ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

نگرانی هندی‌ها، از تغییر رنگ قصر مشهور تاج محل

نگرانی هندی‌ها، از تغییر رنگ قصر مشهور تاج محلدیوان عالی هند، از دولت این کشور خواسته تا برای آنچه که "تغییر رنگ نگران کننده تاج محل" نامیده از خارجی‌ها کمک بگیرد.

قاضی‌های دیوان عالی خطاب به دولت این کشور گفته‌اند: "حتی اگر تخصصش را هم داشته باشید، آن را به کار نمی‌گیرید، یا شاید اصلا برایتان اهمیتی ندارد."

تاج محل قصری است که در قرن هفدهم میلادی از مرمر سفید و مواد دیگر ساخته شده و حالا دیوان عالی می‌گوید که بعد از زرد شدن، دارد سبز و قهوه‌ای می‌شود.

گفته می‌شود که دلایل تغییر رنگ ساخت‌و‌ساز، آلودگی و فضله حشرات است.

دو قاضی دیوان عالی به نام‌های "مدن لوکر" و "دیپاک گوپتا" عکس‌هایی را که متخصصان محیط زیست در اختیارشان گذاشته بودند بررسی کرده و به دولت فرمان داده‌اند که برای حل این معضل با متخصصان داخلی و خارجی تماس بگیرند.

دولت، پیشتر هزاران کارخانه را در نزدیکی تاج محل تعطیل کرده بود اما فعالان می‌گویند که این بنا همچنان جلالش را از دست می‌دهد.

به رودخانه یامونا که از کنار این کاخ می‌گذرد، فاضلابی می‌ریزد که برای حشرات بسیار جذاب است. مدفوع این حشرات بر دیوارهای کاخ لکه می‌اندازد.

تاج محل را یکی از امپراتوران مغول به نام شاه جهان در شهر آگرا ساخته است. این بنا یکی از جذابیت‌های گردشگری جهان است که روزانه هفتادهزار نفر به تماشای آن می‌روند.

در دو دهه گذشته بارها دیوارهای این قصر را برای تمیز کردن با گل پوشانده‌اند. ویژگی این گل این است که می‌تواند فضولات حشرات، چربی و گرد و خاک را جذب کند. بعد با شستن این گل، دیوارها تمیز می‌شوند.

این روش شبیه به کاری است که ماسک صورت می‌کند، منتها برای قصر.

کمتر از ده روز دیگر دیوان عالی جلسه دیگری درباره تاج محل دارد.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.