ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

یک تاجر ایرانی به 10 سال حبس در امارات محکوم شد

یک تاجر ایرانی به 10 سال حبس در امارات محکوم شددادگاه تجدیدنظر فدرال ابوظبی یک تاجر ایرانی را به جرم حمایت از برنامه اتمی ایران به تحمل ۱۰ سال حبس محکوم کرده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی امارات، این شهروند ایرانی در دادگاه بدوی به اتهام تلاش برای ارسال یک ژنراتور برق به ایران با هدف کمک به برنامه اتمی این کشور محاکمه و محکوم شده بود.

دولت امارات این ژنراتور و سایر لوازم مرتبط با پرونده را مصادره کرده است.

خبرگزاری رسمی امارات نوشته که این شهروند ایرانی به اتهام "نقض ممنوعیت‌ بین المللی تسلیحات اتمی" مجرم شناخته شده و پس از پایان دوران زندانش از امارات اخراج خواهد شد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد با صدور چند قطعنامه صدور ابزارها و دستگاه های دارای کاربرد دوگانه را که می توانست بالقوه در برنامه اتمی ایران کاربرد داشته باشد تحریم کرده بود.

پس از امضای توافق جامع هسته ای ایران و قدرت های جهانی، شورای امنیت این قطعنامه ها را لغو کرد، اما هنوز کسانی در کشورهای مختلف به دلیل اقداماتی که پیش از لغو این قطنامه ها انجام داده بودند و به اتهام نقض این تحریم ها و تحریم های یکجانبه دولت آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران در حال محاکمه هستند یا دوران محکومیت خود را می گذرانند.

امارات متحده عربی از نزدیک ترین متحدان عربستان سعودی در منطقه است و در پی بالا گرفتن نتش ها میان ایران و عربستان سعودی، روابط امارات با ایران هم تیره شده است.

ادعای مالکیت امارات بر سه جزیره ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک هم همواره از مهم‌ترین موارد تنش میان دو کشور بوده است.
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.