ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

افزایش چشمگیر قیمت اجاره آپارتمان و مغازه در تهران

افزایش چشمگیر قیمت اجاره آپارتمان و مغازه در تهرانیک کارشناس بازار مسکن گفت: کمبود سرانه ملی و افزایش بیکاری از دلایل افزایش قیمت اجاره به شمار می‌رود،به همین خاطر در برخی از مناطق تهران قیمت‌های اجاره بین 20 تا 30 درصد افزایش یافته است.

با توجه به اوج‌گیری نقل و انتقال مستاجران در تابستان سال جاری بازار مسکن به شدت متشنج شده تا جایی که صاحب خانه‌ها از فرصت استفاده کرده و قرار داد واحدهای خود را تمدید می‌کنند.

در این رابطه ملکی مشاور املاک گفت: در حال حاضر قیمت‌های اجاره در مناطق جنوبی شهر بیش از 30 درصد افزایش یافته و این درحالی است که کمتر مالکی قبول می‌کند که واحد خود را رهن کامل بدهد.

وی در ادامه افزود: تمدید کردن واحد در برخی از موارد به نفع مستاجران است، اما در برخی از موارد مستاجر مجبور است برای دردسر نکشیدن تن به قیمت‌های کذایی مالک بدهد.

این مشاور املاک در خصوص بازار خرید وفروش مسکن نیز گفت: متاسفانه نشانه‌ها حاکی از آن است که قیمت ملک تا سال آینده 20 درصد افزایش می‌یابد و این باعث شده که میزان خرید و فروش مسکن طی چند ماه گذشته کمی تکان بخورد.

یکی از مستاجران در خصوص وضعیت بازار اجاره معتقد است: قیمت‌های اجاره امسال نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش یافته و در این بخش هیچ نظارتی وجود ندارد و کسی نیست به داد مستاجران برسد.

در حال حاضر با 50 میلیون تومان تنها می‌توان یک واحد 40 متری 7 ساله اجاره کرد، این در حالی است که سال‌های گذشته با این مبلغ موجر می‌توانست واحد‌های بیش از 60 متر را رهن کامل کند.

این در حالی است که عقبایی رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه بین ۷ تا ۱۰ درصد افزایش اجاره بها منطقی است، گفت: به‌علت افزایش نیافتن قیمت مسکن، مالکین ارزش قیمت مسکن را با سود بانکی قیاس نکنند و انصاف را در قیمت اجاره‌بها رعایت کنند.

در این رابطه محسن سرحدی گفت: با توجه به اینکه افزایش قیمت اجاره زمانی ایجاد می‌شود که قدرت خرید مسکن کاهش پیدا کند و تا زمانی که قدرت خانه دار کردن فراهم نشود و شرایط اقتصادی مناسبی وجود نداشته باشد باید منتظر افزایش قیمت اجاره باشیم.

وی در ادامه افزود: کمبود سرانه ملی و افزایش بیکاری از دلایل افزایش قیمت اجاره به شمار می‌رود، به همین خاطر در برخی از مناطق تهران قیمت‌های اجاره بین 30 تا 30 درصد افزایش یافته است.

این کارشناس بازار مسکن تصریح کرد: دولت باید هرچه سریعتر اقدامات لازم را جهت بهبود وضعیت بازار مسکن به کار گیرد، زیرا ادامه این وضعیت آثار بدی را برای بخش مسکن برجای خواهد گذاشت.

براساس گزارش میزان، با توجه به اینکه دید مسئولین نسبت به رشد منطقی نرخ اجاره‌بها در بازار مسکن به نظر می‌رسد باید منتظر ماند و دید تا انتهای تابستان نرخ اجاره ‌بها تا چه میزان رشد خواهد کرد.

لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.