ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

دادستان کل کشور خبر از قاچاق گسترده کالا توسط مقام‌های دولتی یا فرزندانشان داد

دادستان کل کشور خبر از قاچاق گسترده کالا توسط مقام‌های دولتی یا فرزندانشان دادمحمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور در ایران "برخی" مقام ها یا وابستگانشان را به دخالت در قاچاق کالا متهم کرده و گفته است"شاهد قاچاق فراوان در کشور حتی از طریق گمرکات رسمی هستیم".

آقای منتظری امروز ۲۷ آذر در "همایش تخصصی پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان های سراسر کشور" گفته "برخی مقام های ایرانی خودشان یا فرزندان و وابستگان‌شان به نحوی در قاچاق کالا سهم دارند". عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور نیز قبل از انتخابات ، از احتمال ورود پول های حاصل از قاچاق مواد مخدر وارد چرخه انتخابات ابراز نگرانی کرده بود.
مجلس ایران هم به دفعات به موضوع قاچاق سازمان یافته اشاره کرده اما متهم کردن مقام های ایرانی یا فرزندانشان به دخالت در قاچاق کالا از سوی یک مقام قضایی اتفاقی کم سابقه است.

دادستان کل در ایران گفته "وقتی از یک مقام مسئول به صراحت می شنوم برخی دست اندرکاران دولتی نمی خواهند مبارزه جدی با قاچاق بشود، وقتی می‌بینیم ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز عملا به تعطیلی کشیده شده چه می توان گفت؟"

آقای منتظری گفته "بنده خودم رفتم و از نزدیک از بندر شهید رجایی دیدن کردم. نحوه ورود و کنترل و دستگاه های کنترل کننده را دیدم و جلساتی با مسئولان امر گذاشتیم، برگشتم تهران، ایام تعطیلات نوروز بود. سه روز بعدش رفتیم پیش رئیس جمهور برای تبریک سال نو و گفتم که بندر شهید رجایی را دیدم و در یک جمله بگویم که از لحاظ کنترل و ورود کالای قاچاق تقریبا رهاست".

بندر شهید رجایی از مهمترین بنادر ایران است و بر اساس آمار در حدود ۹۰ درصد ورود و خروج کالا با کانتینر از این بندر انجام می گیرد.

دادستان کل کشور در ایران گفته "هنوز در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز رئیس جمهور نماینده خود را معرفی نکرده است. این نشان از چه دارد؟ آیا اهتمام لازم را ندارند یا آدم مناسب را؟"

یکی از جنبه‌های عمده فساد اقتصادی گسترده در ایران، نسبت بالای قاچاق کالا به کل حجم تجارت خارجی کشور است. حجم قاچاق به حدی در ایران بالا است که گزارش های مختلف رسمی این کشور می گویند این کار نمی‌تواند بدون همکاری افراد پرنفوذ انجام شود.

کمیسیون اقتصادی مجلس ایران اواخر پاییز سال گذشته گزارشی منتشر کرده بود که نشان می داد حدود یک سوم کالاهای وارداتی ایران از طریق قاچاق وارد می‌شود.

اسکله‌های غیرمجاز به عنوان یکی از مجاری اصلی قاچاق خوانده می‌شوند. بر اساس گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس ایران "در حال حاضر ۶۰ درصد از اسکله های کشور اعم از نظامی، انتظامی، نفتی، تجاری، صیادی غیرمجاز هستند."

حشمت الله فلاحت پیشه، نماینده مجلس ایران چنین رقم بالایی را در جهان بی‌نظیر خوانده است.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.