ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

فراخوان بزرگ کیا و هیوندای به دلیل نقض فنی در سوناتا و اوپتیما 2010 تا 2013

فراخوان بزرگ کیا و هیوندای به دلیل نقض فنی در سوناتا و اوپتیما 2010 تا 2013کمپانی کیا 507 هزار خودرو را به دلیل نقص فنی که مانع کارکرد ایربگ‌ها در تصادفات رانندگی می‌شود فراخواند. این فراخوان به دنبال بیانیه رسمی اداره ملی ایمنی و ترافیک بزرگراه‌های آمریکا در واکاوی علل نقص و عدم کارکرد ایربگ‌ها در برخی از خودروهای هیوندایی و کیا، اعلام شد. در طی تصادفات اخیر محصولات این دو خودروسازی کره و عدم کارکرد ایربگ‌ها، چهار تن کشته و 6 نفر زخمی شدند.

پس از اعلامیه و کنکاش اداره ملی ایمنی و ترافیک بزرگراه‌های آمریکا، دو خودروساز بزرگ کره در مجموع‌ برای 1.1 میلیون خودروی فروخته شده در آمریکا فراخوان دادند. سازمان NHTSA در ماه مارس در خصوص 6 تصادف شدید از جلو هشدار داد که کیسه‌های آنها در طول تصادف عملکرد مناسبی نداشته و باز نشده‌اند. یک سوناتای مدل 2011 و کیا فورته 2012 و 2013 و یک فورته مدل 2013 در کانادا نیز در شمار این خودروهای معیوب محسوب می‌شوند.

به همین دلیل کیا فورته‌های 2010 -2013، اوپتیماهای ساخت سال 2011 - 2013 و مدل‌های هیبریدی سوناتا و اوپتیمای 2011- 2012 را برای بررسی بیشتر فراخواند.

کمپانی کره‌ایی ادعا می‌کند که واحدهای کنترل کننده کیسه هوا دچار اتصلات الکتریکی هستند که مانع از کارکرد ایربگ‌ها و کشنده‌های کمربند ایمنی می شوند.

کیا اعلام کرده این مشکل پیش از این وجود نداشته و برای حل آن با تامین کننده قطعات در حال مذاکره است.

هیوندایی نیز در فوریه 154 هزار سوناتا را فراخواند که به مشکل مشابهی دچار شدند. در ماه آوریل گذشته نیز چنین فراخوانی از سوی هیوندایی برای 425 هزار خودروی دیگر صادر شد.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.