ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

جزئیات بزرگترین قرارداد ایران و چین پس از برجام

جزئیات بزرگترین قرارداد ایران و چین پس از برجامدر جریان سفر ولی الله سیف٬ رئیس کل بانک مرکزی ایران به چین٬ یک توافق برای گشایش خط اعتباری و تامین مالی طرح های عمرانی ایران به مبلغ ۱۰ میلیارد دلار میان دو کشور امضا شده است.

محمد خزاعی معاون وزارت اقتصاد و رئیس سازمان سرمایه گذاری ایران که در مراسم امضا توافق با چین حضور داشته٬ گفته است که این بزرگترین قرارداد ایران و چین پس از حصول توافق جامع هسته ای میان ایران و شش قدرت جهانی موسوم به برجام است. چین یکی از شرکای برجام است.

آقای خزاعی گفته که این توافق می تواند به سرعت وارد مرحله اجرایی شود.

توافقنامه اخیر، پس از قرارداد ۸ میلیارد یورویی ایران و کره جنوبی، دومین قرارداد بزرگ تامین مالی برای بانک های ایران در دوران پس از برجام محسوب می شود.

علی‌رغم برداشته شدن تحریم های اتمی و تشویق بانک های بزرگ به سرمایه گذاری و همکاری با ایران٬ بسیاری از موسسات مالی بزرگ جهانی از بیم تحریم های آمریکا از برقراری روابط مالی با تهران پرهیز می کنند.

از زمان رفع تحریم ها٬ چین همواره یکی از مهمترین کشورهایی بوده که به همکاری مجدد با ایران تمایل نشان داده است. رئیس جمهور چین به فاصله کوتاهی پس از توافق هسته ای٬ عازم ایران شد که به نشانه ای از تمایل این کشور برای همکاری با ایران در فضای پس از تحریم ها تعبیر شد.

به دلیل اینکه معامله با ایالات متحده همچنان مشمول تحریم های آمریکاست٬ قرار شده خط اعتباری جدید با واحد پول ملی چین و یورو پول واحد اتحادیه اروپا در اختیار ایران قرار گیرد.

رئیس کل بانک مرکزی ایران هم گفته است که بر اساس توافق های صورت گرفته در این سفر٬ موسسات مالی چین با اعطای حدود ۳۵ میلیارد دلار تسهیلات مالی به ایران موافقت کرده اند.

چین همواره یکی بزرگترین مشتریان نفت خام ایران و یکی از صادرکنندگان عمده کالا به ایران بوده است.
هم‌رسانی چگونه می‌توانید ا
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.