ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

داستان زیبای زندگی مردم جزیره‌ای در یونان

داستان زیبای زندگی مردم جزیره‌ای در یونانموهای کم‌پشت سفید رنگش را با شانه سر آراسته و عینک ته استکانی به چشم دارد. او انگشتان پر از چین و چروک و کک و مک‌اش را بر تارهای پشمی آبی رنگی می‌کشد که در ماشین پارچه بافی چوبی سنگینش در هم تنیده شده‌اند. لوانا پرویوی ۱۰۵ ساله رج به رج به پارچه دست‌بافش اضافه می‌کند، کار هنری که بعد از ۹۰ سال در آن استاد شده است.
لوانا
لوانا با پارچه‌هایی که خودش می‌بافد، کیف و لباس درست می‌کند و در فروشگاه کوچک‌اش در خریستوس می‎فروشد.
دهکده‌ای در جزیره ایکاریای یونان که جمعیتش تنها ۳۰۰ نفر است و با کشتی از آتن ۹ ساعت تا آن‌جا راه است. او در حالی که بازوانش را با حرکاتی موزون روی دستگاه پاچه بافی بالا و پائین می‌برد، از عشقی که به کارش دارد، حرف می‎زند: "در زندگی دنبال کاری برو که تو را به هیجان می‌آورد. شوهرم سال‌ها پیش از دنیا رفت اما من کاری که به آن عشق می‌ورزیدم را ادامه دادم. چند سال بعد یک نفر از من خواستگاری کرد اما جواب من منفی بود. به او گفتم من با دستگاه پارچه‌بافی‌ام ازدواج کرده‌ام."
مردم ایکاریا
به گفته خریستودولوس، مردم ایکاریا روزهایشان را با هدف می‌گذرانند
میدان اصلی خریستوس با فروشگاه لوانا فاصله چندانی ندارد. ساکنان دهکده بیرون خانه‌هایی که سقف‌های سفالی دارد، در سایه درختان پربرگ چنار قهوه می‌نوشند و با هم خوش و بش می‌کنند. کسبه محل، برنامه مشخصی برای باز کردن یا بستن مغازه‌هایشان ندارند. رابطه مردم با آن‌ها بر پایه اعتماد است به این معنی که مشتری چیزی که می‌خواهد را برمی‌دارد و مبلغش را روی پیشخوان مغازه می‎گذارد و می‌رود.
مسابقه قایق‌رانی پیشکسوتان
مسابقه قایق‌رانی پیشکسوتان ایکاریا که حداقل سن برای شرکت در آن ۷۰ است
لوانا طول عمرش را مدیون عشق به بافندگی و نوع نگاهش به زندگی می‌داند. او می‌گوید: " بیشتر از آنچه نیاز داری طلب نکن. حسرت به زندگی دیگران فقط باعث اضطراب می‌شود."

خریستودولوس سناکیس، دکتر بازنشسته نظریه‌ دیگری در رابطه با این که اهالی ایکاریا چطور استرس را از خودشان دور می‌کنند، دارد. او ۸۱ ساله است و طبق استانداردهای ایکاریا جوان به حساب می‌آید. در روز اول ورودم به جزیره، دیدار کوتاهی با این مرد داشتم و قرار شد باز همدیگر را ببینیم، پیدا کردن دوباره او اما کار ساده‌ای نبود. چند روز بعد وقتی دوباره خریستودولوس را در دهکده دیدم، سلام کردم اما با بی‌اعتنایی او مواجه شدم. او می‌گوید زمان بخش مهمی از زندگی در ایکاریا به حساب می‌آید اما نه به آن شکلی که اغلب مردم فکر می‌کنند: " اینجا هیچکس با کسی قرار نمی‌گذارد. ما به هم می‌گوییم صبح یا بعد‌ازظهر یا شب می‌بینمت اما به خودمان فشار نمی‌آوریم."

به گفته خریستودولوس، مردم ایکاریا روزهایشان را با هدف می‌گذرانند. او با هیجان در مورد پروژه‌ای که در دست دارد حرف می‌زند. مسابقه قایق‌رانی پیشکسوتان ایکاریا که حداقل سن برای شرکت در آن ۷۰ است. ۲۰ قایق شرکت‌کننده در این مسابقه، مسیر بین جزیره ساموس (در همسایگی ایکاریا) وایکاریا را می‌روند و برمی‌گردند. مسافتی معادل ۲۲ کیلومتر.

خریستودولوس می‌گوید: " این یک مسابقه واقعی نیست اما ثابت می‌کند ما هنوز توانایی انجام این کار را داریم. برای گذراندن وقت خیلی کارها می‌شود کرد. اما وقتی کاری را انجام می‌دهی که خودت یا دیگران را خوشحال می‌کند، چطور ممکن است احساس سلامتی یا خوب بودن نکنی؟"
منبع : / نویسنده : ماریسا تخادا بی‌بی‌سی
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.