ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

طرز تهیه بستنی وانیلی خانگی و خوشمزه را بیاموزید

طرز تهیه بستنی وانیلی خانگی و خوشمزه را بیاموزیدبستنی وانیلی یکی از انواع بستنی هاست که برای تهیه آن از شیر شکر زرده تخم مرغ و وانیل استفاده می‌کنند. وانیل در اروپا و آمریکای شمالی اغلب برای طعم دهی به بستنی استفاده می شود.

تاریخچه

وانیل برای اولین بار در قرن شانزدهم میلادی توسط آزتک‌ها استفاده میشد. فاتحان اسپانیایی، در سراسر آمریکای میانه و مکزیک امروزی مردمانی را یافتند که از وانیل در نوشیدنی ها و غذاهایشان استفاده میکردند. پس از آن وانیل به اسپانیا آورده شد و برای طعم و عطر دهی یک نوشیدنی شکلاتی استفاده شد. این نوشیدنی از مخلوط دانه های کاکائو، وانیل، ذرت، آب و عسل درست شده بود. دامنه مصرف این نوشیدنی به انگلستان ، فرانسه و در اوایل قرن هفدهم میلادی به کل اروپا گسترده شد. در سال ۱۶۰۲ میلادی، هیو مورگان، عطار ملکه الیزابت اول توصیه کرد که وانیل و کاکائو بصورت جداگانه مصرف شوند.

مواد اولیه :
شکر نصف لیوان
ثعلب نصف قاشق چای خوری
وانیل نصف قاشق چای خوری
شیر شیر 2 لیوان
هل نصف قاشق چای خوری
گلاب کمیطرز تهیه بستنی وانیلی خانگی و خوشمزه را بیاموزید
طرز تهیه :
ابتدا دو لیوان شیر را داخل ظرف استیل ریخته و روی حرارت ملایم می گذاریم.بعد در یک ظرف کوچک شکر، وانیل، ثعلب، هل را مخلوط کرده و داخل شیر میریزیم و سپس گلاب را هم می ریزیم و کمی هم می زنیم تا مواد خوب مخلوط شود . صبر می کنیم تا کمی سرد شود و بعد در فریزر می گذاریم.هر یک ساعت یکبار بستنی را از فریزر خارج کرده و خوب هم میزنیم تا بستنی حالت یخی نگیرد و نرم و یکدست شود.(این کار را چندین بار تکرار میکنیم) پس از چند ساعت که کاملاً سفت شد آن را از فریزر خارج کرده و میل فرمایید.
بستنی وانیلی ساده خانگی

نکته:
میتونید با استفاده از مغزها مثل گردو فندق و بادام یا میوه ها مثل توت فرنگی این بستنی را تزئیین کرده و هم طعم آن را لذت بخش تر کنید.
طرز تهیه بستنی وانیلی خانگی و خوشمزه را بیاموزید
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.