ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

گزارش صندوق بین‌المللی پول درباره اقتصاد ایران / از افزایش قیمت بنزین تا زنان تحصیل کرده!

گزارش صندوق بین‌المللی پول درباره اقتصاد ایران / از افزایش قیمت بنزین تا زنان تحصیل کرده!صندوق بین‌المللی پول تخمین زده که رشد تولید ناخالص داخلی ایران امسال به ۴ و دو دهم درصد برسد. این سازمان از ایران خواسته که اقدام به اصلاح سیستم مالی خود کند.

تخمین این سازمان از رشد اقتصادی ایران در حالی است که حسن روحانی، رئیس جمهوری این کشور اخیرا با ارائه لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ به مجلس گفته بود که هدف دولتش تحقق رشد اقتصادی سالانه بالای پنج درصد است. نمایندگانی از صندوق بین‌المللی پول اخیرا (۲-۱۳ دسامبر) در سفری به ایران با مقام‌های ایرانی درباره اقتصاد ایران مذاکره کردند و نتایج این سفر در قالب یک بیانیه منتشر شده است.

در بیانیه صندوق بین‌المللی پول آمده: "رشد اقتصادی (ایران) گسترش به بخش غیرنفتی را آغاز کرده است. تخمین زده می‌شود که تولید ناخالص داخلی واقعی در سال جاری (۱۳۹۶) به ۴.۲ درصد برسد و انتظار می‌رود با انجام اصلاحات در بخش مالی در میان مدت به ۴ و نیم درصد افزایش یابد."

در این بیانیه به افزایش قیمت سوخت هم اشاره شده است.

صندوق بین‌المللی پول گفته است: "با تصویب افزایش قیمت سوخت، نرخ تورم از ۹.۹ درصد امسال در سال آینده (۱۳۹۷) ممکن است بطور موقتی افزایش یابد؛ ولی مجددا با کمک سیاست‌های احتیاطی در میان‌مدت نرخ تورم تک‌رقمی خواهد شد."

بر اساس داده‌های بانک مرکزی نرخ تورم در آبان ماه امسال ۹ و ۹ دهم درصد بوده است.

صندوق بین‌المللی پول به بهبود اقتصاد در ایران اشاره کرده ولی به چالش‌های میان مدت آن هم پرداخته و پیشنهاد کرده که اصلاحات بخش مالی در ایران فورا انجام شود که یکی از دلایل آن آسیب پذیری مالی اعلام شده است.

اقداماتی چون "کاهش بدهی دولت، یکسان سازی نرخ ارز و درپیش گرفتن سیاست‌های مالی بازار محور" از جمله توصیه‌های صندوق بین المللی پول به ایران است.

این سازمان می‌گوید که فضای کسب و کار در ایران قدری بهبود پیدا کرده ولی این کشور باید همچنان از بروکراسی اداری کم و در قانون کار بازنگری کند.گزارش صندوق بین‌المللی پول درباره اقتصاد ایران / از افزایش قیمت بنزین تا زنان تحصیل کرده!
در بیانیه صندوق بین‌المللی پول به زنان تحصیل کرده ایرانی به عنوان منبع بکر "تولید و رشد" اشاره شده است.

این سازمان از ایران خواسته تا با رفع موانع اجتماعی، قانونی و کاهش اختلاف دستمزد بین زنان و مردان در کنار اختصاص یارانه نگهداری کودک به زنان کم‌درآمد، امکان مشارکت بیشتر زنان در بازار کار را فراهم کند تا از این طریق تولید ناخالص داخلی افزایش یابد.

سازمان ملل اخیرا در گزارشی با عنوان "وضعیت اقتصاد جهان و چشم‌انداز ۲۰۱۸" پیش بینی کرده که رشد اقتصادی ایران در سال آینده بالای ۵ درصد بماند.

بر اساس همین گزارش رشد اقتصادی ایران در سال جاری میلادی (۲۰۱۷) ۵.۳ درصد اعلام شده است.

گزارش‌های اخیر در حالی منتشر شده که حسن روحانی رئیس جمهور ایران هفته پیش لایحه بودجه سال آینده را به مجلس ارائه کرد.

بر اساس این لایحه بودجه دولت ایران قصد دارد حدود ۳۷ هزار میلیارد تومان از محل حامل‌های انرژی درآمد داشته باشد.
منبع : reuters.com
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.