ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

با برخی از بهترین نقاط دیدنی گرجستان آشنا شوید

با برخی از بهترین نقاط دیدنی گرجستان آشنا شویدبیش از ۱۲ هزار اثر تاریخی و بنای فرهنگی در گرجستان وجود دارد البته این بناهای تاریخی تنها دلیل جاذبه گردشگری نیست. گرجستان مقصد گردشگران تمام سال است. از جاذبه های گردشگری گرجستان، شراب و حمامهای گوگرد پایتخت کشور است.
حمام گوگرد

حمام گوگرد در تفلیس

حمام سولفور (گوگرد) در شهر تفلیس، یکی از جاذبه های گردشگری پایتخت گرجستان است. الکساندر دوما، نویسنده فرانسوی در سفری که به این منطقه داشته از این حمامها دیدن کرده و درباره آن نوشته است. خواص درمانی این حمام گردشگران زیادی را به اینجا می کشاند.

دیمیتری، راهنمای گردشگری درباره این حمامهای گوگرد می گوید: «تفلیس به معنای “جای گرم” است. در نتیجه نام شهر از این حمامهای گوگرد گرفته شده است.»

تعداد گردشگرانی که هر سال به طور میانگین به گرجستان می آیند به هفت میلیون نفر رسیده که دو برابر جمعیت کل کشور است.

دیمیتری کومسیشویلی، وزیر اقتصاد و توسعه گرجستان می گوید: «گرجستان در چهار فصل سال مقصد گردشگران است. دامنه کوهها در اینجا یکی از بهترین مکانهای اسکی است. در تابستان هم می توان در دریای سیاه شنا کرد و در پاییز هم می توان از مناظر تاکستانهای ناحیه “کاختی” لذت ببرید.»

تولید شراب به شکل سنتی در گرجستان

تولید شراب به شکل سنتی در گرجستان

به شرق گرجستان می رویم به استان کاختی که مهد شراب است. شرابهای محلی مایه افتخار کاختی است. جرج متیس، آلمانی مالک یکی از مراکز تولید شراب محلی در اینجاست و می گوید: «انواع منحصر به فرد انگوری را که اینجا پیدا می شود جای دیگری در دنیا پیدا نمی کنید. انگورهایی مثل ساپراوی، رکاتسیتلی، متسوانه.»

یک تولیدکننده شراب هم می گوید: «پانصد نوع مختلف انگور در گرجستان وجود دارد علاوه بر این، خاک و اقلیم اینجا برای تولید شراب بسیار عالی است در نتیجه در گرجستان شرایط منحصر به فردی برای تولید شراب فراهم است.»

اولین شراب دنیا درگرجستان و در خمره هایی درست شده است که «کووری» نام دارد و زیر زمین دفن می شوند. هنوز رایج ترین روش تولید شراب در گرجستان همان روش باستانی تولید شراب است.

تونل خارِبا یکی دیگر از مراکز تولید شراب در کاختی است. انگورهایی که آب انداخته اند با پوست و دانه و ساقه در این خمره های بزرگ سفالی (آمفوراها) که چند ماه بسته نگه داشته می شود به شراب تبدیل می شود.

گئورگ چوگووادزه، رئیس اداره گردشگری ملی گرجستان می گوید: «محققان ثابت کرده اند که بیش از هشت هزار سال است مردم گرجستان شراب تولید می کنند و روشی که به کار می برند بسیار خاص است. در خمره های سفالین خاصی شراب می اندازیم و روش تولید شراب گرجستان اینک بخشی از میراث جهانی یونسکو شده است.»

تونل خاربا ۷ کیلومتر طول دارد و دمای آن در تمام طول سال ۱۴ درجه سانتی گراد می ماند. هزارها بطری شراب مختلف در اینجا نگه داشته می شود. دوستداران شراب از همه جای دنیا به اینجا می آیند. مثلا آرکیماندریت ماکیسموس از نیویورک به اینجا آمده است تا گرجستان و شرابش را کشف کند.
غذاهای محلی و مهمان نوازی گرجی ها

غذاهای محلی و مهمان نوازی گرجی ها

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری گرجستان غذای محلی است. هم اکنون مشغول یادگیری طرز پخت آجار (آجارولی) خاچاپوری یکی از این غذاهاست که با خمیر نان به شکل قایق با پنیر پر می شود و رویش تخم مرغ خام ریخته می شود و قبل از خوردن کره هم به آن اضافه می کنند.

عامل دیگری که باعث می شود گردشگر بخواهد به این کشور باز گردد میهمان نوازی معروف گرجیهاست. گرجیها اعتقاد دارند که میهمان را خدا نزد آنها می فرستد.
منبع : euronews.com
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.