابطه نه با دفتر دادستانی یا دادگاه نیویورک که با مقام های عالیرتبه دولت ترامپ مشورت کرده است.

بر این اساس دادستان کل آمریکا، جف سشنز پیشاپیش در جریان ملاقات رودی جولیانی و مایکل موکیزی با رییس جمهوری ترکیه قرار گرفته است.

در عین حال دو نفر پیش از این دیدار با یکی از مقام های ارشد وزارت امورخارجه آمریکا در ترکیه هم ملاقات و گفتگو کرده اند.

در این استشهاد نامه آمده: مقام های ارشد دولت ترکیه و آمریکا مشتاق پیگیری توافقی در این پرونده هستند که هم امنیت آمریکا را حفظ کند و هم پرونده را حل کند.

این در حالیست که دادستان های پرونده آقای ضراب از تضاد منافع نقض این دو نفر در پرونده رضا ضراب ابراز نگرانی کرده اند.

هشت بانک آمریکایی که نامشان در این پرونده آمده از موکلان آقای جولیانی و موکیزی بوده اند.

در عین حال شرکت حقوقی آقای جولیانی دولت ترکیه را در آمریکا لابی گری می کند.

این دو وکیل گفته اند تا زمانی که پرونده اقای ضراب در جریان است با این بانک های آمریکایی کار نخواهند کرد.

آقای ضراب در سال ۲۰۱۳ میلادی در ترکیه بازداشت شده بود. آن زمان او متهم بود که با رشوه به اعضای ارشد کابینه و مسئولان بانکی میخواسته به نفع ایران مبادله بانکی انجام دهد. آن پرونده بعد از عوض شدن چند دادستان و قاضی و مامور پلیس، بسته اعلام شد.

بعضی منابع گفتهاند که او با بابک زنجانی، بازرگان ایرانی در زمینه فعالیت برای دور زدن تحریمهای هستهای علیه جمهوری اسلامی همکاری داشت. بابک زنجانی بعدا به اتهام کلاهبرداری از دولت جمهوری اسلامی بازداشت، محاکمه و به اعدام محکوم شد اما حکم او هنوز اجرا نشده است.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.