ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

هجوم ایرانی ها برای خرید ملک در گرجستان + هشدار سفیر ایران به خریداران

هجوم ایرانی ها برای خرید ملک در گرجستان + هشدار سفیر ایران به خریدارانجواد قوام شهیدی، سفیر ایران درگرجستان، به متقاضیان اخذ اقامت دائم در گرجستان از طریق خرید ملک در این کشور هشدار داده است.

او گفته: "خرید ملک در گرجستان لزوما تضمینی برای اخذ اقامت طولانی مدت این کشور نیست." آقای قوام شهیدی همچنین گفته است: "ایرانیانی که اقدام به خرید ملک در گرجستان می کنند، ابتدا اقامت (روادید) یکساله به آنها اعطا می‌شود اما این به معنای تضمین اقامت این افراد در سال‌های بعد نیست؛ مگر آنکه فرد کار مولد و مشخصی در گرجستان داشته باشد و بتواند ثابت کند که می‌تواند یک شهروند مفید و مولد برای این کشور باشد."

به گفته او بسیاری از شهروندان ایرانی که در گرجستان اقامت یک ساله گرفته‌اند "موفق به تمدید آن نشده‌اند." او البته نگفته این افراد چرا نتوانسته‌اند اقامت یک ساله خود را تمدید کنند. در ماه‌های اخیر تعداد شهروندان ایرانی که برای خرید ملک؛ با هدف رسیدن به اقامت دائم این کشور به گرجستان سفر کرده‌اند افزایش یافته و در شبکه‌های فارسی زبان خارج از ایران، تبلیغات در این باره گسترش یافته است.

گرجستان یکی از کشورهایی است که شهروندان ایرانی برای سفرهای تفریحی به آن نیاز به ویزا ندارند و مسافران ایرانی می‌توانند برای حداکثر ۴۵ روز، به این کشور سفر کنند.

شهروندان ایرانی می‌توانند به حدود ۴۰ کشور بدون نیاز به اخذ ویزا یا دریافت ویزا در مرز ورودی، سفر کنند.هجوم ایرانی ها برای خرید ملک در گرجستان + هشدار سفیر ایران به خریداران
براساس قوانین گرجستان، اتباع خارجی می‌توانند با خرید ملک به ارزش حداقل ۳۵۰۰۰ دلار آمریکا /2,148,125,000 تومان (قیمت تبدیل شده) اقامت کوتاه مدت (یک ساله) این کشور را دریافت کنند که این اقامت در پایان دوره قابل تمدید است.

بر همین اساس، شش بار تمدید متوالی اقامت یک ساله گرجستان از طریق خرید ملک ، می‌تواند به اقامت دائم در این کشور منتهی شود.

این املاک شامل زمین‌های بایر و کشاورزی نیست.

ارزش گذاری این املاک از طریق ارزیاب‌های دولتی انجام می‌شود و در صورت اجاره ملک مالیات این درآمد هم باید پرداخت شود.

قیمت هر متر مربع ملک مسکونی در تفلیس، پایتخت گرجستان از ۹۰۰ دلار /55,237,500 تومان (قیمت تبدیل شده) تا بالای ۲۰۰۰ دلار /122,750,000 تومان (قیمت تبدیل شده) ، بسته به منطقه متغیر است؛ در شهرهای دیگر قیمت هر مترمربع ملک بسیار ارزانتر است و در بعضی موارد به زیر چهارصد دلار /24,550,000 تومان (قیمت تبدیل شده) هم می‌رسد.

خرید املاک مسکونی در دو شهر تفلیس و باتومی در میان شهروندان ایرانی در مقایسه با شهرهای دیگر گرجستان از استقبال بیشتری برخوردار بوده است.

متقاضیان البته می‌توانند با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ هزار لاری، واحد پول گرجستان معادل ۱۲۲ هزار دلار /7,487,750,000 تومان (قیمت تبدیل شده) آمریکا اقامت دائم گرجستان را در بدو ورود به این کشور دریافت کنند.

در سرشماری سال ۲۰۱۴ میلادی، جمعیت گرجستان ۳ میلیون و هفتصد هزار نفر اعلام شد.

صندوق بین‌المللی پول سرانه تولید ناخالص ملی در این کشور را در سال گذشته میلادی (۲۰۱۷) حدود ۴۱۰۰ دلار /251,637,500 تومان (قیمت تبدیل شده) اعلام کرده است.

گرجستان در اتحادیه اروپا عضویت ندارند ولی شهروندان آن بدون نیاز به ویزا می‌توانند به کشورهای حوزه شینگن (برای اقامت تا سقف سه ماه) سفر کنند.
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.